Skip to main content

အသီးတရာ အညှာတခု

တေးရေး +တေးဆို - တွံတေးသိန်းတန်
ခေါင်းလောင်းသံတညံညံပေးတဲ့
ရွာကျောင်းကိုပြေးမြင်မိရင်
သတိရနေတယ် သူငယ်ချင်းရေ
တို့များငယ်ငယ်တုန်းက ရွာအဝင်လမ်းဆီကနေ
လက်ချင်းယှက်ကာ ပြေးကာလွှားကာ
ကျောင်းတက်လာကြတာတွေ
မေ့နိူင်မှာလား မင်းတို့ငါတို့
ငယ်ငယ်တုန်းကလေ
ရွာကျောင်းကိုပြေးမြင်မိရင်
သတိရနေတယ် သူငယ်ချင်းရေ
တို့များငယ်ငယ်တုန်းက ရွာအဝင်လမ်းဆီကနေ
လက်ချင်းယှက်ကာ ပြေးကာလွှားကာ
ကျောင်းတက်လာကြတာတွေ
မေ့နိူင်မှာလား မင်းတို့ငါတို့
ငယ်ငယ်တုန်းကလေ
ကကြီးခခွေး ဘယ်လိုရေးပါ
ကလေးစရိုက်မို့ ချော့ကာ ခြောက်ကာ
မြှောက်ကာပင့်ကာ ပညာသင်ပေးတဲ့
ဆရာများဂုဏ်ကျေးဇူးတွေ
လူလားမြောက်တဲ့အခါမှာလေ
တဝမ်းတခါးအတွက်မို့
တလမ်းစီသွားခဲ့ကြပေ
ဟေ့ သူငယ်ချင်းရေ
မိုးမလင်းခင်က
ပျိုးခင်းဝင်ကြ အချိန်ကုန်ပေ
ယာထဲကိုင်းထဲ ဓားဆွဲလို့
တံဇဉ်ကိုကိုင် မပျင်းနိူင်ပါလေ
တို့တတွေက တို့ ရွာမှာနေ
တောင်သူလယ်သမားအဖြစ်နဲ့ ကျန်ရစ်နေခဲ့ပေ
မင်းတို့တတွေက မြို့ကြီးတွေဆီမှာရောက်နေ
ဟေ့သူငယ်ချင်းရေ ဟေ့သူငယ်ချင်းရေ
ဟေ့သူငယ်ချင်းရေ စက်ရုံကြီးတွေဆီ
ကြည့်စမ်းပါဦးလားလေ
တို့အပေါင်းအသင်းရောင်းရင်းတွေများပေ
လွှကိုင်တူကိုင် နိူင်ရာတာဝန်ထမ်း
စက်မှုလုပ်ငန်းတိုးတက်စေဖို့
ကြိုးပမ်းနေကြတာတွေ
ရှိနေပါသေးမင်းတို့ငါတို့ သူငယ်ချင်းတွေ
ကြည်း ရေ လေ တပ်မတော်တွင်းက သူငယ်ချင်းတွေ
ရဲရဲတောက်တိုက်စစ်ဆင်ကာနေ
တောကြားတောင်ကြား မရှောင်ရှား
အများတွက်ဖြင့် အသက်ကိုစွန့်လို့နေ
မင်းတို့အတွက် ဂုဏ်ယူရတယ်လေ
ဟေ့သူငယ်ချင်းရေ
ထိုမှတဝ ဂီတနဲ့ အနုပညာနယ်မြေ
သံသာသာတေး ရေ က ဆို တီး
မညည်းညူနိူင်ပေ ကြည့်စမ်းပါဦးလားလေ
ကလောင်ကိုကိုင်စွဲ
တဖက်တလမ်းက ဝန်ထမ်း
အမှုထမ်းအရာထမ်းတွေလည်းမသွေ
ကျောင်းတုန်းက မြူးပျော်လက်တွဲ
သူငယ်ချင်းများပါပဲလေ
ဟိုမှာဒီမှာ ကြည့်ကြစမ်းရယ်လို့
လက်ညှိးညွှန်ပြ တို့ဘဝအထွေထွေ
ပြောင်းချင်ရာပြောင်းကြပေမယ့်
ရွာကျောင်းရဲ့ ခေါင်းလောင်းသံက
တလွင်လွင် သာမြဲပေ
တို့များငယ်ငယ်တုန်းက ရွာအဝင်လမ်းဆီကနေ
လက်ချင်းယှက်ကာ ပြေးကာလွှားကာ
ကျောင်းတက်လာကြတာတွေ
မေ့ပါနဲ့လား မေ့ပါနဲ့လား သူငယ်ချင်းရေ
အသီးတရာ အညှာတခု https://wwwyoutubecom/watch?v=NzcJDyktBbY&list=PLFc7LfRKZFstp8gpU4YrqE9ZtT4CX2pC7
ချော့ကာ ခြောက်ကာ
တလမ်းစီသွား
တံစဉ်ကိုင်
ညည်းညူ
အရာထမ်း
ထောက်ပြသူ ၂ ဦးကျေးဇူးနဲ့ ပြင်စရာတွေကို ပြင်လိုက်ပါသည်။
ကူးချတာကို မပြင်လိုက်မိ။ ကျေးဇူး။
ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

ရှေးရေစက်

ရေး - ရွှေတိုင်ညွန့် ဆို - ဝင်းဦး + မာမာအေး လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ ချောလှတယ် သဘောကောင်းတဲ့ သူကလေးရယ် အတူဆုံဖို့ နဖူးစာရေးတယ် ယုံကြည်ဖွယ် မာယာနှောကာ ပြောတတ်တဲ့သက်လှယ်ရယ် နောင်ခါဝယ် မေရှင်ကလေးကို အရေးမစိုက်မှာ အလွန်စိုးတယ် ချစ်မှာလားကွယ်  မေတ္တာထားတယ်  ရှေးရေစက် ကံဆုံတယ် တူနှစ်သွယ် ဆုံဆည်းရတယ် ချစ်စရာကောင်းသူကလေးရယ် မောင့်စိတ်ထဲမှာ စွဲလန်းတယ် အဟုတ်ကိုပြောတာလားကွယ် လိမ်ဉာဏ်တွေပိုတယ်  ကရုဏာထားတာ အဟုတ်ပါပဲ မေတ္တာထားတယ် တကယ့်ကိုပဲ မင်းအလိုရှိရင်မောင့်အသည်း ခွဲကာပေးမယ်  တွေ့ရင်တော့ဖြင့် လွမ်းအောင်ချွဲ နောက်ကွယ်ကျရင်မေ့မှာပဲ အသည်းမှာစွဲတဲ့ ပျိုမေရှင်ကို အလိုလိုက်ရလိမ့်မယ်  တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ် တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ်  ချစ်တဲ့သူရယ်  ကြိုက်တဲ့သူရယ်  ရာသက်ပန်ရွယ်ကိုးလို့သာ အရိုးကျအောင် ပေါင်းပါ့မယ်  စိုးရိမ်ဖွယ် စိုးရိမ်ဖွယ် ယောက်ျားများဟာ ဖောက်ပြားလွယ် တကယ်ကြောက်အားပိုတယ် ယုံဘူး ယုံဘူး ချစ်ဦးပျိုသက်လှယ်  လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ

ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း

ကျွန်တော် ညက အိပ်မက် မက်ပါတယ်။ ဆောင်းအိပ်မက်က အကျအန။ နေ့ခင်းတုန်းက မိတ်ဆွေတဦးကနေ ဆရာ မြန်မာစာ ပန်ကျူယေးရှင်းအကြောင်း ကျမ်းတစောင်ရေးပါလားတဲ့။ ဟာ - ရာရာစစ၊ ကျွန်တော်က မြန်မာစာကို ဆရာလုပ်နိုင်တဲ့အထိ မတတ်ကျွမ်းပါ။ ဒါပေမဲ့ အိပ်မက်ထဲမှာ ကျမ်းတစောင် ရေးခဲ့တယ်။ မြန်မာစာရေးနည်းထဲက ယတိဘေဒ။ လက်ထဲမှာ လယ်တီဆရာတော်ဦးကေလာသ  (လယ်တီဒီပနီကို ရေးသားတော်၏မူတဲ့ လယ်တီဆရာတော်ကြီး မဟုတ်ပါ) ရေးတဲ့ ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း “ပီဒီအက်ဖ်” ဖိုင်ကို ရှေးစာကဗျာများနေရာကနေ ရထားတယ်။ ကျေးဇူး။ ယတိ (၁) = ရပ်ခြင်း။ ရပ်တန့်ခြင်း။ ချုပ်တည်းခြင်း။ စောင့်စည်းခြင်း။ ယတိ (၂) = ရဟန်း။ မြန်မာလိုမှာ ယတိပြတ်လို့ ရှိတယ်။ တစုံတခုကို တိတိကျကျ ဆုံးဖြတ်တာမျိုး။ သတ်မှတ်တာမျိူး။ ပိုင်းခြားလိုက်တာမျိုး။ မြန်မာစာရေးသားနည်းမှာ ယတိဆိုတာ စားလုံးတခုနဲ့တခု၊ စကားစုတခုနဲ့တခုကို ပိုင်းခြားခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနဲ့ အများဆုံးက ပုဒ်ထီးနဲ့ ပုဒ်မ။  ကွန်ပြူတာစာရိုက်နည်းမပေါ်ခင် လက်နှိပ်စက်ရိုက်နည်းမှာ စနစ်တကျသင်ကြရပါတယ်။ ပုဒ်ထီး၊ ပုဒ်မ မဟုတ်ဘဲ တကွက်ခြာ ရိုက်ရတာလည်းရှိတယ်။ အခုခေတ်မှာတော့ “စပေ့စ်ဘား” ခေါ်တယ်။ တကွက် ဆိုတာ နှစ်ကွက် သုံးကွက် မဟုတ်ရပါ။ စာ