Skip to main content

မြန်မာစာလုံးပေါင်းသတ်ပုံကျမ်းဆိုတာ ဘယ်စာအုပ်လဲ


၁။ ဒကာကြီး ဒကာကြီးတင်တဲ့ပို့စ်တွေ ဖတ်ဖြစ်ပါတယ် တဝမ်းပူကို စ လုံးနဲ့ငသတ် တစ် မလုပ်ဖို့တွေ လေ့လာသိရှိခွင့်ရတယ် အဲဒါဆို သတ်ပုံကျမ်းက အခု ထုတ်ထားတာတွေဟာ အမှားတွေချည်းပဲပေါ့နော် တစ် တွေချည်း တွေ့နေရလို့ ဒကာကြီး ကိုယ်ရောစိတ်ပါကျန်းမာပါစေ သတ်ပုံအမှန်သိရအောင် ဘယ်စာအုပ်တွေကို လေ့လာသင့်ပါသလဲ
၂။ ဆရာခင်ဗျား။ မြန်မာစာသတ်ပုံနဲ့ပတ်သက်ပြီး ဘယ်သတ်ပုံကျမ်းကို အဓိကထား သုံးစွဲသင့်ပါသလဲ ခင်ဗျ။ အရှင်ဥက္ကံသမာလာ ရဲ့ ဝဏ္ဏဗောဓနသတ်အင်းမှာပါတဲ့ သတ်ပုံတွေအတိုင်း ရေးသားသုံးစွဲလို့ရပါသလား ခင်ဗျား။
၃။ ဆရာခင်ဗျာ မြန်မာစာသတ်ပုံမှန်တဲ့ စာအုပ်ဆိုရင် ဘယ်စာအုပ်ကို ညွှန်းလိုပါသလဲ ခင်ဗျာ
မြန်မာအဘိဓာန်တွေ၊ သတ်ပုံကျမ်းတွေက များတယ်။ လက်ထဲမှာရှိတဲ့ သတ်ပုံ ကိုးကားစရာ စာအုပ်များ -
၁။ ဝဏ္ဏဘောဓနသတ်အင်း (ရှင်ဥက္ကံသမာလာ) ပီဒီအက်ဖ် ဖိုင် ရှိပါသည်။
file:///C:/Users/drswe/OneDrive/Desktop/%E1%80%9D%E1%80%8F%E1%80%B9%E1%80%8F%E1%80%97%E1%80%B1%E1%80%AC%E1%80%93%E1%80%94%20%E1%80%9E%E1%80%90%E1%80%BA%E1%80%A1%E1%80%84%E1%80%BA%E1%80%B8.pdf
၂။ ကဝိဓဇသတ်ပုံကျမ်း (ဦးစံချစ်) ပီဒီအက်ဖ် ဖိုင် ရှိပါသည်။
၃။ မြန်မာစာရေးထုံးကျမ်း (ဦးသာမြတ်) ပီဒီအက်ဖ် ဖိုင် ရှိပါသည်။
၄။ မြန်မာသံယောဂဒီပနီကျမ်း (မင်းလက်ဝဲနော်ရထာ)
၅။ ဝေါဟာရတ္ထပကာသနီ (ကျော်အောင်စံထား ဆရာတော်ဘုရားကြီး)
၆။ မြန်မာ့စွယ်စုံကျမ်းတစုံ (၁၅) အုပ်
၇။ ဆဋ္ဌသံဂါယနာတင် ပိဋကတ်တော်တစုံ ၃၂ အုပ်
၈။ ယုဒသန် အင်္ဂလိတ် မြမ္မာ အဘိဓာန်
၉။ ကဝိလက္ခဏာ သတ်ပုံကျမ်း
၁၀။ ၁၉၇၈ ထုတ် မြန်မာစာလုံးပေါင်း သတ်ပုံကျမ်း
၁၁။ ဦးဟုတ်စိန် ပါဠိ-မြန်မာ အဘိဓာန်
၁၂။ ကဝိလက္ခဏာ သတ်ပုံကျမ်း https://kupdf.net/download/_5a3a2d9be2b6f5045a2c2cad_pdf
မြန်မာအဘိဓာန် အကျဉ်းချုပ် (၁၉၇၈-၇၉-၈၀)
(က – စ) အတွဲ – ၁
https://drive.google.com/file/d/1W5NXMl1mgfo1feIVat4PRihd9-1NN74m/view?fbclid=IwAR2JbcThlY-8dF0rNzmCH7COiWIxpOVW-lmTtOpm5wR0B5hjMFseXoIFejU
(ဆ – န) အတွဲ – ၂
https://drive.google.com/file/d/1W6lv0dxz4MIp6Fc8H0Su-PgIRBTvdx2c/view?fbclid=IwAR3MPRC0AwiQ6OTe_OlT71zaohWREZSuYwqcgOcN2RMLbnqtZSNM6s4UXrQ
(ပ – ယ) အတွဲ – ၃
https://drive.google.com/file/d/1W7XjL32D9cthDX6_Ur68fUFvs_ijoqq6/view?fbclid=IwAR21Rw2s3frCNVpu9mnc5UFYPbz6S8je9cq4TBUc3-3gAkzwGPPt6Ps9qSs
(ရ – ဠ) အတွဲ – ၄
https://drive.google.com/file/d/1WAmLiFf-MZgHQ7GTGE8Ze9U4518BGztv/view?fbclid=IwAR2nABaUqzZFbMuNVg6GAbzZkx6Kq6TZCpC8ac9FHUo87OyPQRWUHdQM6JI
(အ ) အတွဲ – ၅
https://drive.google.com/file/d/1WCE1X2PG3dkMO-y6IDKIkvp4FITmNC-B/view?fbclid=IwAR2nABaUqzZFbMuNVg6GAbzZkx6Kq6TZCpC8ac9FHUo87OyPQRWUHdQM6JI 
အဘိဓာန်တွေတိုင်းမှာ သိလိုတာ အစုံပါချင်မှသာ ပါမယ်။ ခေတ်သဘာအရ အသစ်ပေါ် ဝေါဟာရတွေကိုလည်း တိုးများလာတယ်။ အဲတော လိုက်ရှာရတယ်။ ဘယ်ကနေရှာမလဲကတော့ အတွေ့အကြုံနဲ့ ပညာ။ စာလုံးတချို့မှာ မူကွဲတွေ ၂-၃ လုံးရှိတယ်။ တရားသေယူတာ မသင့်ပြန်။ 
မသင့်မှန်တာကို မယူခြင်းကလည်း ပညာ။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ