Skip to main content

A Poem ကဗျာတပုဒ်

ရှယ်လီရဲ့ကဗျာတွေကို ကြိမ်ဖန်များစွာ ပြန်ထုတ်ကြပေမဲ့ မူရင်းကဗျာပါ စပယ်လင် မပြင်ပါ။
မြန်မာလိုရေးတဲ့ ကဗျာတွေကို ပြန်ထုတ်ရင် မှားအောင်သာပြင်ထုတ်ကြတယ်။ ဒီလိုပုံနဲ့ စာလုံးပေါင်းသတ်ပုံမဲ့ကဗျာခေတ် ဖြစ်ပေါ်လာပါတော့တယ်။
ကဗျာတပုဒ် (တင်မိုး)
ကဗျာကို ဘယ်လိုရေးရပါ
အတွေးဟာ အရင်လာ၍
အလင်္ကာ နောက်မှာသ,ရင်လ
လှလေလိမ့် ထင်မိဘယ်။
အဘိဓာန် အထွေထွေက
စကားတွေ အခံ့သားကိုလ
ကြွားရအောင် တမင်ယူ၍
ကျမ်းဆူဆူ ကျေသကောရယ်လို့
ဂုဏ် ဒေါသာ ဝိဘာဝတွေနဲ့
သုတဥာဏ် ကိုယ်ထင်ပြချင်လို့
ဆင်သတယ် ထိုအခါတော့
ချိုကဗျာ ပျောက်ကာပြေး
မှေးမှိန်လိမ့်မယ်။
စိတ်ဖြူရင် အယူဖြောင့်ပေလိမ့်
အမှောင့်လို ထိုအကြွားကိုတော့
စာနားမှာ မသီစေနှင့်
ဤမြေမှာ လူအများရယ်နဲ့
သွေးသားနှယ် တခင်ခင်ပေါ့
ပတ်ဝန်းကျင် လူမှုရေးဆီသို့
အတွေးကို တမန်စေလိုက်ပါ့
ဥာဏ်အာခြေ အကြံပွင့်ပါလို
ရင့်ပါလိမ့် အတွေးနယ်
ကြွယ်ပါလိမ့် စာစကား။
တေးဆိုမည့်ကြံ
ဂိုဏ်းဂုဏ်တွေ မှန်မမှန်နဲ့
စာပေတံ အသာချပါလို့
ဘဝမှာ ပျော်ပျော်ဝင်လိုက်ပါ့
သည်အမြင် သည်အကြား
သည်အမှား သည်အမှန်သို့
အမြင်သန် ဥာဏ်သဘောတွေနဲ့
လူတောမှာ အခြေတည်ခဲ့
မှန်သည်ကို ကိုယ်လိုလား
မှားသည်ကို ကိုယ်မလိုဘဲ့
စိတ်ဆိုရာ ကဗျာတပုဒ်ပါဘဲ
စာအုပ်တွေ တလှန်လှန်
ကာရန်တွေ တလွှားလွှား
အကြွားတွေ တလူလူ
သည်အယူ စွန့်ကာပစ်ရင်လ
တေးကဗျာ တကယ်သစ်ပေလိမ့်
လှစ်ဖွဲ့ ကုန်တကား။ (တင်မိုး - ငွေတာရီ မဂ္ဂဇင်း၊ ၁၉၆၆ ​မေလ) 
Listener's Heaven Audiobooks - အသံစာအုပ် ကျေးဇုး။
ဆရာ'တင်မိုး' သည် 'ကဗျာတပုဒ်' ကို ရေးစပ်၏။ ခုခေတ် 'တစ်မိုး' ကျား-မ ကြီး-ငယ်တို့သည် 'ကဗျာတင်းပုတ်' များကို စပ်ကြ၏။ ကန်တော့ + ဆောရီး။
ရှယ်လီအမည်ကို စာဖွဲ့သူ များပေမဲ့ ဆရာတင်မိုးကို မေ့ထားသူ များလာပြီ။
ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ...

ဒါပေမဲ့

  ဒါပေမဲ့ ဒါပေမယ့် ဘယ်ဟာကအမှန်လဲဆရာ - စာဖတ်ကြဖို့ လိုတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဘယ်လိုစာအုပ်တွေကို ဘယ်လိုဖတ်ကြမလဲ။ (စာဖတ်တဲ့ အလေ့အထ - လူထုဦးလှ) - တမာရွက် နုချိန်မှာ ဆီးချဉ်သီးကလည်း ပေါ်တယ်။ တမာရွက်က ခါးတော့ အခါးကို အချဉ် ကလေးနဲ့ သတ်ပေးမှ အခါး သက်သာတယ် ဟုတ်လား။ အဲဒါ တခြား အချဉ်နဲ့သတ်ရင် ရတော့ ရတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဇီးဆီးသီး ချဉ်ကလေးက ဆီးနံ့လေး မွှေးတယ်လေ။ (အညာနဲ့တမာ လူထုဒေါ်အမာ) - သူက မကစားတာ အနှစ် နှစ်ဆယ် ကျော်ပြီတဲ့၊ ပန်းချီဆရာတဲ့၊ မြနန္ဒာ နာမည်ကြီးလွန်းလို့၊ မြင်ဖူးကြည့်ဖူးချင်လို့ ဖဲဝိုင်းကို လိုက်လာတာဆိုပဲ။ အဖြစ်သည်းလိုက်တာ။ ယောက်ျားများ သည်လိုပဲ။ ဒါပေမဲ့ မြနန္ဒာမှာ သူတကာထက် ဘာများ သာတာရှိလို့လဲကွယ်။ (မောင် ကိုကို နှင့် မြနန္ဒာ၊ ကြည်အေး)) - ဆရာအောင်သင်းရေးတဲ့ မူရင်းစာမှာ ဒါပင်မဲ့ ဟုတ် မဟုတ် မသိပါ။ ဒါပေမဲ့လို့သာ ရေးလေ့ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့်လို့လည်း ရေးတာရှိပါတယ်။ ခိုင်နှင့် ကျွန်တော် ဘဝမှာမူ နှစ်လွှာပေါင်းမှ တရွက်ဖြစ်ရသည့် စွယ်တော်ရွက်ပမာသာ ဖြစ်ခဲ့ရသည်။ တလွှာကြွေခဲ့လေပြီမင့် တရွက်မမည်လေတော့သော အထီးကျန် ဤဘဝဝယ် (တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်) ဒါပေမဲ့ မဲ့ မယ့် https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/09/blog-post_6...

ဂဏန်းရေးနည်း သင်ပုန်းကြီး

တရာ မှာ တ​ယောက်လား တစ်ရာ မှာ တစ်​ယောက် လား ဆရာ ပို့စ် တင်ပါမည်။ ၅-၁၀ ကြိမ်လောက်တော့ တင်ပြထားပြီး။ ဂဏန်းရေးနည်း ဘတ်နည်း ပုံစံ တစ် ၁ နှစ် ၂ သုံး ၃ လေး ၄ ငါး ၅ ခြောက် ၆ ခုနစ် ၇ ရှစ် ၈ ရှစ်ကိုး ၉ တဆယ် ၁၀ Numbers မှား မမှန် လွဲ လျှာရှည် https://burmese-spelling.blogspot.com/2023/06/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၂) https://burmese-spelling.blogspot.com/2022/08/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၃) https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/01/numbers.html ဒေါက်တာတင့်ဆွေ