Skip to main content

ဦးဖိုးလတ် - မြန်မာစကားအဖွင့်ကျမ်း (ပထမတွဲ၊ ဒုတိယတွဲ နှင့် ဖြည်စွက်တွဲ)

မြန်မာသတ်ပုံမှာ မှားတတ်တာတွေကို ရှင်းပြထားတဲ့ ၁၉၆၂ ထုတ် ဦးဖိုးလတ်-မြန်မာစကားအဖွင့်ကျမ်းကို စာဖတ်သူတိုင်း အခမဲ့ အောက်ပါ link မှာ ဝင်ရောက် ဖတ်ရှု နိုင်ပါပြီ။     

https://fliphtml5.com/bookcase/kfunn/

နိဒါန်း

“မြန်မာအဘိဓာန်ဋီကာ” ဟု လည်း ခေါ် ဆို အပ် သော၊ ဤ “မြန်မာ စကားအဖွင့်ကျမ်း” တွင် မြန်မာဘာသာ၌ တိမ်မြုပ်ငုပ်လျှိုးနေသော စကား များ၊ အရေး၊ အနက်၊ အသုံးတို့၌ တိမ်းယိမ်းချွတ်ချော်နေသော စကားများ၊ အရေးအနက်အသုံးတို့နှင့် စပ်လျဉ်း၍ ဝိဝါဒရှိသောစကားများ၊ အကြောင်း တခုခုကြောင့် စိတ်ပါဝင်စားဖွယ် ကောင်းသော စ ကား များ အား၊ နည်း အမျိုးမျိုးဖြင့် ကျွန်ုပ်တို့ နှိုက်ချွတ်တူးဖေါ်ရှာဖွေ၊ အလင်းသို့ ဆောင်ကြဉ်းခဲ့ သည်တို့ကို တလုံးတဝတည်း စုပေါင်း၍ ရိုက်နှိပ်တင်ပြထားပါသည်။

စကားများကို သုတေသနပြုရာ၌ လိုအပ်သော လက်နက်ကရိယာများမှာ သတ်ပုံကျမ်းများ၊ ပေါရာဏ ကထာကျမ်းများ၊ ဝေါဟာရ အဖွင့်ကျမ်းများ၊ ကဗျာ ကျမ်းများ၊ ရှေး ကျောက် စာ, မင်စာ, စည့်ကွင်းစာများ၊ မြန်မာ ဘာသာနှင့်ဆက်သွယ်ခြင်းရှိသော ဘာသာကျမ်းများ၊ စသည်တို့ ဖြစ်ပါသည်။ ယင်းလက်နက်ကရိယာတို့မှာ ယခုအခါ မည်သည့်အမျိုးအစား၌မျှ၊ကျေနပ် လောက်အောင် ကောင်းမွန်ပြည့်စုံပြီဟုဆိုဖွယ်မ ရှိသေးပါ။ လက်နက်ကရိယာ များ အကယ် ကောင်းမွန် ပြည့်စုံ လုံလောက်မှသာ၊ မြန်မာ စကားများကို သုတေသနပြု၍ ဖွင့်ဆိုရာ၌လည်း လုံးဝကျေနပ်လောက်သော အခြေသို့ ဆိုက် ရောက်နိုင်ပါမည်။ ရသမျှသော လက်နက် ကရိယာတို့ကိုသာ အသုံးပြု၍၊ နှိုက်ချွတ်တူးဖေါ် ရှာဖွေတင်ပြရသဖြင့် အချို့ နေရာတို့၌ ချွတ်ယွင်းချက်များ ရှိကောင်းရှိပေဦးမည်။သို့ရာတွင် ဤကျမ်းဖြင့် ကျွန်ုပ်တို့ကတတ်နိုင်သလောက် လမ်းခုတ်ထွင်ရှင်းလင်း၊ နင်းကြမ်း တန်ထား ခင်းပေးလိုက်သည့် အပေါ်၌၊ နောင်လာသုတေသီတို့သည် ဖြတ်ကျော် လျောက်သွား၍၊ မြန်မာစကားများ ကို လုံးဝ ကျေနပ်နှစ်သက်လောက်သော အခြေသို့ဆိုက်အောင် ဖွင့်ဆိုနိုင်ကြ လိမ့်မည်ဟု မြှော်လင့်ပါသည်။

မြန်မာစကားများကိုသုတေသနပြု၍ ကျွန်ုပ်တို့ဖွင့်ဆိုတင်ပြလာခဲ့သည်မှာ နှစ်ပေါင်းအတော်ကြာမြင့်ခဲ့လေပြီ။ ဤသို့တင်ပြခဲ့ပြီးသော စကားပေါင်း ၃၅ မျှနှင့်၊ မ တင် ပြ ရ သေး သော စ ကား ပေါင်း ၅ဝ ခန့်၊ ပေါင်း ဂ၅ တို့ကို ဤမြန်မာစကားအဖွင့်ကျမ်း၊ ပထမတွဲတွင်၊ ထည့်သွင်း ဖေါ်ပြလိုက်ပါသည်။ ရှေး ၌ ရေး သား တင်ပြ ခဲ့ သော စကားပေါင်း ၃၅ တို့တွင်လည်း လိုအပ် သည့် နေရာတို့၌ ပြင်ဆင် ဖြည့်စွက်၍ နှုတ်ပယ်သင့်သည်တို့ ကိုလည်း နှုတ်ပယ်ကာ၊ အချို့ တို့ကို အသစ်ထပ်မံ ရေးသား၍ပင် ထည့်လိုက်ပါသည်။ စကားပေါင်း ဂ၅ တို့၏ခေါင်းစဉ်အောက်၌ စပ်လျဉ်းဆက်သွယ်ခြင်းရှိသော စကားပေါင်းမြောက်မြားစွာတို့ကို လည်း ဖွင့်ဆိုထားကြောင်း တွေ့ရပါလိမ့် မည်။ တင်ပြထားသော စကားများသည် အက္ခရာစဉ် အတိုင်းသော် အ မှ န သို့သာ ရောက်ပါသေးသည်။ ယင်းအက္ခရာစဉ်အတွင်း၌ပင် ပြည့်စုံ လုံလောက် ခြင်းမရှိသေးပါ။နောင်ဖြည့်စွက်ရေးသားသွတ်သွင်းရန် စကားပေါင်းများစွာ ကျန်ရှိနေပါသေးသည်။ များမကြာမီ ဆက်လက် ပုံ နှိပ် ဖြန့် ချီ မည့် “မြန်မာ စ ကား အ ဖွင့် ကျမ်း၊ ဒုတိယတွဲ” တွင် သော်၊ ပ မှ ဟ တိုင်အောင်သော အက္ခရာစဉ်ဖြင့် ဆက်လက်ဖေါ်ပြသွားပါမည်။ ယင်းတွင် နေရာရှိသေးလျှင် ဖြည့်စွက်စကားများကိုပါ ထည့်သွင်းလိုက်ပါမည်။အကယ်၍ နေရာမရှိတော့ က၊ ဖြည့်စွက်စကားများကို သီးသန့်စုပေါင်းရိုက်နှိပ်ဖြန့်ချီပါမည်။

ဤမြန်မာစကား အဖွင့်ကျမ်းကို ရေးသား ပြုစုရာ၌ ရည်ရွယ်ချက်မှာ မြန်မာ စကားများ၏ ရင်းမြစ်တို့ကို စိစစ်ကာ အရေးမှန် အနက်မှန်တို့ကို ဖေါ်ပြပြီးလျှင်၊ မြန်မာဘာသာ၌ စိတ်ပါဝင်စား၊ လေ့လာ လိုက်စားသူတို့ အား အရေးကြီးသော မြန်မာသတ်ပုံကျမ်းများ၊ ကဗျာကျမ်းများ၊ ရှေးရှေး ကျောက်စာ, မင်စာများ၊ မြန်မာနှင့် အနွယ်တူဘာသာများ စသည်တို့နှင့် ရင်းနှီးယဉ်ပါးလာစေ၍၊ ယင်းပညာရပ်များတွင် စိတ်ပါဝင် လေ့လာလိုက် စား လာ ကြ ပြီး လျှင်၊ တရွေ့ရွေ့တဖြေးဖြေးခမ်းနားကြီးကျယ်၊ ထယ်ဝါ ခံ့ ညားသော မြန်မာဘာသာဗိမာန်ကြီးကို အပြီးတိုင် စုပေါင်းတည်ဆောက် နိုင်ကြစေရန်ဖြစ်ပေသတည်း။

(Listener's Heaven Audiobooks - အသံစာအုပ်)

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ