Skip to main content

သိလျက်နှင့်ပင် ဝိပါက်ကြမ္မာငင်တော့

သိရက်(လျက်)သားနဲ့ သိရဲ့သားနဲ့ ဘယ်ဟာအမှန်ဖြစ်ပါသလဲရှင်

• သိရဲ့သားနှင့်ကအပြောပါ သိလျက်သားနှင့်ကအရေးပါ

• ကျေးဇူးတင်ပါတယ် ဆရာရှင့်..အဖြေတွေတွေ့မှ ပိုပြီး စိတ်ရှုပ်သွားရပါတော့တယ်..(လျက်) အသုံးကို သိပါတယ် ဆရာ။ "ရဲ့" အသုံးကိုလည်း တွေ့ရလို့ပါရှင်။ ဥပမာ ပြောရဲ့သားနဲ့ တားရဲ့သားနဲ့..စသဖြင့်ပါ

• အပြောဆိုရင်သိရက်သားနဲ့အသံပဲထွက်ပါတယ်။ သိရဲ့သားနဲ့မဟုတ်ပါခင်ဗျား

• ေရးတာနဲ႔ေျပာတာ ကြာတာပါ

• သိရဲ့သားနဲ့ဆိုတာမှားပါတယ်။ သိလျက်သားနဲ့တခုပဲမှန်ပါတယ်။

• ပါ ပါလျက်သား နောက်ကထား။(ရွှေစွန်ညို ကဗျာ)

• သိသားနဲ့ လို့ ပြောတယ်မလား

• သိရဲ႕သား နဲ႕

• ရေးတော့ သိလျက်သားနဲ့ ဖတ်တော့သိရက်သားနဲ့ ရေးတော့အမှန်ဖတ်တော့အသံပါ

• ပြောချင်တာလား ရေးချင်တာလား ပြောချင်တာဆို သိရဲ့သားနဲ့ ရေးမယ်ဆို သိလျက်သားနဲ့ ကဲ ရှင်းရော

• သိလျက် ကအမှန်

• စကားပြောကတော့...သိရဲ့သားနဲ့... အရေး....သိလျက်သား... ဒီလိုကွာတာထင်ပါတယ်ဗျ...

• ဟုတ်ကဲ့ပါရှင့်..ကျေးဇူးတင်ပါတယ်ရှင့်.စာလုံးပေါင်းသတ်ပုံကျမ်းထဲမှာ ရှာမတွေ့လို့ မေးတာပါနော်

• သိရက်

• သိလျက်သားနှင့်က စာအရေး သိရက်သားနဲ့က စကားပြော သိရဲ့သားနဲ့ကလည်း ''ရက်''ရဲ့ မူကွဲပဲ။

• လျက်သံုးရမှာပါ

• သိရက်(လျက်)ကအမှန်ပါ

• ရေးတော့ အမှန် ဖတ်တော့ အသံ သိလျက်သားနဲ့ မှန်လျက်သားနဲ့ သိပါရဲ့လား မှန်ပါရဲ့လား

• သိရဲ့သားနဲ့ကပြောတဲ့နေရာမှာသုံးပြီးသိလျက်သားနဲ့ကအရေးအသားမှာသုံးပါတယ်

• လျက် နဲ့ သုံးရမှာပါ

• လျက်နှင့် (ဆန့်ကျင်ပြသမ္ဗန္ဓ) သူက ကျွန်တော့်ကို သိလျက်နှင့် မသိဟန်ဆောင်သည်။(အရေး)

• ဖတ်တော့အသံ ရေးတော့အမှန် သိရဲ့သားနဲ့ (အသံ) ၊ သိလျက်သားနဲ့ (အရေး)

• မသိလို့မေးပါတယ်ဆိုမှ ဝင်ဟားနေတဲ့လူတွေက တစ်ဖွဲ့ရှိနေပါလားနော်..စိတ်ပျက်စရာပါပဲ

• သမီး အဲလိုလူေတြကို မွတ္သားၿပီး ဖယ္လိုက္ပါ ကနန္းဟာ အျမဲကန္႔လန္႔ပဲသြားေနမွာပါ အမွန္တကယ္ ေျပာခ်င္ သင္ျပခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုလဲ တြန္႔ ေစပါတယ္

• ဟုတ်ကဲ့ပါ ဆရာ..ဝင်လှောင်ရဲတဲ့စိတ်ကိုလည်း အံ့ဩမိပါတယ် စိတ်ခွန်အား ပေးလို့ ကျေးဇူးတင်ပါတယ်ရှင့်

• "သိလျက်နဲ့ဝိဘက်ကြမ္မာငင်တော့" ဟုဖတ်ဘူးပါသည်

• သိလျက်သားနှင့် က စာအရေး၊ သိရက်သားနဲ့က စကားပြော၊ ဒီလိုပဲ ယူဆမိပါတယ်

• မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္ စသိရက္ ကို ‌ေျပာပါ။ မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္ အစသိလ်က္ မ‌ေျပာျပၾကဘူး။ ဘာေမးခ်င္တာလဲ ဘာကို‌ေျဖရမလဲ

• စသိတဲ့ Date ကို မေးတာမဟုတ်ဘူး..မေးခွန်းကို သဘောပေါက်ပုံ မရဘူးပဲနော်

• ႏွစ္ခုလံုး‌ေျဖထားတယ္ေလ ၊သိခ်င္တာယူသံုးလိုက္ေပါ့။

• စာျဖင့္ေရးလ်ွင္(သိလွ်က္သားနဲ႔) စကားျဖင့္ေျပာလ်ွင္(သိရက္နဲ႔၊သိရဲ့သားနဲ ့) ေရးေတာ့ အမွန္ ၊ ဖတ္ေတာ့ အသံပါ။

• သိလျက်ပါရှင့်..သိလျှက်လို့ရေးရတာမဟုတ်မှန်းတော့ သိပါတယ်ရှင်

စာလုံးအသုံးတခုအတွက် စိတ်ဝင်တစား မေးတာ ဖြေတာတွေများလို့ မြန်မာစာအတွက် အားတက်စရာဖြစ်ပါတယ်။

လျက်

ထန်းလျက်။

ပွဲလျက် (ပွဲညှက်သံထွက်သည်)။

ကြံစည်လျက်။

မင်းကောင်းပေလျက် မင်းမြောင်ဖျက်။

ပြည်ပန်းညို ချိုချင်ပါလျက် ဆားကဖျက်။

လျှာနှင့်လျက်သည်။

လျက်ဆား။

သွားလာလျက်။

ပြောဆိုလျက်။

‘မောင်ဘသည် စာရေးလျက် နေသည် ဟူသောဝါကျ၌ မောင်ဘသည်’ စာရေးဆဲ ရှိနေသေးကြောင်းကို ‘လျက်’ ပစ္စည်းက ပြသည်။ ထို ‘လျက်’ ကိုလည်း ဟမထိုးရ။ ‘လျက်’ ကို ကြိယာပြည့် အဖြစ်လည်း သုံးနိုင်သည်။ ‘ဆီးပေါင်းကို လျှာဖြင့် လျက်သည်’ ဟူသော ဝါကျတွင် ပါသည့် ‘လျက်’ သည် ကြိယာပြည့် ဖြစ်သည်။ ကြိယာပြည့်ဖြစ်သော ‘လျက်’ ကိုလည်း ဟမထိုးရ။

သည်ကချစ်တာ သိရက်သားနဲ့ သူမို့ခွဲသွားရက်တယ် သူ့အတွက် အလွမ်းပြေ ပန်းတွေ တပွင့်စီခြွေကာ မြေမှာ စုထားရရင်ကွယ် အခုများဆို စကားဥပမာ ပြောလို့နှိုင်းမယ့် တောညိုမှိုင်းတဲ့ မောတို့တိုင်းရဲ့ ရှမ်းတောင်တန်းသဖွယ် လွမ်းရောင်သန်းတဲ့ ပန်းတောင်တန်းတွေဖြစ်နေမယ်ထင်တယ်

မေ့ဘဝ ခဏဘယ်သူယူပါ့မယ် - မောင်ဆွေနွယ်၊ မာမာအေး https://www.youtube.com/watch?v=MTbDa-dsNfc 

မှတ်ချက် - သီချင်း၊ ကဗျာ၊ သံချပ်၊ ဆောင်ပုဒ်၊ ကာတွန်း၊ သတင်းခေါင်းစဉ် စတာတွေမှာ အသံ၊ ကာရန်နဲ့ အားအရ စံကိုက်သတ်ပုံ မဟုတ်တဲ့စာလုံး သုံးတတ်ကြပါတယ်။ အဲလိုရေးတာတွေကို သတ်ပုံကျမ်းပါ စာလုံးအဖြစ် မယူရပါ။

သိလျက်နှင့်ပင် ဝိပါက်ကြမ္မာငင်တော့ ရွှေဉာဏ်ရှင် မဝေခွဲနိုင်ဘု ပွဲတွေ့အမှား (ဦးပုည)

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ...

ဒါပေမဲ့

  ဒါပေမဲ့ ဒါပေမယ့် ဘယ်ဟာကအမှန်လဲဆရာ - စာဖတ်ကြဖို့ လိုတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဘယ်လိုစာအုပ်တွေကို ဘယ်လိုဖတ်ကြမလဲ။ (စာဖတ်တဲ့ အလေ့အထ - လူထုဦးလှ) - တမာရွက် နုချိန်မှာ ဆီးချဉ်သီးကလည်း ပေါ်တယ်။ တမာရွက်က ခါးတော့ အခါးကို အချဉ် ကလေးနဲ့ သတ်ပေးမှ အခါး သက်သာတယ် ဟုတ်လား။ အဲဒါ တခြား အချဉ်နဲ့သတ်ရင် ရတော့ ရတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဇီးဆီးသီး ချဉ်ကလေးက ဆီးနံ့လေး မွှေးတယ်လေ။ (အညာနဲ့တမာ လူထုဒေါ်အမာ) - သူက မကစားတာ အနှစ် နှစ်ဆယ် ကျော်ပြီတဲ့၊ ပန်းချီဆရာတဲ့၊ မြနန္ဒာ နာမည်ကြီးလွန်းလို့၊ မြင်ဖူးကြည့်ဖူးချင်လို့ ဖဲဝိုင်းကို လိုက်လာတာဆိုပဲ။ အဖြစ်သည်းလိုက်တာ။ ယောက်ျားများ သည်လိုပဲ။ ဒါပေမဲ့ မြနန္ဒာမှာ သူတကာထက် ဘာများ သာတာရှိလို့လဲကွယ်။ (မောင် ကိုကို နှင့် မြနန္ဒာ၊ ကြည်အေး)) - ဆရာအောင်သင်းရေးတဲ့ မူရင်းစာမှာ ဒါပင်မဲ့ ဟုတ် မဟုတ် မသိပါ။ ဒါပေမဲ့လို့သာ ရေးလေ့ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့်လို့လည်း ရေးတာရှိပါတယ်။ ခိုင်နှင့် ကျွန်တော် ဘဝမှာမူ နှစ်လွှာပေါင်းမှ တရွက်ဖြစ်ရသည့် စွယ်တော်ရွက်ပမာသာ ဖြစ်ခဲ့ရသည်။ တလွှာကြွေခဲ့လေပြီမင့် တရွက်မမည်လေတော့သော အထီးကျန် ဤဘဝဝယ် (တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်) ဒါပေမဲ့ မဲ့ မယ့် https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/09/blog-post_6...

ဂဏန်းရေးနည်း သင်ပုန်းကြီး

တရာ မှာ တ​ယောက်လား တစ်ရာ မှာ တစ်​ယောက် လား ဆရာ ပို့စ် တင်ပါမည်။ ၅-၁၀ ကြိမ်လောက်တော့ တင်ပြထားပြီး။ ဂဏန်းရေးနည်း ဘတ်နည်း ပုံစံ တစ် ၁ နှစ် ၂ သုံး ၃ လေး ၄ ငါး ၅ ခြောက် ၆ ခုနစ် ၇ ရှစ် ၈ ရှစ်ကိုး ၉ တဆယ် ၁၀ Numbers မှား မမှန် လွဲ လျှာရှည် https://burmese-spelling.blogspot.com/2023/06/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၂) https://burmese-spelling.blogspot.com/2022/08/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၃) https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/01/numbers.html ဒေါက်တာတင့်ဆွေ