Skip to main content

ဂီတအခြေခံ

တေးရေး - ဗိုလ်ကလေး တင့်အောင်၊ သံစဉ် - ဂီတလုလင် မောင်ကိုကို

ဂီတအခြေခံ သံစဉ်ခုနှစ်ပါး လှုပ်ရှားတို့မြှူ ကလူကျီစယ် ကာ ချယ်လှယ် ကွန့်နှော တျော တေ တျာ နားမှာ စိမ့်စိမ့် ငြိမ့်ငြိမ့် ညောင်း ညောင်း ပြောင်း နွဲ့ ချိုသံသာ သီချင်းခန့် ကြိုးဘွဲ့ တမျိုးနွဲ့တဲ့ သံရိုး အကိုးအကားနဲ့ ခိုင်မာစွာ တီးကာ ပြတော်မူ စမ်းပါဆရာ

စုံသာမြိုင်လယ် လွမ်းဖွယ်တခန်း ယဉ်ပုံဝေ ထွေ ဆန်းလှ လေး 

လောက နတ်သံ ပတ်ပျိုး နတ်ဒိုး တမျိုးစုံစွာ လေးထွေ သံကပ်ကိုသာ အောက်ပြန်ညှိပြီး ဆိုတီးရမည် သာ

ရွေညီလာ ကြာယွန်းဝယ်ပ ရွှေဖီညှာ ခါကျွန်းနယ်က ဆက်ပါ့မယ်လေး သာညွှန်းလွယ်ရ လေး

ယိုးဒယားနဲ့ မရိုးရန် တမျိးအသံထွင်ကာ သဘင်မှာ ယဉ်ရာတီး မှုတ်ခဲ့ကြရာ တမျိုး တဖုံသာ ဆန်းတာ ညွှန့်တာ ကွန့်တာရွေးလို့ ကြေးသွား နှဲသွားများနဲ့ ဖွဲ့နွဲ့ သည့်တေး ရွှင်အေး

ကျွန်မတို့ဆရာ ဦးဗေဒါက အထူးဖွေရှာသမျှ သင်ကြားခဲ့ပေတာ လွမ်းနိုင်ဖွယ် ဆန်းလှိုင်ကြွယ်

လွမ်းနိုင်ဖွယ် ဆန်းလှိုင်ကြွယ် ပန်းမြိုင်လယ်ဆိုတဲ့ သီချင်းက 

ပန်းမြိုင် လယ် သာနယ်ဗွေ မျှော်လေတိုင်း ပြာခြေဆိုင်း ဝေမှိုင်း မြူမှောင်ချယ် အို ဘယ်ဝယ် တောင်စွယ် မှော်ရုံကြော လွန်သာမောဖွယ် တောစုံယံမှာ ရွှေလျှံဝင်းမှည့် ထုံမှုန်ကြွေ ရီဝေ ရီဝေ ပြာပြာ လွမ်းဖွယ်စေ

ရေကင်းသံနဲ့ ဒိန်းသံသြသံ တေးထပ်သံများကိုတော့ ငါးပေါက်ညှိပြီး တီးကြလေရာ ဆယ်ဆယ်ရောင် ဖြာသည်နှင့်သာ ပယ်မှောင်ခွာ

ဂီတဥပဒေ ထွေထွေ များစွာ စည်းကမ်းကလနား လေးစားမှသာ ဂီတပညာရှင် ခေါ်တွင်နိုင်တာ

တေးတပုဒ်ကို ရေးထုတ်လိုက်သောအခါ စည်းရယ် ဝါးရယ် မမှားဖွယ် တိကျ သိရပေမှာ

တေးကို ဆိုသူ မှတ်ယူတွေးအပ် လေးရပ်သော အကြောင်းအရာ ကာရန် အက္ခရာ မှန်ကန်စွာ ကျက်မှတ်ကာ တေးရဲ့ အဓိပ္ပာယ် ရေလည်စွာ သိသင့်ကာ စည်းဝါးခိုင်မာ ဒီဃရသ မျှတညီညွတ်စွာ အသံနေ အသံထား ဟန်နေဟန်ထား လှုပ်ရှား ယူငင် ဆင်ခြင်တိုင်းထွာ

ဂီတပညာ လေ့လာလိုက်စား ထိုသူများဟာ 

ပေါ့လျော့ စည်းကမ်း စိတ်မှန်းသေချာ ပရမ်းပတာ မဟုတ်ကြောင်း သိကောင်းစရာ

သင်တိုင်းမတတ်တဲ့ သည်ပညာ ပါရမီရှိမှသာ

ပြိုင်> လေ့လာကာ မှတ်သားသမျှ ဂီတစည်းမျဉ်း သီချင်းပဒေသာ။

ဆို- ကိုမင်းနောင်၊ ကေတုဝင်းထွဋ်၊ တင်တင်မြ၊ ရီရီသန့်၊ ထား၊

https://www.facebook.com/watch?v=2792814284325955

သီချင်း စာသားမပါလို့ ကောင်းတယ်။ နောက်ခံမှာ သီချင်းစာသားပါတာတွေ ၉၀% လောက်က သတ်ပုံတွေ မှား၊ တချို့ဆို စာသားပါ မှားတယ်။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

ရှေးရေစက်

ရေး - ရွှေတိုင်ညွန့် ဆို - ဝင်းဦး + မာမာအေး လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ ချောလှတယ် သဘောကောင်းတဲ့ သူကလေးရယ် အတူဆုံဖို့ နဖူးစာရေးတယ် ယုံကြည်ဖွယ် မာယာနှောကာ ပြောတတ်တဲ့သက်လှယ်ရယ် နောင်ခါဝယ် မေရှင်ကလေးကို အရေးမစိုက်မှာ အလွန်စိုးတယ် ချစ်မှာလားကွယ်  မေတ္တာထားတယ်  ရှေးရေစက် ကံဆုံတယ် တူနှစ်သွယ် ဆုံဆည်းရတယ် ချစ်စရာကောင်းသူကလေးရယ် မောင့်စိတ်ထဲမှာ စွဲလန်းတယ် အဟုတ်ကိုပြောတာလားကွယ် လိမ်ဉာဏ်တွေပိုတယ်  ကရုဏာထားတာ အဟုတ်ပါပဲ မေတ္တာထားတယ် တကယ့်ကိုပဲ မင်းအလိုရှိရင်မောင့်အသည်း ခွဲကာပေးမယ်  တွေ့ရင်တော့ဖြင့် လွမ်းအောင်ချွဲ နောက်ကွယ်ကျရင်မေ့မှာပဲ အသည်းမှာစွဲတဲ့ ပျိုမေရှင်ကို အလိုလိုက်ရလိမ့်မယ်  တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ် တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ်  ချစ်တဲ့သူရယ်  ကြိုက်တဲ့သူရယ်  ရာသက်ပန်ရွယ်ကိုးလို့သာ အရိုးကျအောင် ပေါင်းပါ့မယ်  စိုးရိမ်ဖွယ် စိုးရိမ်ဖွယ် ယောက်ျားများဟာ ဖောက်ပြားလွယ် တကယ်ကြောက်အားပိုတယ် ယုံဘူး ယုံဘူး ချစ်ဦးပျိုသက်လှယ်  လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ

ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း

ကျွန်တော် ညက အိပ်မက် မက်ပါတယ်။ ဆောင်းအိပ်မက်က အကျအန။ နေ့ခင်းတုန်းက မိတ်ဆွေတဦးကနေ ဆရာ မြန်မာစာ ပန်ကျူယေးရှင်းအကြောင်း ကျမ်းတစောင်ရေးပါလားတဲ့။ ဟာ - ရာရာစစ၊ ကျွန်တော်က မြန်မာစာကို ဆရာလုပ်နိုင်တဲ့အထိ မတတ်ကျွမ်းပါ။ ဒါပေမဲ့ အိပ်မက်ထဲမှာ ကျမ်းတစောင် ရေးခဲ့တယ်။ မြန်မာစာရေးနည်းထဲက ယတိဘေဒ။ လက်ထဲမှာ လယ်တီဆရာတော်ဦးကေလာသ  (လယ်တီဒီပနီကို ရေးသားတော်၏မူတဲ့ လယ်တီဆရာတော်ကြီး မဟုတ်ပါ) ရေးတဲ့ ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း “ပီဒီအက်ဖ်” ဖိုင်ကို ရှေးစာကဗျာများနေရာကနေ ရထားတယ်။ ကျေးဇူး။ ယတိ (၁) = ရပ်ခြင်း။ ရပ်တန့်ခြင်း။ ချုပ်တည်းခြင်း။ စောင့်စည်းခြင်း။ ယတိ (၂) = ရဟန်း။ မြန်မာလိုမှာ ယတိပြတ်လို့ ရှိတယ်။ တစုံတခုကို တိတိကျကျ ဆုံးဖြတ်တာမျိုး။ သတ်မှတ်တာမျိူး။ ပိုင်းခြားလိုက်တာမျိုး။ မြန်မာစာရေးသားနည်းမှာ ယတိဆိုတာ စားလုံးတခုနဲ့တခု၊ စကားစုတခုနဲ့တခုကို ပိုင်းခြားခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနဲ့ အများဆုံးက ပုဒ်ထီးနဲ့ ပုဒ်မ။  ကွန်ပြူတာစာရိုက်နည်းမပေါ်ခင် လက်နှိပ်စက်ရိုက်နည်းမှာ စနစ်တကျသင်ကြရပါတယ်။ ပုဒ်ထီး၊ ပုဒ်မ မဟုတ်ဘဲ တကွက်ခြာ ရိုက်ရတာလည်းရှိတယ်။ အခုခေတ်မှာတော့ “စပေ့စ်ဘား” ခေါ်တယ်။ တကွက် ဆိုတာ နှစ်ကွက် သုံးကွက် မဟုတ်ရပါ။ စာ