Skip to main content

"ထွဋ် နဲ့ ထွတ်"

မန်လည်ဆရာတော်ရဲ့ မဟာသုတကာရီမဃဒေဝလင်္ကာသစ်ကျမ်း

- မကိုဋ်နဝရတ် ၊ ကျောက်စိန်ထွတ်ဖြင့် (အပိုဒ်-၁)

- သုံးလူထွတ်ချာ ၊ စောမြတ်စွာလည်း (အပိုဒ်- ၈)

- လောကသုံးဆိုင်၊ ထွတ်ဆုံးတိုင်၍ (အပိုဒ် -၁၂)

- aခါင်ဆုံးမကိုဋ်၊ ထွတ်ဆုံးစိုက်သို့(အပိုဒ်- ၁၃)

- သနင်းထွတ်ဖျား၊ တို့ဘုရားလျှင် (အပိုဒ်-၁၅)

- သမ္ဗောဓိထွတ်၊ တုလွတ်ဂုဏ်တော် (အပိုဒ် - ၁၅)

နတ်သျှင်နောင်ရတုပေါင်းချုပ်

- သုံးတိုက်ပယ်မှောင်၊ ထွတ်ဘုန်းခေါင်

- ဖြူညွန့်ရွက်ဆိုင် ၊ ပန်းရိပ်မြိုင်လျက် aရာက်တိုင်တိမ်ထွတ်၊ ပျံမတတ်တည့်။

- ခေါင်ထွတ်ဆက်ကာ ၊ မင်းတို့သာလျှင် ဆင်ရာမကိုဋ်၊ ရှင်တော်ရိုက်ဟု...။

- ချစ်ထွတ်တင်ထား ၊ သနားပါအောင် လက်ဆောင်အသက် ၊ နှင်းဆက်ချင်ချင် ဝါလုံးစင်သည်၊ လွမ်းအင်ကြီးပြန်ခဲ့တကား။

အရှင်မဟာရဋ္ဌသာရ၏ စတုဓမ္မသာရကိုးခန်းပျို့

- မြေမိုးရပ်သူ ၊ လူခပ်သိမ်းတို့ညွတ်တိမ်းပူဇော် ၊ ကျေးဇူးတော်လည်း

နှိုင်းဘော်တုကျွန်း၊ မြင့်မိုရ်ထွန်းသို့ရဟန်းမျာ့ထွတ်၊ သုံးလူ့နတ်ကား။ (အပိုဒ်- ၁)

- ဆွေရင်းခင်ပွန်း၊ ငယ်ကမှန်း၍ ရွှေနန်းထွတ်ခေါင်၊ စိုးချုပ်အောင်လျှင် ...။ (အပိုဒ်- ၇)

- ရထားထက်က၊ ဆင်းသက်လျင်ပြင်း ပညောင်ရင်းသို့၊ ကပ်လျှင်းတုံလတ်

ပုဏ္ဏားထွတ်ကား။ (အပိုဒ်- ၉)

နဝဒေးကြီးရဲ့ ရတုများ

- သုံးဖြာဗွေထွတ် ၊ ခေါင်တုလွတ်ကို ရှိဝတ်ဦးတည် ၊ လျှောက်ဝံ့သည်ကား...။

- ရွှေရောင် နှင့် မြ၊ ရောင်တိုင်းလှသော် မှိုင်းပြထက်ဝန်း၊ နှင်းသာဖြန်းက ရန်းရန်းရွရွ၊ ဆွဆွဖြူထွား ပုလဲပွားသို ၊ ချရားမဉ္ဇူ ခိုင်စုံတူကို ၊ ဆက်လှူရည်ထင်

လှထွတ်တင်နှင့်၊ ရွှေရင်ရစ်ခွေ စုံလွယ်စေလော့။

ပဒေသရာဇာရဲ့ သူဇာပျို့

- ရွှေနန်းများရှင်၊ ဘုရင်များမှုး ဘုန်းမြူးရောင်ဝှန်၊ ရွှေဉာဏ်တုလွတ် မြင်တိုင်းတတ်သည်၊ အထွတ်မှန်ကူ ပေးတော်မူမှ။ (အပိုဒ်- ၁)

- နဂါးနတ်ရှင်၊ ငါပင်ကိုယ်ကား တခြားပြည်က၊ ပါပမိစ္ဆာ ပုဏ္ဏားလာ၍၊ တေဇာကြီးထွတ် မန္တာန်မြတ်ကို၊ ရွတ်ဘိသော့ထွေ။ (အပိုဒ်-၈)

- ထိုအခါဝယ်၊ ဟေမာဂီရိ အမည်ရှိသည် ၊ ထွန်းညိပြောင်ပြောင် ရွှေစင်တောင်ကို ၊ ထွတ်ခေါင်ပိုင်စိုး (အပိုဒ်-၁ဝ)

တွင်းသင်းတိုက်ဝန်ရဲ့ မုဒုလက္ခဏပျို့

- ဘီလူးသိကြား၊ တိမ်ထွတ်ဖျားက (အပိုဒ်- ၂၈)

- မင်းကြီးမေးဟန်၊ ကြားလသွန်သော် သုံးတန်ဘုံသူ၊ လူတို့အထွတ်

ပွင့်မည့်နတ်လည်း၊ ပြတ်ပြတ်သံချို မိန့်လဆို၏။ (အပိုဒ်- ၅၂)၏

အရှင်မဟာသီလဝံသဆရာတော်ရဲ့ ပါရမီတော်ခန်း

- ဗောဓိမဏ္ဍိုင်၊ ခန်းဝါပိုင်က ချက်ရိုင်ပြည့်စုံ၊ နဝဂုဏ်တည့် ဆန်စုန်အောက်ထက်၊ ကျောက်ဝှန်တက်၍ ဘဝဂ်ရပ်သူ၊ သယမ္ဘူဟု

ခြောက်ဆူဘုံထွတ်၊ အနတ်နတ်တို့။ (အပိုဒ် -၁)

စိန္တကျော်သူဦးသြရဲ့ သြဝါဒထူးပျို့

- ပြည်ကြီးအရှင်၊ ထွဋ်သခင်ကား ၊ လူတွင်ခေါင်ထိ၊ သမုတိဟု၊ မည်ရှိနတ်စစ်၊ မြတ်ဆုံးဖြစ်ရှင့်။ (အပိုဒ်-၁)

- ရန်နင်းထွတ်ဖျား၊ မင်းတို့အားမူ၊ ပွားများဝှန်ဖြိုး၊ တန်ခိုးလွန်မင်း၊ ကြီးမြတ်ခြင်းတည်း။ (အပိုဒ်-၃၃)

- ပြည်သူ့တမွတ်၊ လောကနတ်နှင့်၊ အထွတ်ညာတင်၊ ရှင်မိဖုရား။ (အပိုဒ် ၄ဝ)

ဘဒူမင်းညိုရဲ့ ရခိုင်မင်းသမီးဧးချင်း

ရမ်းဗြဲကျွန်း၊ သရက်ချောင်းမူကတော့ (ထွဋ်) လို့စာလုံးပေါင်းပါတယ်။သူ့အယူအဆနဲ့သူဖြစ်မယ်ထင်ပါတယ်။

- မဟာသမတ်၊ နွယ်မပြတ်လျှင်၊ အထွဋ် (ထွတ်) ထိပ်မိုး၊ ဖြိုင်ဖြိုင်စိုးသည်၊ မျိုးလည်းလွန်မြောက်။ (အပိုဒ်-၂)

၁၉၆၃ ခုနှစ်ထုတ် ဟံသာဝတီတိုက်ထုတ် လောကသာရပျို့နဲ့အဖြေ

- ဘုရား တရား သံဃာ၊ ရတနာထွတ်ထား မြတ်သုံးပါးကို။ (အပိုဒ်- ၁)

လောကသာရပျို့အဖြေရေးဆရာညီနောင် (အမိန့်တော်ရရှေ့နေ ဦးသီး၊ စာတော်ပြန်-မြို့အုပ် ဦးဘိုးဖြူ) က ရတနာထွတ်ထားကိုရှင်းပြရာမှာ ဋသံလျှင်းချိတ်အသတ်နဲ့ထွဋ်ဟာမြန်မာမှုမဆန်၊ တဝမ်းပူသတ်အသတ်နဲ့ထွတ်ကသာ မြန်မာမှုမြန်မာဟန်ဆန်တယ်လို့ မိန့်ကြပါတယ်။ သူတို့ရဲ့ ရှင်းချက်ကို ဖတ်ပါ။

"ထွတ် = အထိပ်-အဖျား-အမြတ်။ ယင်းထွတ်ဟူသော ဝေါဟာရသည် မြန်မာဘာသာသက်သက်ဖြစ်၍ တဝမ်းပူသတ်နှင့်သာ သင့်လျော်သည်။ အချို့က မကုဋသဒ္ဒါအရ မကိုဋ်တွင် ဋသံလျှင်းချိတ်သည်ကို အမှီပြု၍ ထွတ်ဟူသောစကားကို မကိုဋ်ဟူသောစကားနှင့်အဓိပ္ပါယ်တူယူပြီးလျှင် ဋသံလျှင်းချိတ်သတ်

ရေးပြုလေ့ရှိကြသည်။ ထွတ်-ဟူသောဝေါဟာရသည် မကုဋသဒ္ဒါပျက်မဟုတ်ကြောင်း သဒ္ဒနုသာရီသတ်ပုံဖြင့် သိအပ်၏။"

ဘွဲ့အမည် လူအမည်များ -

ထွဋ်ခေါင်ဆရာတော်

စန္ဒရားလှထွဋ်၊

ဇော်ဝင်းထွဋ်၊ 

ဗိုလ်ရဲထွဋ်၊

ရှင်ရဲထွတ်

အမရဒီပ ကျေးဇူး။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

ရှေးရေစက်

ရေး - ရွှေတိုင်ညွန့် ဆို - ဝင်းဦး + မာမာအေး လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ ချောလှတယ် သဘောကောင်းတဲ့ သူကလေးရယ် အတူဆုံဖို့ နဖူးစာရေးတယ် ယုံကြည်ဖွယ် မာယာနှောကာ ပြောတတ်တဲ့သက်လှယ်ရယ် နောင်ခါဝယ် မေရှင်ကလေးကို အရေးမစိုက်မှာ အလွန်စိုးတယ် ချစ်မှာလားကွယ်  မေတ္တာထားတယ်  ရှေးရေစက် ကံဆုံတယ် တူနှစ်သွယ် ဆုံဆည်းရတယ် ချစ်စရာကောင်းသူကလေးရယ် မောင့်စိတ်ထဲမှာ စွဲလန်းတယ် အဟုတ်ကိုပြောတာလားကွယ် လိမ်ဉာဏ်တွေပိုတယ်  ကရုဏာထားတာ အဟုတ်ပါပဲ မေတ္တာထားတယ် တကယ့်ကိုပဲ မင်းအလိုရှိရင်မောင့်အသည်း ခွဲကာပေးမယ်  တွေ့ရင်တော့ဖြင့် လွမ်းအောင်ချွဲ နောက်ကွယ်ကျရင်မေ့မှာပဲ အသည်းမှာစွဲတဲ့ ပျိုမေရှင်ကို အလိုလိုက်ရလိမ့်မယ်  တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ် တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ်  ချစ်တဲ့သူရယ်  ကြိုက်တဲ့သူရယ်  ရာသက်ပန်ရွယ်ကိုးလို့သာ အရိုးကျအောင် ပေါင်းပါ့မယ်  စိုးရိမ်ဖွယ် စိုးရိမ်ဖွယ် ယောက်ျားများဟာ ဖောက်ပြားလွယ် တကယ်ကြောက်အားပိုတယ် ယုံဘူး ယုံဘူး ချစ်ဦးပျိုသက်လှယ်  လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ

ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း

ကျွန်တော် ညက အိပ်မက် မက်ပါတယ်။ ဆောင်းအိပ်မက်က အကျအန။ နေ့ခင်းတုန်းက မိတ်ဆွေတဦးကနေ ဆရာ မြန်မာစာ ပန်ကျူယေးရှင်းအကြောင်း ကျမ်းတစောင်ရေးပါလားတဲ့။ ဟာ - ရာရာစစ၊ ကျွန်တော်က မြန်မာစာကို ဆရာလုပ်နိုင်တဲ့အထိ မတတ်ကျွမ်းပါ။ ဒါပေမဲ့ အိပ်မက်ထဲမှာ ကျမ်းတစောင် ရေးခဲ့တယ်။ မြန်မာစာရေးနည်းထဲက ယတိဘေဒ။ လက်ထဲမှာ လယ်တီဆရာတော်ဦးကေလာသ  (လယ်တီဒီပနီကို ရေးသားတော်၏မူတဲ့ လယ်တီဆရာတော်ကြီး မဟုတ်ပါ) ရေးတဲ့ ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း “ပီဒီအက်ဖ်” ဖိုင်ကို ရှေးစာကဗျာများနေရာကနေ ရထားတယ်။ ကျေးဇူး။ ယတိ (၁) = ရပ်ခြင်း။ ရပ်တန့်ခြင်း။ ချုပ်တည်းခြင်း။ စောင့်စည်းခြင်း။ ယတိ (၂) = ရဟန်း။ မြန်မာလိုမှာ ယတိပြတ်လို့ ရှိတယ်။ တစုံတခုကို တိတိကျကျ ဆုံးဖြတ်တာမျိုး။ သတ်မှတ်တာမျိူး။ ပိုင်းခြားလိုက်တာမျိုး။ မြန်မာစာရေးသားနည်းမှာ ယတိဆိုတာ စားလုံးတခုနဲ့တခု၊ စကားစုတခုနဲ့တခုကို ပိုင်းခြားခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနဲ့ အများဆုံးက ပုဒ်ထီးနဲ့ ပုဒ်မ။  ကွန်ပြူတာစာရိုက်နည်းမပေါ်ခင် လက်နှိပ်စက်ရိုက်နည်းမှာ စနစ်တကျသင်ကြရပါတယ်။ ပုဒ်ထီး၊ ပုဒ်မ မဟုတ်ဘဲ တကွက်ခြာ ရိုက်ရတာလည်းရှိတယ်။ အခုခေတ်မှာတော့ “စပေ့စ်ဘား” ခေါ်တယ်။ တကွက် ဆိုတာ နှစ်ကွက် သုံးကွက် မဟုတ်ရပါ။ စာ