Skip to main content

ရှင်နဲ့ နှစ်ယောက်ထဲကျမှ ရေးပြချင်ပါတယ်

၁။ ဆရာ ဘောက်ခါး က ဘာကိုဆိုလိုပါသလဲခင်ဗျာ

၂။ နှစ်​ယောက်သား ​ဘောက်ခါးစို့လား​မောင်ရယ် အဓိပ္ပါယ်​လေးသိပါရ​စေခင်ဗျ

မြို့မငြိမ်းရေးပြီး လေဘာတီ မမြရင် ဆိုခဲ့တဲ့ နှစ်ယောက်ထဲ ဆိုတဲ့သီချင်းကို ဒေါ်မာမာအေး ဆိုထားတာ အားလုံးကြားဖူးကြမှာပါ။ 

အဲဒီသီချင်း ပထမပိုဒ် မှာ 

"အာကာလွှာပုံပြုလို့ မေယု ကလောင်သဖွယ် သမုဒ်မင်ရေခြယ် ချစ်တာတွေ တွင်တွင်ပြော မောနိုင်ဘူးတဲ့မောင်ရယ် သူ့ခေတ်နဲ့တော့သူတွင်ကျယ် သူတို့ကိုလည်း ပြိုင်ဖို့ မလိုဘူးထင်တယ် နှလုံးသွေးအစစ်နဲ့ ချစ်တာတွေကိုမောင်ရယ် ရှင်နဲ့ နှစ်ယောက်ထဲကျမှ ရေးပြချင်ပါတယ်" 

အဲဒီနေရာမှာ တချို့က "ရှင်နဲ့ နှစ်ယောက်ထဲကျမှ ပြောပြချင်ပါတယ်" လို့ အမှတ်တမဲ့ ဆိုတတ်ကြတယ်။ 

အာကာပြင်ကို စာလွှာ၊ မြင့်မိုတောင်ကို စုတ်တန်၊ သမုဒ္ဒရာကို မင် သဘောနဲ့ ချစ်တာတွေကို အားရပါးရ ရေးပြချင်တယ်လို့ ပြောတာမို့ "ရေးပြချင်ပါတယ်" ဆိုမှ မှန်ပါတယ်။ "ပြောပြချင်ပါတယ်" မဟုတ်ပါဘူး။ (လှဘူး)

ဒေါက်တာလှဘူး ကျေးဇူး။ ဘောက်ခါးကိုလည်း ဖွင့်ဆိုချက်တခု ဖတ်ရဘူးတယ်။ ဒါပေမဲ့ ခုခေတ်ဆိုရင် ပြောပြတာကမှ တော်ဦးမယ်။ ရေးပြရင် စာလုံးပေါင်းသတ်ပုံတွေ မှန်အောင်ရေးတတ်သူက အလွန်ရှားပါးသွားပြီဆရာ။ ရှင်နဲ့ နှစ်ယောက်ထဲကြမှ တဲ့။ မှားရော။ တစ်ကယ်မမက်ပါတယ် တဲ့။  ပျက်ရော။ ကမ႓ာမြေတစ်ခွင်လုံး တဲ့။ ပျက်ရော။ မြင့်မိုရ် ကိုလည်း မြင်းမိုရ် လို့ နိုင်ငံတော်မူလုပ်ထားသေးတာ။ မူကွဲသာ ဖြစ်ပါတယ်။

ဘောက်ခါး 

- ဖေါက်ကား ရောင်းဝယ်ဖေါက်ကား

- ‌အညာဒေသမှာဘောက်ခါးသီးဆိုတာရှိတယ်တဲ့ အဲဒီအသီးကတစ်ခိုင်(တခိုင်)မှာနှစ်လုံးပါပြီး ပူးကပ်သီးနေကြတယ်လို့။ စာပေဟောပြောပွဲတစ်ခု(တခု)မှာ နားထောင်ဖူးပါတယ်

- ပေါရာဏစကား။ စကားလက်ဆုံ ပြောမကုန်။ လူထု ဒေါ်အမာရေးတဲ့ ပြည်သူချစ်သော အနုပညာသည် စာအုထဲ ပါပါတယ်။

- ဘောက်ခါး ဘားခေါက် အိမ်မှာသောက်။ ငယ်တုံးကဖွင့်ဆို

- ဖေါက်ကားစို့လားကအသံပြောင်းသွားတာလား

- ဘောက်ခါး အမှန်ပါ

- မှားတယ်မပြောပါ။ အသံပြောင်းလာတယ်ထင်လို့

- အဲဒီခေတ်ဗန်းစကားပါတဲ့

- အဝှါပြုတာကို ပြောတာလားမသိ

ကျွန်တော့ကို မေးတာတော့ မဟုတ်ပါ။ သီချင်းကိုဆိုတဲ့ မာမာအေးရေးတာကို တင်ပြပါမယ်။

"ဆရာမြို့မငြိမ်းရဲ့သီချင်းကို မြို့မက ပြန်ဖော်တဲ့အခါ နှစ်ယောက်ထဲက စပြီး မာအေး ဆိုခဲ့ပါတယ်။ ဆန့်ကျင်တယ်ဆိုရင် ကမ္ဘာ့ပြင်ထွက်လို့ နှစ်ယောက်သား ဘောက်ခါးစို့လားမောင်ရယ် အဲဒီလို ဆိုမိတဲ့အခါ ဘောက်ခါးကို လူတွေက မေးတယ်။ ကိုယ်ကလဲ မေးပါတယ်။ လက်ဖက်ရေကြမ်းဝိုင်းဆင်ပြီး အကြိတ်အနယ် ပြောကြငြင်းကြတဲ့ ဘောက်ခါးဝိုင်းက ဘုဘောက်ကျတဲ့ အဓိပ္ပါယ်ကို ယူတဲ့ မန္တလေးသုံး ဘန်းစကားလို့ ကြေားခဲ့ရပါတယ်။ (မာမာအေးရဲ့ ပြောပြစရာတွေ တပုံကြီးရှိသေးတယ် အမှတ် ၃၁၀၊ မြို့မငြိမ်း ရာပြည့်၊ ၁၄-၃-၂၀၁၀)"

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ