Skip to main content

တော်သလင်း လှေတော်ပွဲ - ပုံတောင်နိုင် မော်ကွန်း

မြင့်ဖြူး ယူဇနာ၊ ခုနစ်ရာဟု

ကျမ်းလာပြညွှန်၊ ဝေဇယန်လည်း

မလွန်လှည့်ယောင်၊ မြစ်လုံးပြောင်မျှ

နန်းဆောင်ပြာသာဒ်၊ ကွမ်းဘူးထွတ်နှင့်

စွယ်ညွတ် စွယ်စုံ၊ ထွန်းရောင်ဟုံဖြင့်

သုံးဘုံရပ်သား၊ လူသုံးပါးကို

လက်ဝါးပေးတု၊ သုံးထွေပြုသား

သုံးလူ့ပူဇော်၊ လှေကျော်လွှမ့်တင်

အောင်မြင်တန်ခိုး၊ မြတ်ရိုး မင်းစဉ်

လှေယာဉ်ရတနာ၊ ရှေ့မကွာတည့်

ရွှေဒွါ ရွှေလောင်း၊ မိကျောင်း မြင်း ဆင်

ရုပ်သွင် ပီသ၊ ရဲလှေ စသည်

တောက်ပ ဝင်းဝင်း၊ လှေခပင်းတွင်

လျင်ပြင်း ကြွကြွ၊ သွားဘိထသို့

ရှေးက မဖြစ်၊ လုပ်သစ် မြဲခိုင်

နှိုင်းပြိုင် မဟေ့၊ ရွှေခြင်သေ့လည်း

ခုန်ဆွေ့ အန်မြောက်၊ ဟောက်ဘိဘနန်း

ဖြူသွန်းစွယ်သွား၊ ဦးနား ချီထောင်

ဟန်ဆောင် မြူးမြူး၊ လှေဦးလက်ထား

ပဲ့ဖျား မြီးရွက်၊ နှစ်ဖက် ခြေကန်

ကြံသင့်ဖန်၍

ဟေဝန်တောမှာ၊ ကေသရာကို

သလှာ နတ်များ၊ ဘုန်းတော်အားဖြင့်

လာငြား မသိ၊ တွေးဘွယ်ရှိသည်

မျက်စိ ယုံယုံ မှားမှားတည်း။ ။ (ပိုဒ်-၁၆)

ဆယ်ရပ်ပွင့်လင်း၊ စကြာမင်းတို့

လေးစင်းသမုဒြာ၊ ပျော်မြူးခါဝယ်

များစွာပရိသတ်၊ လိုက်ကုန်လတ်သို့

မှူးမတ် ရံသောင်း၊ လှေစဉ်မြောင်းနှင့်

မင်းခေါင်း နတ်ရှင်၊ စုန်လတ်ကျင်သော်

အောင်မြင်ဆုယူ၊ ရွှေပြည်သူတို့

ရှေ့ရှူ ပြိုင်းပြိုင်း၊ ဆိုင်းရရိုင်းလျှင်

ပြည့်လှိုင်း သိပ်နှက်၊ မြစ်တဖက်က

နှစ်သက် ဝမ်းသာ၊ ကောင်းချီးညာလျက်

နတ်ရွာမှန်ကူ၊ သိကြားဟူလည်း

သညိ့တူလည်းကောင်း၊ ရေကြောင်းစည်းစိမ်

နန်းဖောင်အိမ်ထက်၊ တကြိမ် တရံ

မစံ စဘူး၊ လွန်ဆန်းထူးဟု

ကျေးဇူးမိုးမြင့်၊ စောဘုန်းရင့်ကို

မျှော်လင့်တွေဝေ၊ အံ့မူးထွေဖြင့်

ဗိုလ်ခြေ စေ့စေ့၊ တိုးဝှေ့ မအား

ကမ်းနားညွတ်မျှ၊ ကြည့်ကုန်ကြသည်

ရွှင်ပ ပျော်ပျော် ပါးပါးတည်း။ ။ (ပိုဒ်-၁၇) (ရှင်မဟာရဋ္ဌသာရ)

ရှေးစာကဗျာများ

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ