Skip to main content

Long Story Short နိုင်ငံရေးဇာတ်လမ်းရှည် သံခိပ်

ရေးထာတာ ၃ နှစ်ရှိပြီ။

ဆရာ ကျနော်သိချင်တာလေး မေးပါရစေ ခင်ဗျာ။ တချို့အတုအရောင်(အယောင်) နိုင်ငံရေးသမားတွေ မြန်မာပြည်မှာ အများကြီး ရှိနေကြတယ် သူတို့ကျတော့ နိုင်ငံရေးနယ်ပါယ်မှာ နေရာတွေ အသီးသီး ရနေကြပြီး တချိုု့အစစ်အမှန်တွေ လူမသိသူမသိ လှုပ်ရှားခဲ့သူတွေကျတော့ မြန်မာပြည် နားတောင်ကပ်ခွင့် ဝင်ခွင့်မရကြတာ ဘာကြောင့်ပါလဲဆရာ။ အထက ၂ မုံရွာ ကျောင်းသားဟောင်း တယောက်ပါ။

ဟုတ်။ ရေးရရင် ရှည်မယ်။ အဆင်သင့်တဲ့အခါ ရေးပါမယ်။ နိုင်ငံရေးဆိုတာ သည်လိုပဲလို့ပြောရင် တာဝန်မကင်းရာကျမယ်။ လူ့အသိုင်းအဝန်း ခေါ် ကွန်မြူနတီတခုရဲ့ အရည်အသွေး အတွေးအမြင် ယဉ်ကျေးမှုနဲ့ နောက်ခံသမိုင်းတွေအရ မျက်မှောက်ကာလ နိုင်ငံရေးကိုပုံဖေါ်ကြပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ သက်ဦးဆံပိုင်ဘုရင်စနစ်နဲ့ စတယ်။ ကိုလိုနီဖြစ်ရတယ်။ လွတ်လပ်ရေးရတယ်။ ၁၉၄၈ ကနေ ၁၉၆၂ အထိ ၁၄ နှစ်ကာ ပါလီမာန်ဒီမိုကရေစီခေတ်လို့ခေါ်ကြတယ်။ အာဏာသိမ်းနဲ့ မဆလ ခေတ် ၂၆ နှစ်ကြာတယ်။ နောက်စစ်တပ် အာဏာပြန်တာ ၂၂ နှစ်နဲ့ ကနေ့အထိ။

အဲတော့ အုပ်ချုပ်ခံသူတွေဟာ ဘုရင်နဲ့ အာဏာရှင်စနစ်နဲ့ ကြီးပြင်းလာသူတွေသာဖြစ်ကြတယ်။ ဆယ်စုနှစ်တွေ ကြာမြင့်ခဲ့လို့ အထက်ကဆို အလိုလိုလိုက်နာချင်ကြတဲ့အကျင့်ပါနေကြတယ်။

ဘုရင့်နားမှာ ဘောင်းတော်ငြိမ့် စိတ်တော်သိသူတွေနဲ့ ကပ်ဖါးရပ်ဖါးတွေရှိသလို အစိုးရအဆက်ဆက်မှာလည်း လူကြီးအထာ နောကျေသူတွေနဲ့ စားပေါက်ရလမ်းကျွမ်းကျင်သူတွေလည်း များတယ်။ သူတို့ဟာ မြင်ဆရာတွေ ဖြစ်လာကြတယ်။

လူအများစုဟာ စီးပွါးရေး မချောင်လည်ကြပါ။ ပါတီဝင်မှ စားသာတဲ့နမူနာ ရှိထားတယ်။ မှောင်ခိုလုပ်မှ မိသားစု တမင်းကျွေးနိုင်တဲ့ခေတ်ကလည်း ၂၆ နှစ်ကြာတော့ မလွှဲသာမရှောင်သာ ဖြောင့်ဖြောင့်တန်းတန်း မလုပ်ချင်သူများတယ်။

ပညာကို တန်ဖိုးမထားတဲ့အကျင့်ကို အာဏာစသိမ်းကတည်းက မွေးထုတ်ထားခဲ့တာ အခုဆိုရင် မျိုးဆက် ၃ ဆက်လို့ တွက်ယူလို့ရပြီ။ ဆရာ့ ဆရာတွေရဲ့ ဆရာတွေ။ ပညာနည်းတော့ တွေးခေါ်စဉ်းစားတာညံ့တယ်။ ဆင်ခြင်တုံတရား ပါးတယ်။ အလွန်ကိုအခြေခံကျတာကို တွေးမယူတတ်သူတွေများကြောင်း ကျန်းမာရေးမေးခွန်းတွေကနေ သိရတယ်။

လောကီနယ်ပယ်ကလူဖြစ်ကြလို့ အတ္တ၊ လောဘ၊ မာန၊ စတာတွေအပြည့်ရှိကြတယ်။ ရှိနေပေမဲ့ ထိန်းကြရတယ်။ ထိန်းနိုင်သူဆိုတာ အနည်းအများသာ ကွာခြားတယ်။

နိုင်ငံရေးထဲမှာ အပြနဲ့ အပြောအဟောကောင်းသူမျိုးကို အဟုတ်ထင်ကြတာများတယ်။ ခြောက်လှန့်တတ်သူကိုလည်း ကြောက်တတ်ကြတယ်။ အဆွယ်ကောင်းတာနောက် ပါသူကများတယ်။

လူတကိုယ် တမဲစနစ်မှာ အဖေနဲ့သား၊ ဆရာနဲ့ တပည့်၊ အတူတူသဘောထားလေ့ရှိကြတယ်။ ပညာမလို၊ သဘာမလို။ ငါဆို ငါပဲ။

ကနေ့ကာလ အနိုင်ရပါတီဟာ ဖဆပလ နဲ့ မတူပါ။ ပြည်ခိုင်ဖြိုးကတော့ မဆလ-တစညနဲ့ မခြားပါ။

မြန်မာပြည်ကနိုင်ငံရေးပါတီတိုင်းလိုလိုမှာ ထိပ်ဆုံးခေါင်းဆောင်နောက်သာ လိုက်ရတယ်။ စည်းရုံးရေးသဘောနဲ့ ရွေးကောက်ပွဲသဘောအရတော့ မှန်တယ်။ ပါတီတွင်းဒီမိုကရေစီလို့ ကြားကောင်းအောင်ပြောတာ မဆလလည်းပါခဲ့တာပဲ။

ရာဇပလ္လင်ဖင်ကပ်သူသာ မင်းဖြစ်တယ်။ နန်းတော်ထဲ ရောက်ရေးဟာလည်း ကံဇာတာလိုတယ်။ ပါမောက္ခလိုတတ်တိုင်း ထီမပေါက်ပါ။ ၂ ကျပ်ဖိုးနဲ့လည်း သိန်းဆုပေါက်နိုင်တယ်။ 

လူတချို့မှာ တဘက်နားပေါက်ဆိုတာလည်း အမှန်တကယ်ရှိတယ်။ တာဝန်အရှိဆုံးပုဂ္ဂိုလ်တွေက အဲလိုသာဖြစ်နေရင် အဝေးသမား အနားကပ်မရ။ အရင်ပြောထားသူစကား အမိန့်ဖြစ်တယ်။

လူထုဆိုတာ ပုတ်ကြီးလိုပဲ။ စပါးလုံး၊ ကောက်ရိုး၊ အမှုန်တွေရောနေတယ်။ ဆန်ကောင်းလည်းပါတယ်။ တခါချက် တနပ်စာသူ ခပ်ယူရပါတယ်။

နေရာ အရေးမကြီးပါလို့ ပြောရခြင်းဟာ ကိုယ့်ကိုယ်ကို အားပေးရာကျပါတယ်။

အနစ်နာခံတယ်ဆိုတဲ့ နာမဝိသေနနဲ့ထိုက်သူ အလွန်များပါတယ်။ နေရာက ရှားတယ်။ အနစ်နာခံသူတိုင်းကို နေရာမပေးလို့ မပေးသူကို အပြစ်မတင်သင့်။ ကိုယ်ကမှ နေရာရအောင် မလုပ်တတ်တာ။

အမှုတော်ထမ်း ကမ်းနားသစ်ပင်။ နိုင်ငံရေးတာဝန် ဗေဒါပင်။

ကဗျာတွေ စာတွေမှာ တင့်စားထားပေမဲ့ ဗေဒါဆိုတာ တပင်တည်း တပွင့်တည့်တော့ မဟုတ်ပါ။

ဆက်ရေးစရာ အခန်းသစ်ကတော့ စခန်းသစ်။ 

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

၂၇-၉-၂၀၂၁

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ