Skip to main content

“သူနှင့်ကျွန်တော်”


မ‌မြှော်မလင့်

သူနှင့်ကျွန်တော် ၊ခွဲရသော်လည်း

ကျွန်တော်ထားရာ၊ ချစ်မေတ္တာသည်

ပမာသူ၏ အရိပ်သို့။

သူထားခဲ့ရာ၊ ချစ်မေတ္တာလည်း

ပမာကျွန်တော့် အရိပ်သို့။

သူဖွင့်ပေး၍

မှေးမှေးမှုန်ရီ၊ မျက်လုံးသည်လည်း

ကြည်လင်တောက်ပ၊ မြင်ခဲ့ရပြီ

လောကတခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်မှ

သစ်ပင်စိမ်းစို၊ တောကို၎င်း။

ကြယ်ပေါင်းပွင့်ရာ၊ အာကာကို၎င်း။

သောင်းပြောင်းပြောကျယ်၊ ပင်လယ်ကို၎င်း။

သူဖွင့်ပေး၍

ရောထွေးမကြည်၊ နားတို့သည်လည်း

ကြည်လင်ပီသ၊ ကြားခဲ့ရပြီ

လောကတခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်ရှိ

သစ်ပင်မြင့်ထက်၊ ကိုင်းအခက်က

သစ်ရွက်လေလှန်၊ လှုပ်သံကို၎င်း။ 

နွဲ့ပျောင်းဆိုဟန်၊ ရေသံကို၎င်း။

ငြိမ့်ညောင်း ခွန်းဆက်၊ လည်ချင်းရှက်သည့် 

ကျေးငှက်မောင်နှံ၊ မြူးသံကို၎င်း။

သူဖွင့်ပေး၍

လေးတွဲ့ မပီ၊ ကျွန့်နှုတ်သည်လည်း 

ပီပီသသ၊ ပြောဆိုရပြီ 

လောကတခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်၌ 

ကျင်လည်သွားလာ၊ လူတကာနှင့် 

သူငါကြားလို၊ စကားကို၎င်း။ 

နွဲ့ပျောင်းသံချို၊ တရားကို၎င်း။ 

ငြိမ့်ညောင်းလွှင့်ပျံ၊ တေးသံ၎င်း။ 

သူဖွင့်သွားသည့်

နှုတ် နား မျက်စိ၊ ကျွန့်တွင်ရှိလည်း 

ဖွင့်သည့်နှုတ်ဖြင့်၊ စကားသင့်အောင် 

နိမ့်မြင့်ရပ်ခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်တွင် 

အဆင်ပြေစွာ၊ပြောနိုင်ပါလည်း

ခွဲခွာသွားသူ၊ ချစ်သောသူနှင့် 

ခွန်းကြူ မပြော နိုင်ပါတကား။

ဖွင့်သည့်နားဖြင့်

နီးပါးရပ်ခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်မှ

စုံလင်စကား၊ ကျွန်တော်ကြားလည်း

နှုတ်ဖျားချိုသာ၊ သူ့သံဝါကို

ထပ်ကာမကြား နိုင်ပါတကား။

ဖွင့်မျက်လုံးဖြင့်

မဆုံးရပ်ခွင်၊ ပတ်ဝန်းကျင်မှ 

သစ်ပင်ပန်းမာလ်၊တွေ့ရပြန်လည်း 

ပြုံးဟန်ရွှင်ပျ၊ သူ့ အလှကို 

ခဏမမြင် နိုင်ပါတကား။

တက္ကသိုလ်-မင်းမော်

ငွေတာရီမဂ္ဂဇင်း (၁၉၆၃ ဖေဖော်ဝါရီလ)

Listener's Heaven Audiobooks - အသံစာအုပ် 

တက္ကသိုလ် မင်းမော်သည် လောကတခွင်ကို လောကတခွင်လို့သာ မှန်အောင်ရေးပါသည်။


ဒေါက်တာတင့်ဆွေ


နှစ်ဆန်းတရက်


အရှေ့ဘက်ဆီ၊ လင်းရောင်ခြည်လျှင်

နှင်းဆီ ပျိုမ၊ ရှက်ရွံ့လှ၍

ပွင့်ရလိမ့်လား၊ ငုံရံ့လားဟု

ဝေဝါးရစ်နှောင်၊ ဖြစ်သယောင်လျှင်

တိမ်တောင်ပြာညို၊ ပန်းသွေးစိုသည်

လေချိုမြနှင်း တသင်းသင်း။ ။

လင်းအရုဏ်အောက်၊ ရွှေရည်သောက်သည့်

ပိတောက်မယ်လျ၊ ငယ်နုစွလည်း

လောကသဘော၊ စော‌ကြောဝေဖန်

သိလိုဟန်ဖြင့် 

ဝတ်ဆံငုံမှည့်၊ ခေါင်းပြူကြည့်သည်

ခြယ်သည့်ရွှေဆင်း တဝင်းဝင်း။ ။

"ဖူးလော့အရုဏ်၊ အို… အရုဏ်" ဟု

"ထုံလော့ ပိတောက်၊ အို ... ပိတောက်” ဟု

မိုးသောက်လေစ၊ ခွန်း‌ခြွေဟလျက်

မြငှက်ညိုညို၊ ဥဩပျိုလည်း

နွေကိုမြတ်နိုး၊ တေးသစ်ပျိုးသည်

ရိုးပြတ်လယ်ကွင်း မြိုင်အတွင်း။ ။

နှစ်ဆန်းတရက်၊ နွေမနက်တည့်

ခန်းစက်ရာဆီ၊ လေပြေသီ၍

ချိုကြည်ဆေးလေး၊ နွေဦးတေးက

လူလေးထဘိ၊ ထပါဘိဟု

နိုးသည့်ခဏ၊ အိပ်နိုးထ၏

သို့ထမိစဉ်၊ ဘုရားစင်ဝယ်

စိတ်စဉ်ညွှတ်နူး၊ ကြည်ရွှင်မြူးအောင်

ငုံဖူးစို့ညှောက်၊ ရွှေပိတောက်ကို

ကြိုင်လှောက်ထုံဝေ၊ မြင်ရချေသည်

မွေးမေ ပူဇော်ခဲ့ပြီကို...။ ။

မွှေးမေ့ ကောင်းမှု၊ အကျွန်ရှယင်း

ညံ့နု သဒ္ဓါ၊ ဖြူစင်စွာဖြင့်

နှုတ်လွှာဖူးသစ်၊ ဆုခြွေဖြစ်သည်

နှစ်သစ်အခါ၊ မင်္ဂလာဝယ်

သူငါပျော်ရွှင်၊ တာသဘင်၌

ပါဝင်နိုင်ကြ ပါစေသောဝ်။ ။

နှစ်သစ်အခါ၊ မင်္ဂလာဝယ်

သူငါနိုးထ၊ ကြိုးပေကြ၍

မြန်မာ့လူ့ဘောင်၊ တို့လူ့ဘောင်လျှင်

အောင်တိတ်အောင်ဟိတ်၊ အောင်နိမိတ်ဖြင့်

အောင်ရိပ်ဓွန့်ရှည် ပါစေသောဝ်။ ။ (မြင်းမူ မောင်နိုင်မိုး)

ရှေးစာကဗျာများ

မြင်းမူ မောင်နိုင်မိုးသည် နှစ်ဆန်းတရက်ကို နှစ်ဆန်းတရက်လို့သာ မှန်အောင်ရေးပါသည်။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ