Skip to main content

အသီးတရာ အညှာတခု

တေးရေး +တေးဆို - တွံတေးသိန်းတန်
ခေါင်းလောင်းသံတညံညံပေးတဲ့
ရွာကျောင်းကိုပြေးမြင်မိရင်
သတိရနေတယ် သူငယ်ချင်းရေ
တို့များငယ်ငယ်တုန်းက ရွာအဝင်လမ်းဆီကနေ
လက်ချင်းယှက်ကာ ပြေးကာလွှားကာ
ကျောင်းတက်လာကြတာတွေ
မေ့နိူင်မှာလား မင်းတို့ငါတို့
ငယ်ငယ်တုန်းကလေ
ရွာကျောင်းကိုပြေးမြင်မိရင်
သတိရနေတယ် သူငယ်ချင်းရေ
တို့များငယ်ငယ်တုန်းက ရွာအဝင်လမ်းဆီကနေ
လက်ချင်းယှက်ကာ ပြေးကာလွှားကာ
ကျောင်းတက်လာကြတာတွေ
မေ့နိူင်မှာလား မင်းတို့ငါတို့
ငယ်ငယ်တုန်းကလေ
ကကြီးခခွေး ဘယ်လိုရေးပါ
ကလေးစရိုက်မို့ ချော့ကာ ခြောက်ကာ
မြှောက်ကာပင့်ကာ ပညာသင်ပေးတဲ့
ဆရာများဂုဏ်ကျေးဇူးတွေ
လူလားမြောက်တဲ့အခါမှာလေ
တဝမ်းတခါးအတွက်မို့
တလမ်းစီသွားခဲ့ကြပေ
ဟေ့ သူငယ်ချင်းရေ
မိုးမလင်းခင်က
ပျိုးခင်းဝင်ကြ အချိန်ကုန်ပေ
ယာထဲကိုင်းထဲ ဓားဆွဲလို့
တံဇဉ်ကိုကိုင် မပျင်းနိူင်ပါလေ
တို့တတွေက တို့ ရွာမှာနေ
တောင်သူလယ်သမားအဖြစ်နဲ့ ကျန်ရစ်နေခဲ့ပေ
မင်းတို့တတွေက မြို့ကြီးတွေဆီမှာရောက်နေ
ဟေ့သူငယ်ချင်းရေ ဟေ့သူငယ်ချင်းရေ
ဟေ့သူငယ်ချင်းရေ စက်ရုံကြီးတွေဆီ
ကြည့်စမ်းပါဦးလားလေ
တို့အပေါင်းအသင်းရောင်းရင်းတွေများပေ
လွှကိုင်တူကိုင် နိူင်ရာတာဝန်ထမ်း
စက်မှုလုပ်ငန်းတိုးတက်စေဖို့
ကြိုးပမ်းနေကြတာတွေ
ရှိနေပါသေးမင်းတို့ငါတို့ သူငယ်ချင်းတွေ
ကြည်း ရေ လေ တပ်မတော်တွင်းက သူငယ်ချင်းတွေ
ရဲရဲတောက်တိုက်စစ်ဆင်ကာနေ
တောကြားတောင်ကြား မရှောင်ရှား
အများတွက်ဖြင့် အသက်ကိုစွန့်လို့နေ
မင်းတို့အတွက် ဂုဏ်ယူရတယ်လေ
ဟေ့သူငယ်ချင်းရေ
ထိုမှတဝ ဂီတနဲ့ အနုပညာနယ်မြေ
သံသာသာတေး ရေ က ဆို တီး
မညည်းညူနိူင်ပေ ကြည့်စမ်းပါဦးလားလေ
ကလောင်ကိုကိုင်စွဲ
တဖက်တလမ်းက ဝန်ထမ်း
အမှုထမ်းအရာထမ်းတွေလည်းမသွေ
ကျောင်းတုန်းက မြူးပျော်လက်တွဲ
သူငယ်ချင်းများပါပဲလေ
ဟိုမှာဒီမှာ ကြည့်ကြစမ်းရယ်လို့
လက်ညှိးညွှန်ပြ တို့ဘဝအထွေထွေ
ပြောင်းချင်ရာပြောင်းကြပေမယ့်
ရွာကျောင်းရဲ့ ခေါင်းလောင်းသံက
တလွင်လွင် သာမြဲပေ
တို့များငယ်ငယ်တုန်းက ရွာအဝင်လမ်းဆီကနေ
လက်ချင်းယှက်ကာ ပြေးကာလွှားကာ
ကျောင်းတက်လာကြတာတွေ
မေ့ပါနဲ့လား မေ့ပါနဲ့လား သူငယ်ချင်းရေ
အသီးတရာ အညှာတခု https://wwwyoutubecom/watch?v=NzcJDyktBbY&list=PLFc7LfRKZFstp8gpU4YrqE9ZtT4CX2pC7
ချော့ကာ ခြောက်ကာ
တလမ်းစီသွား
တံစဉ်ကိုင်
ညည်းညူ
အရာထမ်း
ထောက်ပြသူ ၂ ဦးကျေးဇူးနဲ့ ပြင်စရာတွေကို ပြင်လိုက်ပါသည်။
ကူးချတာကို မပြင်လိုက်မိ။ ကျေးဇူး။
ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ...

ဒါပေမဲ့

  ဒါပေမဲ့ ဒါပေမယ့် ဘယ်ဟာကအမှန်လဲဆရာ - စာဖတ်ကြဖို့ လိုတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဘယ်လိုစာအုပ်တွေကို ဘယ်လိုဖတ်ကြမလဲ။ (စာဖတ်တဲ့ အလေ့အထ - လူထုဦးလှ) - တမာရွက် နုချိန်မှာ ဆီးချဉ်သီးကလည်း ပေါ်တယ်။ တမာရွက်က ခါးတော့ အခါးကို အချဉ် ကလေးနဲ့ သတ်ပေးမှ အခါး သက်သာတယ် ဟုတ်လား။ အဲဒါ တခြား အချဉ်နဲ့သတ်ရင် ရတော့ ရတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဇီးဆီးသီး ချဉ်ကလေးက ဆီးနံ့လေး မွှေးတယ်လေ။ (အညာနဲ့တမာ လူထုဒေါ်အမာ) - သူက မကစားတာ အနှစ် နှစ်ဆယ် ကျော်ပြီတဲ့၊ ပန်းချီဆရာတဲ့၊ မြနန္ဒာ နာမည်ကြီးလွန်းလို့၊ မြင်ဖူးကြည့်ဖူးချင်လို့ ဖဲဝိုင်းကို လိုက်လာတာဆိုပဲ။ အဖြစ်သည်းလိုက်တာ။ ယောက်ျားများ သည်လိုပဲ။ ဒါပေမဲ့ မြနန္ဒာမှာ သူတကာထက် ဘာများ သာတာရှိလို့လဲကွယ်။ (မောင် ကိုကို နှင့် မြနန္ဒာ၊ ကြည်အေး)) - ဆရာအောင်သင်းရေးတဲ့ မူရင်းစာမှာ ဒါပင်မဲ့ ဟုတ် မဟုတ် မသိပါ။ ဒါပေမဲ့လို့သာ ရေးလေ့ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့်လို့လည်း ရေးတာရှိပါတယ်။ ခိုင်နှင့် ကျွန်တော် ဘဝမှာမူ နှစ်လွှာပေါင်းမှ တရွက်ဖြစ်ရသည့် စွယ်တော်ရွက်ပမာသာ ဖြစ်ခဲ့ရသည်။ တလွှာကြွေခဲ့လေပြီမင့် တရွက်မမည်လေတော့သော အထီးကျန် ဤဘဝဝယ် (တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်) ဒါပေမဲ့ မဲ့ မယ့် https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/09/blog-post_6...

ဂဏန်းရေးနည်း သင်ပုန်းကြီး

တရာ မှာ တ​ယောက်လား တစ်ရာ မှာ တစ်​ယောက် လား ဆရာ ပို့စ် တင်ပါမည်။ ၅-၁၀ ကြိမ်လောက်တော့ တင်ပြထားပြီး။ ဂဏန်းရေးနည်း ဘတ်နည်း ပုံစံ တစ် ၁ နှစ် ၂ သုံး ၃ လေး ၄ ငါး ၅ ခြောက် ၆ ခုနစ် ၇ ရှစ် ၈ ရှစ်ကိုး ၉ တဆယ် ၁၀ Numbers မှား မမှန် လွဲ လျှာရှည် https://burmese-spelling.blogspot.com/2023/06/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၂) https://burmese-spelling.blogspot.com/2022/08/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၃) https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/01/numbers.html ဒေါက်တာတင့်ဆွေ