Skip to main content

ယင်အန်း ပညာရေး (လွတ်မြောက်နယ်မြေပညာရေး)

တခြားသူ တင်ထားတာ။ သတ်ပုံတွေ လိုတာ ပြင်လိုက်တယ်။ မှန်အောင်ပြင်တာကို မကြိုက်ရင် ဖျက်ပေးမယ်။

ယင်အန်း ဟာ တရုတ်ကွန်မြူနစ်ပါတီ ရဲ့ ခရီးရှည်ချီတက်ပွဲ နောက်ဆုံးပန်းတိုင်မြို့ဖြစ်ပါတယ်။ ယင်အန်း ဟာ တပ်နီတော် အမှတ် (၈)  စစ်ကြောင်း ရဲ့ နောက်ပိုင်း စစ်ဌာနချုပ်လည်းဖြစ်တယ်။ တရုတ်ကွန်မြူနစ်ပါတီ ရဲ့ ဗဟိုဌာနချုပ်လည်း ဖြစ်တယ်။ အရှေ့ဘက် ပင်လယ်ဝါ နယ်စပ်အထိ၊ မြောက်ဘက် မန်ချူးရီးယားအထိ ကျယ်တဲ့ ဂျပန်ဆန့်ကျင်ရေး လှုပ်ရှားမှုတွေကို ညွှန်ကြားနေတဲ့ ပြောက်ကျားဌာနချုပ်လည်းဖြစ်တယ်။

ဒါတွေတင်မကပါ ယင်အန်းမှာ ကိုယ်ပိုင်အမြင်နဲ့ ရပ်တည်တဲ့ ပညာတတ်ကမ္ဘာလေးလည်းရှိပါသေးတယ်။ တော်လှန်ရေးသမား ဆိုတာ ပညာတတ်ဖို့လိုတယ် ဆိုတာကို ဥက္ကဌမော်စီတုန်း ဦးဆောင်တဲ့ တရုတ်ကွန်မြူနစ်ပါတီ က မေ့မထားပါဘူး။ ကွန်မြူနစ်ပါတီ မရောက်လာခင် က ယင်အန်းဟာ တရုတ်ပြည် မှာ လူမသိသူမသိ မြို့ပေါက်စလေးသာဖြစ်တယ်။ ကွန်မြူနစ်တွေ ရောက်လာပြီး လွတ်မြောက်နယ်မြေ ယာယီအစိုးရ အ​ခြေချတဲ့အခါ မှာ တရုတ်ပြည်ပညာရေး အတွက် ဗဟိုဌာနတစ်ခုဖြစ်လာခဲ့တယ်။ မြို့ပေါ်က တက္ကသိုလ်ကျောင်းသား တွေဟာ ယင်အန်းက တော်လှန်ရေးတက္ကသိုလ်တွေမှာ ပညာသင်ဖို့ တဖွဲဖွဲ ဝင်ရောက်လာနေကြတယ်။

မော်စီတုန်းရဲ့ ဆရာဖြစ်ခဲ့တဲ့ ချန်ရှားက နော်မန်ကျောင်းဆရာဖြစ်သင်တန်း ကျောင်းအုပ် ဆူတေ့လီ က ပညာရေးစနစ်သစ်အခြေခံမူတွေ ရေးဆွဲခဲ့တယ်။ ဂျပန်ခုခံစစ်မတိုင်ခင်က ယင်အန်း တည်ရှိရာ 

မြောက်ပိုင်းရှန်းစီးပြည်နယ်မှာ စာသင်ကျောင်း ၁၂၀ သာရှိခဲ့တာဖြစ်တယ်။ ဂန္တဝင် ကျမ်းလေးကျမ်းမှအပ ဘာမှမသင်ပေးဘူး။

၁၉၃၉ မှာ ယင်အန်း လွတ်မြောက်နယ်မြေမှာ မူလတန်းကျောင်း ၇၇၃ ကျောင်း၊ စံပြမူလတန်းကျောင်း ၇၈ ကျောင်းရှိလာတယ်။ သက်ကြီးစာသင်သားတွေ အတွက် ညကျောင်း ၂၀၈ ကျောင်း၊ အထက်တန်းကျောင်း လေးကျောင်းနဲ့ ကောလိပ်ကျောင်းသုံးကျောင်း ရှိလာတယ်။ အနုပညာတက္ကသိုလ်တစ်ခု(တခု)၊ စက်မှုလေ့ကျင့်ရေးကျောင်းတစ်ကျောင်း(တကျောင်း) နဲ့ လူငယ် သက်မွေးပညာ လေ့ကျင့်ရေးကျောင်း တစ်ကျောင်း(တကျောင်း) လည်းရှိတယ်။ တပ်နီတော်စစ်တက္ကသိုလ်ကိုတော့ ဂျပန်ခုခံရေးနှင့် နိုင်ငံရေးတက္ကသိုလ်လို့ နာမည်ပြောင်းပြီးဖွင့်လိုက်တယ်။ အဲ့ဒီတက္ကသိုလ်မှာ နှစ်စဉ်ကျောင်းသား နှစ်ထောင် အနည်းဆုံးတက် ကြပြီး ယင်အန်းတစ်ဝိုက်(တဝိုက်) တောင်စောင်းတွေပေါ်က ဂူတွေထဲမှာစာသင်ခန်းတွေဖွင့်ထားပါတယ်။ အမျိုးသမီးတက္ကသိုလ်တစ်ခု(တခု)လည်း ယင်အန်းမှာရှိပါတယ်။

ကိုးကား - 

၁။ မီးလောင်မြေ (မြသန်းတင့်)

၂။ ဒီရေမြင့်သစ် (မြသန်းတင့်)

Myo Tayzar Maung

မနေ့က ကျွန်တော့ဆီကို ပညာရေးအတွက် အကြံတောင်းတယ်။ သူတို့လည်း လွတ်မြောက်နယ်မြေတခုမှာ ပညာရေးအတွက်ကြိုးပမ်းနေကြသတဲ့။ နေရာလည်း ပြောပါတယ်။ နယ်စပ်တွေမှာ မဟုတ်ပါ။ သူတို့လုပ်နေကြတာကိုလည်း ပြောတယ်။ 

ကျွန်တော်က ပညာရေးနယ်ကမဟုတ်လို့ ပေးတဲ့အကြံက အဆင်မပြေလောက်ပါလို့ ဖြေပါတယ်။

အခုစာကို သတ်ပုံပြင်သလို မြန်မာစာ စာလုံးပေါင်းက ဂွကျတယ်။ အမှန်အတိုင်းသင့်ပါလို့ ပြောမဖြစ်သေးတဲ့ကာလ။

ကျန်းမာရေးနဲ့ စီးပွါးရေးတွေ ဘယ်အစိုးရတက်နေနေ လုပ်ကြတာဘဲ။ အခုထိတော့ ညံ့တာနဲ့ ဆိုးတာသာ ကွာတယ်။ တိုင်းပြည်ကို ပညာရေးနဲ့ တည်ဆောက်ရမယ်။ သင်ပုန်းကြီးက စရမှာ။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ