Skip to main content

ကသစ်ပန်


ဒီသီချင်း ရေးတဲ့ကာလမှာ တဝမ်းပူတွေကို ရန်ရှာမဲ့သူတွေ မမွေးကြသေးပါ။ မူရင်းစာသားမှာ မြင့်မိုရ်လို့ ရေးတယ်။ မြင်းမိုရ်က မှားတော့ မမှား၊ မူကွဲ။

(တေးရေး - မြို့မငြိမ်း)

နတ်စည်ငယ်လေ

ပုစွန့်လက်ရိုးအာလမ္ဗရာ

ကျော်ဟွမ်းသံဝါ

ဆော်ရွမ်းညံစာစာ

တိမ်ယံအာကာ

နီလာပြင်ဆိုင်း

သင်တိုင်းခြုံလွှာ

အုံ့မှိုင်းညိုပြာ မိုးထက်ကဲဝဠာ

ကိုးရပ်နယ်မှာ

တိမ်ခိုးယှက် မိုးစက်ကလေးတွေရွာ

ဝေဆာ သခွပ်ဖြူပင်မင်း

ငွေအဆင်းပွင့်ချိန်မှာ

အသူရာ ဒေါသထွက်လို့

မြင့်မိုရ်ထက်သို့တက်လို့

စစ်ထွက်တဲ့အခါ

အုံ့ကာလေ တဖွဲဖွဲ

ရွာလေ တသည်းသည်း။

လွဲခဲ့ကြရရှာ

နတ်တို့နတ်ရွာဝတိံသာ

အသူရိန်တွေဟာ

ဘုံသာဝေယံ နန်းမြင့်

ကသစ်ပန်းပွင့် ရတုဖြာ

သဘင်ပွဲ အပြုမှာ

လွဲခဲ့ကြရရှာ

နတ်တို့နတ်ရွာဝတိံသာ

အသူရိန်တွေဟာ

ဘုံသာဝေယံ နန်းမြင့်

ကသစ်ပန်းပွင့် ရတုဖြာ

သဘင်ပွဲ အပြုမှာ

အို သခွပ်ဖြူစွာ

အပွင့်ကိုသာ မြင်တော့မှ

ဝတိံတွင် မဟုတ်ပါလား ဟရို့

သေနင်ဗျူဟာ

နတ်အသူရာမင်းငယ်လေး

စစ်ခင်းလုမယ်လာ ရှေးရှုဝတိံသာ။

ဝေဆာ သခွပ်ဖြူပင်မင်း

ငွေအဆင်းပွင့်ချိန်မှာ

အသူရာ ဒေါသထွကလို့

မြင့်မိုရ်ထက်သို့တက်လို့

စစ်ထွက်တဲ့အခါ

အုံ့ကာလေ တဖွဲဖွဲ

ရွာလေ တသည်းသည်း။

အာလိန်ငါးဆင့် နဂါးနှင့် ဂဠုန်ရံ

ဂုမ္ဘာန်ယက္ခ စတုမဟာရာဇာ

မခံနိုင်ညားလို့

သိကြားထွက်တဲ့အခါ

ထွက်ရေ သိန်းခြောက်သောင်း

ရှစ်ထောင့်ယူဇနာ

ဝရဇိန်လွှတ်ခါ မြင့်မိုရ်ကိုပင်

သူခွင်းချင် ထွင်းလို့ ဖောက်နိုင်တာ

နတ်မြင်းတထောင်ကတဲ့

ရထားဝေဇယန္တာ

ရန်ဖန်မာန်တင်းတာက

ဆင်တော် သုမိတ္တာ

ရဲတံခွန်လွှား ၃၃ ပါးသိကြားနယ်ပါ

နေ လ နတ်သား လေးပါး စစ်အင်္ဂါ

ပင်လုံးကျွတ် သခွပ်ပွင့်ချိန်မှာ။

ဝေဆာ သခွပ်ဖြူပင်မင်း

ငွေအဆင်းပွင့်ချိန်မှာ

အသူရာ ဒေါသထွက်လို့

မြင့်မိုရ်ထက်သို့တက်လို့

စစ်ထွက်တဲ့အခါ

အုံ့ကာလေ တဖွဲဖွဲ

ရွာလေ တသည်းသည်း။

နှစ်တိုင်းပင် သခွပ်ပွင့်ချိန်မှာ

သိကြားနဲ့ အသူရာ

သားမက်နဲ့ ယောက္ခမ

ဘောက်ကျလို့လည်း အားမရနိုင်ရှာ

နှစ်တိုင်းပင် သခွပ်ပွင့်ချိန်မှာ

သိကြားနဲ့ အသူရာ

သားမက်နဲ့ ယောက္ခမ

ဘောက်ကျလို့လည်း အားမရနိုင်ရှာ

ဒါကို အားမကျဖို့

မယားအလှ တောင်းပန်မှာ

ယောက္ခမဆိုတာ တည့်အောင်ပေါင်း

ကျောင်းကိုထုတ်

ဥပုသ်ရက်ရှည် စောင့်ခိုင်းမှာ။

ဝေဆာ သခွပ်ဖြူပင်မင်း

ငွေအဆင်းပွင့်ချိန်မှာ

အသူရာ ဒေါသထွက်လို့

မြင့်မိုရ်ထက်သို့တက်လို့ စစ်ထွက်တဲ့အခါ

အုံ့ကာလေ တဖွဲဖွဲ ရွာလေ တသည်းသည်း။   ။

မြို့မငြိမ်း ရဲ့ ကသစ်ပန်း (မာမာအေး) https://www.facebook.com/100050667751189/videos/925127381261371

ကသစ်ပန်း မူရင်းတေးဆို - လေဘာတီမမြရင် https://www.facebook.com/100079109154257/videos/1023682138342681

ကသစ်ပန်း (ကိုအံ့ကြီး၊ ရေး-မြို့မငြိမ်း) https://www.facebook.com/100009090132943/videos/757763261892743

မာမာအေး ကသစ်ပန်း https://www.youtube.com/watch?v=h7m07Fj82O0

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ