Skip to main content

လယ်တီဆရာတော်ကြီး၏ သံဝေဂလေးချိုးကြီး

၁။ မိုက်မလင်းနိုင်လို့  မြိုက်ခင်းညာဆီမှာ
ခါတော်မီ သီမဝေ့နိုင်ဘု
ဒီကွေ့တွင် နေ့ကုန်မျောပြန်ရ
အတောဘယ်မသတ်နိုင်တဲ့  ရဟတ်ဗွေ။
၂။ ငါးရပ်ကယ် စုံညီ ဒုလ္လဘီငယ် ကြုံမီ ခုခေတ်
မြန်ခင်းဇမ္ဗူမှန်ကင်းငယ် ထူ
လူ့ထက်လူ ဖြစ်ပါလျက် အနှစ်ကယ် မနွယ်
အကာတောမှာ ဗျာမောကျယ်လို့
အကယ်ယောင်ယောင်  အမြင်မဖြောင့်
အဉာဉ်ထောင့်  မှောင့်ထက် မှောင်
သန်းကောင်လမိုက်  မိုးတိမ်မြှေးတဲ့
မီးသွေးတိုက်မှာ အလိုက်ကယ်ဘာသာ
အမြင်မငွေ့ အထင်ရွေ့နှင့်သာ
အလေ့ရှာလျက် အခါ နာရီ ရွေ့ရွေ့ငယ်ချီ
တိထီ ဆန်း,ဆုတ် ရတု အစဉ် လုလု ငယ်နှင့်
အတွင်ချုပ်လို့ သုတ်သုတ်ကယ် ရက်ရေ
ဇရာလက်မှာ အသက်သာ ကြွေတော့တယ်
အသေသတ် လက်မရွံ့ကို
အသက်ခွန် ပဏ္ဏာသွင်းရန်ဖို့
ထမင်း အစာစုံနှင့် ခန္ဓာရုံမြုံပြတီးဆီက
အငြီးဖြေကာ စောင့်ရှာကြ
စိုးနှောင့် သင်္ချေ။ ။
၃။ သို့ပါမူလဲ
ပူနွယ် ဆွေးနွယ် အရေးကျယ်တွေကို
အေးဖွယ်ထင်မှတ်၊ 
အစမမြင် ဘဝလျဉ် အစဉ်ငတ်ဟာမို့
မသတ်ကယ် အာသာ၊
အာရုံဓမ္မ ပြာပုံမွမှာ  ရသရှာလျက်
ငါ တလူလူ ပမာမူ ရွာသူတို့ ဝက်
အစာများထူ အသားလူ
ဆူလေလေ ခက်ပါလျက် ရမက်ကယ် မာန်ဝင်
သူ့အသင်းမှာ သူမင်းပဲ ထင်လိုက်လို့
ရွှင်နိုင်သမျှ ဝက်သဏ္ဌာန်လို
အချက်မှန် ပေါ်မလင်းစေဖို့
ဖေါ်သင်းရွှေ မိတ်သင် ယှက်သည့်ပြင်
ခင်မက်ဖွယ် အရံဆုံပ၊(အရန်)
မာန်တဂုဏ် ဟန်ပုံနှင့် ဖုံးရှာကြ
ရှုံးပလေ ထုံးမြေပြာစု မိတ်တွေမို့။
၄။ ငါ တလုံးနယ် အနှုံးငယ် ကျယ်သည်
သုံးသွယ်မြုံသိုက် ဘုံတလှိုက်မှာ
တုန်ရိုက်ကယ် ဆူညံ
မြူမချန် ပူလျှံတောက်ညီး
အမြဲတစေ မစဲခြွေ အသေမီးတဲ့
အပြီးငယ်ကုန်စင် ဘုံတခွင်ကို
အတွင်လောင်မြိုက် အပြောင်တိုက်လို့
အမိုက်ကယ် ဝဋ်နွယ်
အဖြစ်မစဲ သစ်သစ်လဲ သဲသဲကြွယ်လည်း
အကယ်မလောက် သူကသာမောက်တော့
နောက်နောက်ကမ္ဘာ ဖန်ဖန်လာလဲ
အစာသူ့တွင် တခုသာဝင်ကြရ
သင်္ခတ ရုပ်နာမ်ငယ်
အဟုတ်ဉာဏ် မတင်စီးနိုင်ရ
သည်မီးတာ ဘယ်တကိန်းမှာမှ
ငြိမ်းပါ့မယ်လို့။။
ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ