Skip to main content

“သူနှင့်ကျွန်တော်”


မ‌မြှော်မလင့်

သူနှင့်ကျွန်တော် ၊ခွဲရသော်လည်း

ကျွန်တော်ထားရာ၊ ချစ်မေတ္တာသည်

ပမာသူ၏ အရိပ်သို့။

သူထားခဲ့ရာ၊ ချစ်မေတ္တာလည်း

ပမာကျွန်တော့် အရိပ်သို့။

သူဖွင့်ပေး၍

မှေးမှေးမှုန်ရီ၊ မျက်လုံးသည်လည်း

ကြည်လင်တောက်ပ၊ မြင်ခဲ့ရပြီ

လောကတခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်မှ

သစ်ပင်စိမ်းစို၊ တောကို၎င်း။

ကြယ်ပေါင်းပွင့်ရာ၊ အာကာကို၎င်း။

သောင်းပြောင်းပြောကျယ်၊ ပင်လယ်ကို၎င်း။

သူဖွင့်ပေး၍

ရောထွေးမကြည်၊ နားတို့သည်လည်း

ကြည်လင်ပီသ၊ ကြားခဲ့ရပြီ

လောကတခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်ရှိ

သစ်ပင်မြင့်ထက်၊ ကိုင်းအခက်က

သစ်ရွက်လေလှန်၊ လှုပ်သံကို၎င်း။ 

နွဲ့ပျောင်းဆိုဟန်၊ ရေသံကို၎င်း။

ငြိမ့်ညောင်း ခွန်းဆက်၊ လည်ချင်းရှက်သည့် 

ကျေးငှက်မောင်နှံ၊ မြူးသံကို၎င်း။

သူဖွင့်ပေး၍

လေးတွဲ့ မပီ၊ ကျွန့်နှုတ်သည်လည်း 

ပီပီသသ၊ ပြောဆိုရပြီ 

လောကတခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်၌ 

ကျင်လည်သွားလာ၊ လူတကာနှင့် 

သူငါကြားလို၊ စကားကို၎င်း။ 

နွဲ့ပျောင်းသံချို၊ တရားကို၎င်း။ 

ငြိမ့်ညောင်းလွှင့်ပျံ၊ တေးသံ၎င်း။ 

သူဖွင့်သွားသည့်

နှုတ် နား မျက်စိ၊ ကျွန့်တွင်ရှိလည်း 

ဖွင့်သည့်နှုတ်ဖြင့်၊ စကားသင့်အောင် 

နိမ့်မြင့်ရပ်ခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်တွင် 

အဆင်ပြေစွာ၊ပြောနိုင်ပါလည်း

ခွဲခွာသွားသူ၊ ချစ်သောသူနှင့် 

ခွန်းကြူ မပြော နိုင်ပါတကား။

ဖွင့်သည့်နားဖြင့်

နီးပါးရပ်ခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်မှ

စုံလင်စကား၊ ကျွန်တော်ကြားလည်း

နှုတ်ဖျားချိုသာ၊ သူ့သံဝါကို

ထပ်ကာမကြား နိုင်ပါတကား။

ဖွင့်မျက်လုံးဖြင့်

မဆုံးရပ်ခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်မှ 

သစ်ပင်ပန်းမာလ်၊တွေ့ရပြန်လည်း 

ပြုံးဟန်ရွှင်ပျ၊ သူ့ အလှကို 

ခဏမမြင် နိုင်ပါတကား။

တက္ကသိုလ်-မင်းမော်

ငွေတာရီမဂ္ဂဇင်း (၁၉၆၃ ဖေဖော်ဝါရီလ)

Listener's Heaven Audiobooks - အသံစာအုပ် 

တက္ကသိုလ် မင်းမော်သည် လောကတခွင်ကို လောကတခွင်လို့သာ မှန်အောင်ရေးပါသည်။


ဒေါက်တာတင့်ဆွေ


နှစ်ဆန်းတရက်


အရှေ့ဘက်ဆီ၊ လင်းရောင်ခြည်လျှင်

နှင်းဆီ ပျိုမ၊ ရှက်ရွံ့လှ၍

ပွင့်ရလိမ့်လား၊ ငုံရံ့လားဟု

ဝေဝါးရစ်နှောင်၊ ဖြစ်သယောင်လျှင်

တိမ်တောင်ပြာညို၊ ပန်းသွေးစိုသည်

လေချိုမြနှင်း တသင်းသင်း။ ။

လင်းအရုဏ်အောက်၊ ရွှေရည်သောက်သည့်

ပိတောက်မယ်လျ၊ ငယ်နုစွလည်း

လောကသဘော၊ စော‌ကြောဝေဖန်

သိလိုဟန်ဖြင့် 

ဝတ်ဆံငုံမှည့်၊ ခေါင်းပြူကြည့်သည်

ခြယ်သည့်ရွှေဆင်း တဝင်းဝင်း။ ။

"ဖူးလော့အရုဏ်၊ အို… အရုဏ်" ဟု

"ထုံလော့ ပိတောက်၊ အို ... ပိတောက်” ဟု

မိုးသောက်လေစ၊ ခွန်း‌ခြွေဟလျက်

မြငှက်ညိုညို၊ ဥဩပျိုလည်း

နွေကိုမြတ်နိုး၊ တေးသစ်ပျိုးသည်

ရိုးပြတ်လယ်ကွင်း မြိုင်အတွင်း။ ။

နှစ်ဆန်းတရက်၊ နွေမနက်တည့်

ခန်းစက်ရာဆီ၊ လေပြေသီ၍

ချိုကြည်ဆေးလေး၊ နွေဦးတေးက

လူလေးထဘိ၊ ထပါဘိဟု

နိုးသည့်ခဏ၊ အိပ်နိုးထ၏

သို့ထမိစဉ်၊ ဘုရားစင်ဝယ်

စိတ်စဉ်ညွှတ်နူး၊ ကြည်ရွှင်မြူးအောင်

ငုံဖူးစို့ညှောက်၊ ရွှေပိတောက်ကို

ကြိုင်လှောက်ထုံဝေ၊ မြင်ရချေသည်

မွေးမေ ပူဇော်ခဲ့ပြီကို...။ ။

မွှေးမေ့ ကောင်းမှု၊ အကျွန်ရှယင်း

ညံ့နု သဒ္ဓါ၊ ဖြူစင်စွာဖြင့်

နှုတ်လွှာဖူးသစ်၊ ဆုခြွေဖြစ်သည်

နှစ်သစ်အခါ၊ မင်္ဂလာဝယ်

သူငါပျော်ရွှင်၊ တာသဘင်၌

ပါဝင်နိုင်ကြ ပါစေသောဝ်။ ။

နှစ်သစ်အခါ၊ မင်္ဂလာဝယ်

သူငါနိုးထ၊ ကြိုးပေကြ၍

မြန်မာ့လူ့ဘောင်၊ တို့လူ့ဘောင်လျှင်

အောင်တိတ်အောင်ဟိတ်၊ အောင်နိမိတ်ဖြင့်

အောင်ရိပ်ဓွန့်ရှည် ပါစေသောဝ်။ ။ (မြင်းမူ မောင်နိုင်မိုး)

ရှေးစာကဗျာများ

မြင်းမူ မောင်နိုင်မိုးသည် နှစ်ဆန်းတရက်ကို နှစ်ဆန်းတရက်လို့သာ မှန်အောင်ရေးပါသည်။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

ရှေးရေစက်

ရေး - ရွှေတိုင်ညွန့် ဆို - ဝင်းဦး + မာမာအေး လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ ချောလှတယ် သဘောကောင်းတဲ့ သူကလေးရယ် အတူဆုံဖို့ နဖူးစာရေးတယ် ယုံကြည်ဖွယ် မာယာနှောကာ ပြောတတ်တဲ့သက်လှယ်ရယ် နောင်ခါဝယ် မေရှင်ကလေးကို အရေးမစိုက်မှာ အလွန်စိုးတယ် ချစ်မှာလားကွယ်  မေတ္တာထားတယ်  ရှေးရေစက် ကံဆုံတယ် တူနှစ်သွယ် ဆုံဆည်းရတယ် ချစ်စရာကောင်းသူကလေးရယ် မောင့်စိတ်ထဲမှာ စွဲလန်းတယ် အဟုတ်ကိုပြောတာလားကွယ် လိမ်ဉာဏ်တွေပိုတယ်  ကရုဏာထားတာ အဟုတ်ပါပဲ မေတ္တာထားတယ် တကယ့်ကိုပဲ မင်းအလိုရှိရင်မောင့်အသည်း ခွဲကာပေးမယ်  တွေ့ရင်တော့ဖြင့် လွမ်းအောင်ချွဲ နောက်ကွယ်ကျရင်မေ့မှာပဲ အသည်းမှာစွဲတဲ့ ပျိုမေရှင်ကို အလိုလိုက်ရလိမ့်မယ်  တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ် တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ်  ချစ်တဲ့သူရယ်  ကြိုက်တဲ့သူရယ်  ရာသက်ပန်ရွယ်ကိုးလို့သာ အရိုးကျအောင် ပေါင်းပါ့မယ်  စိုးရိမ်ဖွယ် စိုးရိမ်ဖွယ် ယောက်ျားများဟာ ဖောက်ပြားလွယ် တကယ်ကြောက်အားပိုတယ် ယုံဘူး ယုံဘူး ချစ်ဦးပျိုသက်လှယ်  လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ

ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း

ကျွန်တော် ညက အိပ်မက် မက်ပါတယ်။ ဆောင်းအိပ်မက်က အကျအန။ နေ့ခင်းတုန်းက မိတ်ဆွေတဦးကနေ ဆရာ မြန်မာစာ ပန်ကျူယေးရှင်းအကြောင်း ကျမ်းတစောင်ရေးပါလားတဲ့။ ဟာ - ရာရာစစ၊ ကျွန်တော်က မြန်မာစာကို ဆရာလုပ်နိုင်တဲ့အထိ မတတ်ကျွမ်းပါ။ ဒါပေမဲ့ အိပ်မက်ထဲမှာ ကျမ်းတစောင် ရေးခဲ့တယ်။ မြန်မာစာရေးနည်းထဲက ယတိဘေဒ။ လက်ထဲမှာ လယ်တီဆရာတော်ဦးကေလာသ  (လယ်တီဒီပနီကို ရေးသားတော်၏မူတဲ့ လယ်တီဆရာတော်ကြီး မဟုတ်ပါ) ရေးတဲ့ ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း “ပီဒီအက်ဖ်” ဖိုင်ကို ရှေးစာကဗျာများနေရာကနေ ရထားတယ်။ ကျေးဇူး။ ယတိ (၁) = ရပ်ခြင်း။ ရပ်တန့်ခြင်း။ ချုပ်တည်းခြင်း။ စောင့်စည်းခြင်း။ ယတိ (၂) = ရဟန်း။ မြန်မာလိုမှာ ယတိပြတ်လို့ ရှိတယ်။ တစုံတခုကို တိတိကျကျ ဆုံးဖြတ်တာမျိုး။ သတ်မှတ်တာမျိူး။ ပိုင်းခြားလိုက်တာမျိုး။ မြန်မာစာရေးသားနည်းမှာ ယတိဆိုတာ စားလုံးတခုနဲ့တခု၊ စကားစုတခုနဲ့တခုကို ပိုင်းခြားခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနဲ့ အများဆုံးက ပုဒ်ထီးနဲ့ ပုဒ်မ။  ကွန်ပြူတာစာရိုက်နည်းမပေါ်ခင် လက်နှိပ်စက်ရိုက်နည်းမှာ စနစ်တကျသင်ကြရပါတယ်။ ပုဒ်ထီး၊ ပုဒ်မ မဟုတ်ဘဲ တကွက်ခြာ ရိုက်ရတာလည်းရှိတယ်။ အခုခေတ်မှာတော့ “စပေ့စ်ဘား” ခေါ်တယ်။ တကွက် ဆိုတာ နှစ်ကွက် သုံးကွက် မဟုတ်ရပါ။ စာ