- မစားဘူးတာ မစားဖူးတာ မျက်စိလည်မိလို့ ဆရာဆရာ့ စာမှာ မစားဘူးတာ လို့ဖတ်ရလို့
- ဘူးသီးနဲ့ဗူးသီး ဆိုပြီးရေးနေကြတာ တွေ့နေရတယ်ဆရာ။ ဘူးသီးကအမှန်လားဆရာ။
- "ဘူးသီး" ကို "ဗူးသီး"လို့ မရေးမိစေနဲ့။ "ဗူး"မှုတ်တာကလွဲရင် ဘာထည့်တဲ့ ဘူးဖြစ်ဖြစ်၊ အကုန်လုံး ဘကုန်းနဲ့ "ဘူး"။ (ဒီစာကို တယောက်ပြီးတယောက်က ထပ်ထပ်တင်နေကြတယ်။ မမှန်တာ၊ လွဲတာဆိုရင် အဲလိုတွေလုပ်ကြတယ်။)
- စစ်အစိုးရလက်ထက်ကထုတ်ထားတဲ့ မြန်မာအဘိဓာန်မှာ ဘူးပင်လို့ တွေ့ပါတယ်။ ပုဂံမှာတည်ထားတာ - ဗူးဘုရား။ မြန်မာ့စွယ်စုံကျမ်း၊ အတွဲ ၈၊ စာမျက်နှာ ၁၃ မှာ ဗူးပင်။
- ကျွန်တော်တို့ သူငယ်တန်း (၁၉၅၃-၅၄) ဖတ်စာမှာ ဘဦး ရေကူးနေသည်။ ဗူးသီးနုနု မခူးရ။
၁။ ကဝိဓဇသတ်ပုံကျမ်း
ဘူး
ကြားဘူးနားဝ
နဘူးနွယ်ပင်
ဘုရားဖူးဘူးသည်
ဘူးကွယ်သည်
မကြားဘူး
မမြင်ဘူး
မရောက်မလာဘူး
ဗူး
ခံဗူးကုထုံး
ခံဗူးရွာ
ဗူးလုံးနားမထွင်း
ဗူးခါးရေ
ဗူးညွန့်
ဗူးတလုံးဆောင် = ဗူးသီးတလုံးဆောင်
ဗူးတောင်း
ဗူးပင်
ဗူးဘုရား
ဗူးလေးရာ ဖရုံဆင့်
ဗူးသွင်းသည်
ဗူးသီး
ရေဗူး
လူဗူးတောင်း
၂။ ဦးသာမြတ် သတ်ပုံကျမ်း
ဘူး
နဘူးနွယ် (နဖူးနွယ်)
ဗူး
ဗူးဆို့
ဗူးတောင်း = ဗူးတို (တောင်း = တို)
ဗူးပင်
ဗူးသီး
မမြင်ဘူးပါ
မလာဘူး
မသွားဘူး
ရေဗူး
ရောက်ဘူးသည်
၃။ မြန်မာအဘိဓာန် ၁၉၉၁ (မြန်မာစာအဖွဲ့)
ဘူး
ဘူးကွယ်
ဘူးခါး
ဘူးတောင်း (ဘူးသီးခြောက်)
ဘူးလည်သီးခတ် ကြိုးချည်နည်း
ဘူးလုံးနားမထွင်း
ဘူးသင်း (ကိုလိုနီဆန့်ကျင်ရေးအသင်း)
ဘူးသပိတ် (လည်တံမပါသော ဘူးသီး)
ဘူးသီး
မစားဘူး
ဝိပဿနာရှုနည်းကျမ်း (မဟာစည်ဆရာတော်ဘုရား) = ထို့ကြောင့် မြင်ဘူး၊ ကြားဘူး၊ နံဘူး၊ စားဘူး၊ တွေ့ထိဘူး၊ ကြံသိဘူးသော ထိုအတိတ်ရုပ်နံတို့ကို ပြန်၍စဉ်းစားမိတိုင်း ဃနပညတ်ထင်ရှားလျှက် နိစ္စ၊ သုခ၊ အတ္တဟု ထင်မြင်စွဲလမ်းမှုသည် ဖြစ်ပေါ်၏။
အရင်ရေးထာတာကို ထပ်ဖြည့်ပါမယ်။ မြန်မာအဘိဓာန် အကျဉ်းချုပ် (၁၉၇၉) ခုနှစ်ထုတ်။
ဘူး = တားမြစ်ငြင်းပယ်ကြောင်းပြ ကြိယာနှင့်တွဲ၍ သုံးသောစကားလုံး။ (မရှိဘူး၊ မသွားဘူး၊ မလာဘူး စသည်။)
ဘူးကွယ် = မသိ၊ မဟုတ်၊ မမှန်၊ မပြု စသည်ဖြင့် ငြင်းဆိုသည်။
ဘူးခံ = ငြင်းပယ်စကားကို မလျှော့တမ်း အခိုင်အမာ ဆိုသည်။ တင်းမာစွာ ငြင်းပယ်နေသည်။
ဘူးမှုတ် = ဗူးမှုတ် - ကြိ၊ ရှု။
ဘူးလုံးနားမထွင်း = ဗူးလုံးနားမထွင်း (ကြိဝိ) = ရှင်းလင်းပြတ်သားခြင်းမရှိပဲ။
ဗူးဆို့
ဗူးဆင်စွယ်
ဗူးတား
ဗူးတောင်း
ဗူးနွယ်
ဗူးမှုတ်
ဗူးမျော
ဗူးခါး
ဗူးဆင်စွယ်
ဗူးဆို့
ဗူးသီးလည်ခတ်
ဗူးသီးကြော်
ဗူးသွင်း
ဗူးသီးငါးပေါင်းကြော်
ဒေါက်တာတင့်ဆွေ
Comments
Post a Comment