Skip to main content

ဘာဘူစောင်

မုံရွာက ချည်ပွ စောင်တွေကို ကျွန်တော်တို့က ဘာကူစောင် ခေါ်ခဲ့တာ။ ဘယ်ကလာတဲ့ ဝေါဟာရမှန်းလည်း မသိ၊ အသံထွက်မှန်လည်း ဘယ်လိုမှန်း မသိ ရမ်းထွက်ခဲ့တာပါ ဆရာ။

ဘာဘူ | ba2-bu2

ဘာဘူစောင် | ba2-bu2 soun2 - coarse cotton blanket (ˈblaŋ-kət 🔊).

ဘာဘူစောင် - သုံးရာသီ စောင်

စောင်ကြမ်း (ဘာဘူစောင်) လက်ကားစျေး 

ကျောင်းသား ထောင် တော်လှန်ရေး — ညမှာဆိုရင် အောက်က အခင်းမရှိတဲ့၊ ၄ လက်မလောက်မြင့်တဲ့ ပျဉ်ပြား ကွပ်ပျစ်ပေါ်မှာ အဲဒီ ဘာဘူစောင်လေးနဲ့ ကွေးရတာပဲ။ မနက် အိပ်ယာအစောကြီး ထရတယ်။ 

အခုတော့ ဂွမ်းကပ်စောင် တွေကလည်း မကပ်ကြတော့ဘူး။ ဘာဘူစောင်၊ တရုတ်စောင်တွေကိုပဲ အကောင်းလုပ်နေကြတယ်။ 

ဘာဘူစောင် ဘာမထီ ဘာလိုလို ဘာလိုလိုနှင့် ဘာလီ ဘာလီရည် ဘာဝ ဘာဝနာ ဘာဝနာဉာဏ် ဘာဝနာပွား 

ဘာဘူစောင်နဲ့ထုပ်ပြီး ဆေးရုံကို အမြန်ပို့တယ်။

အမေ့မှာက ဘာဘူစောင်. အဟောင်း အစုတ်ကြီးပဲ ရှိသည်။ 

The Beauty and the Ugliness အညာဒေသရဲ့ ဓလေ့တခု

၂၀၁၆ ခုနှစ် ဆောင်းဝင်စမှာရတဲ့ မက်ဆေ့ချ် -

အဝေးရောက်နေသောဆရာကို ပျော်ရွှင်စေချင်လို့ပြောပြချင်ပါတယ်ရှင်။ ကျမတို့ ကျောက်ပန်းတောင်းမြို့(ပုပ္ပားနှင့် ညောင်ဦးကြားတွင်ရှိသောမြို့) မှာ ယခုလို တန်ဆောင်မုန်းလပြည့်နေ့တွင် ဘုရားစေတီများတွင်ရော အိမ်တွေမှာရောမယ်ဇလီဖူးသုပ်များ၊ သင်္ဘောသီးသုပ်များ ကျွေးမွေးကြပါတယ်။ အခြားမြို့များတွင်မရှိသော ချစ်စရာဓလေ့တခုမှာ လူငယ်လေးတွေကို အိမ်တိုင်း (မိမိနှစ်သက်သော) ကို မုန့်ဖိုးတောင်းခွင့်ပေးထားပြန်ပါတယ်။ သိသိမသိသိ ဘယ်အိမ်ကိုမဆို မုန့်ဖိုးတောင်းလို့ရပါတယ် ယခုပြန်မရနိုင်သော ပျော်ရွှင်ခဲ့ရသော ငယ်ဘဝများပါရှင်။ ကျမစာကိုဖတ်ကြည့်ရင်း ဆရာလည်း အတွေးပုံဖော်ရင်း ပျော်ရွှင်ပါစေရှင်။ အမှားပါရင် ခွင့်လွှတ်ပါရှင်။ ဆရာ ကျန်းမာပါစေရှင့်။

ဆရာတို့အရပ်မှာတော့ သီတင်းကျွတ်မှာသာ မုန့်ဖိုးတောင်းကြတယ်။ မန္တလေးက တန်ဆောင်မုန်းလပြည့်မှာ ဆီးဖြူသီးနဲ့ ငပိကြော်ဝေကြတယ်။ ဆရာငယ်ငယ်က မုံရွာမှာ ပံသုကူ စောင်လှူတာ ကိုယ်တိုင်မြင်ခဲ့ဘူးတယ်။ ဘာဘူစောင်လို့ ခေါ်တယ်။ ရာသီဥတုက အေးလာပြီကိုး။ မုံရွာမှာ ချည်ထည်၊ ဂွမ်းစောင်၊ ပုဆိုး၊ ရက်ကန်းလုပ်ငန်းတွေပေါတယ်။

တန်ဆောင်မုန်းလပြည့်တခုမှာ ပုဂံ-ညောင်ဦး-ပုပ္ပါးသွားရင်း ကျောက်ပန်းတောင်းကို ဖြတ်ခဲ့ဘူးတယ်။ စာရေးတဲ့သူတောင် မွေးမှာမဟုတ်သေးပါ။ နောက်လည်း ရန်ကုန်ကနေ ကားနဲ့အပြန်ဖြတ်ရဘူးပါတယ်။ မြေပြင်ပြန့်ပြီး မြေနီတာ၊ ထန်းပင်တွေ ပေါတာ၊ သာယာတာ၊ အေးချမ်းတာကို မမေ့ပါ။ ပြန်ရောက်ချင်မိတယ်။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ