Skip to main content

The Exiles စည်းအပြင်ကလူ

လွန်ခဲ့တဲ့ ၉ နှစ်တိတိက ယူအက်စ်အေကိုရောက်ရောက်ချင်း ရေးတဲ့စာ။ နယူးဒေလီကနေ မထွက်ခင်မှာ ဒီလိုစာမျိုးကို ရေးလို့မရနိုင်ပါ။ ထွက်မရအောင် တိုင်မဲ့သူတွေက စောင့်နေကြတယ်။ အဲဒီမှာ ဆက်နေစေချင်တာတော့ မဟုတ်။ သူတို့လည်း အော်ကြတာ ဒီမိုကရေစီတဲ့။ အခု ၂၀၂၂ မှာလည်း သတိရှိကြပါ။ 

တိုင်းပြည်ကနေထွက်ပြေးပြီး နိုင်ငံရေးလုပ်ဘို့ဖြစ်စေခဲ့တာက 'စင်ပြိုင်အစိုးရဖွဲ့ရေး' မှာပါလို့ဖြစ်ပါတယ်။ လူအရင်းအနှီးတွေ အများကြီးပေးပြီး ၁၈-၁၂-၁၉၉ဝ နေ့မှာ ဖွဲ့ဖြစ်အောင်ဖွဲ့ကြတယ်။ 'စင်ပြိုင်' ဆိုတာထက် 'အဝေးရောက်' လို့ပြောတာက ပိုမှန်တယ်။ 'မာနယ်ပလော' ကျပြီးနောက်မှာ 'ပြည်ပရောက်' ဖြစ်လာပါတယ်။ ပြည်ပဆိုတာလဲ လူတွေက ထိုင်း၊ အိန္ဒိယနဲ့ အမေရိကန်ပြည်ထောင်စု၊ သုံးနိုင်ငံမှာနေကြရတယ်။ ကျွန်တော်ကတော့ တောက်လျှောက် အိန္ဒိယမှာ ၂၄ နှစ်မကကြာခဲ့တယ်။ ကိုယ့်အစိုးရကို ၂၄-၉-၂ဝ၁၂ နေ့မှာ ကိုယ့်အဆုံးအဖြတ်နဲ့သာ ဖျက်သိမ်းခဲ့ပါတယ်။ ပြီးခဲ့တဲ့တပါတ်တိတိကျမှ ကျွန်တော် အမေရိကန်ပြည်ထောင်စုမှာ အခြေချနေထိုင်ဘို့ရာ ရောက်လာပါတယ်။

အစိုးရအဖွဲ့ကို ဖျက်သိမ်းလိုက်ချိန်မှာတော့ တရားဝင်ပြောရရင် အဖွဲ့ဝင်ဦးရေ ၃-၄ ယောက်သာရှိပါတော့တယ်။ တဦးကတော့ အခုထိ ထိုင်းနယ်စပ်မှာ ဆက်နေသေးတယ်။ ဝန်ကြီးချုပ်တာဝန်ယူခဲ့သူက 'မေရီလင်း' မှာနေပြီး၊ ကျွန်တော်ကတော့ သားသမီးများ အခြေချနေထိုင်ရာ 'အင်ဒီယာနာပုလစ်' မြို့မှာနေပါတယ်။ 

အသည်းရောင်ရောဂါသမားတွေ ဘီပိုး၊ စီပိုးဝင်နေပေမဲ့ ရောဂါမပေါ်သေးဘဲနေသေးတယ်။ ကြာမှသာ 'နာတာရှည် အသည်းရောင်' အဆင့်ရောက်ပါတယ်။ နာတာရှည်တွေကနေ 'အသည်းခြောက်တာ' နဲ့ 'အသည်းကင်ဆာ' ဆက်ဖြစ်နိုင်တယ်။ နိုင်ငံရေးပိုးဝင်ထားပြီးတဲ့ ကျွန်တော်တို့ကတော့ နာတာရှည်ထက်ကျော်လွန်နေပါပြီ။ 'နိုင်ငံရေးခြောက်ရောဂါ' လို့ပြောနိုင်တယ်။ 'နိုင်ငံရေးကင်ဆာ' တော့မဟုတ်လောက်ပါ။ ထွက်မလာခင် ဒေလီမှာ နိုင်ငံရေးအလုပ်တွေ ခမ်းခြောက်၊ နိုင်ငံရေးလုပ်ဘော် တယောက်စနှစ်ယောက်စ၊ နိုင်ငံရေးစကား ပြောစရာနေရာဆိုတာလဲ 'ဖေ့စ်ဘွတ်' မှာသာရှိပါတယ်။ ခြောက်ကပ်ကပ် နိုင်ငံရေးလုပ်ရတဲ့ဘဝလို့ ပြောချင်တာပါ။

အခုတခါ မြန်မာပြည်နိုင်ငံရေး စိတ်အေးသူဆိုတာ အရေအတွက် များမယ်မထင်ပါ။ စိတ်ပူကြသူတွေထဲမှာတော့ ကျွန်တော်တို့ နောက်ဆုံးလက်ကျန်တွေက ထိပ်မှာရှိပါတယ်။ မနေ့ကစပြီး စကားပြောကြတယ်၊ ဘာဆက်လုပ်ကြမလဲ။ အရင်အနှစ်နှစ်ဆယ်လောက် ထောက်ကူတဲ့အဖွဲ့တွေက ရန်ကုန်မှသွားမလုပ်ရင် တပြားမှမပေးချင်ကြပါ။ ကျွန်တော်တို့မြင်တာက အထဲမှာလဲ လုပ်နိုင်သူတွေနဲ့ လုပ်နေသူတွေ အများကြီးရှိတယ်။ အပြင်ကနေ အထဲလူတွေ လုပ်မဖြစ်တာမျိုးအတွက် ဆက်လုပ်ချင်သေးတယ်။ ပြန်လာပါလို့ဖိတ်ခေါ်ကြသူတွေအားလုံးကို ကျေးဇူတင်ပေမဲ့ ကျွန်တော်တို့က ကနေ့အချိန်မှာ ရန်ကုန်ဆိုတာ 'ရန်တွေကုန်ပြီ' လို့ မသတ်မှတ်လို့ မလာချင်ကြသေးပါ။ မိသားစုကိုပါ ထည့်မစဉ်စားဘူးလို့လဲ ဇွတ်အတင်း မငြင်းဆိုပါ။

အမှန်တဝက်နဲ့ပြောရရင် ကျွန်တော်တို့ အစိုးရအဖွဲ့ကိုဖျက်လိုက်ပေမဲ့ ဆက်လုပ်နေတာတွေရှိပါတယ်။ အကုန်ပြောမသင့်လို့ အမှန်တဝက်လို့ ရေးလိုက်တာပါ။ လူကတော့ တကယ့်ကို နှစ်ယောက်တပိုင်းသာရှိခဲ့တော့တာ အပြည့်မှန်တယ်။ 

ကျွန်တော်တို့ရဲ့ ၂၄ နှစ်တာ အတွေ့အကြုံကို အကျဉ်းချုပ် တင်ပြချက်ဖြစ်ပါတယ်။ သင်္ခန်းစာ ယူကြပါလေ။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

၂၇-၉-၂၀၁၄

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

ရှေးရေစက်

ရေး - ရွှေတိုင်ညွန့် ဆို - ဝင်းဦး + မာမာအေး လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ ချောလှတယ် သဘောကောင်းတဲ့ သူကလေးရယ် အတူဆုံဖို့ နဖူးစာရေးတယ် ယုံကြည်ဖွယ် မာယာနှောကာ ပြောတတ်တဲ့သက်လှယ်ရယ် နောင်ခါဝယ် မေရှင်ကလေးကို အရေးမစိုက်မှာ အလွန်စိုးတယ် ချစ်မှာလားကွယ်  မေတ္တာထားတယ်  ရှေးရေစက် ကံဆုံတယ် တူနှစ်သွယ် ဆုံဆည်းရတယ် ချစ်စရာကောင်းသူကလေးရယ် မောင့်စိတ်ထဲမှာ စွဲလန်းတယ် အဟုတ်ကိုပြောတာလားကွယ် လိမ်ဉာဏ်တွေပိုတယ်  ကရုဏာထားတာ အဟုတ်ပါပဲ မေတ္တာထားတယ် တကယ့်ကိုပဲ မင်းအလိုရှိရင်မောင့်အသည်း ခွဲကာပေးမယ်  တွေ့ရင်တော့ဖြင့် လွမ်းအောင်ချွဲ နောက်ကွယ်ကျရင်မေ့မှာပဲ အသည်းမှာစွဲတဲ့ ပျိုမေရှင်ကို အလိုလိုက်ရလိမ့်မယ်  တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ် တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ်  ချစ်တဲ့သူရယ်  ကြိုက်တဲ့သူရယ်  ရာသက်ပန်ရွယ်ကိုးလို့သာ အရိုးကျအောင် ပေါင်းပါ့မယ်  စိုးရိမ်ဖွယ် စိုးရိမ်ဖွယ် ယောက်ျားများဟာ ဖောက်ပြားလွယ် တကယ်ကြောက်အားပိုတယ် ယုံဘူး ယုံဘူး ချစ်ဦးပျိုသက်လှယ်  လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ

ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း

ကျွန်တော် ညက အိပ်မက် မက်ပါတယ်။ ဆောင်းအိပ်မက်က အကျအန။ နေ့ခင်းတုန်းက မိတ်ဆွေတဦးကနေ ဆရာ မြန်မာစာ ပန်ကျူယေးရှင်းအကြောင်း ကျမ်းတစောင်ရေးပါလားတဲ့။ ဟာ - ရာရာစစ၊ ကျွန်တော်က မြန်မာစာကို ဆရာလုပ်နိုင်တဲ့အထိ မတတ်ကျွမ်းပါ။ ဒါပေမဲ့ အိပ်မက်ထဲမှာ ကျမ်းတစောင် ရေးခဲ့တယ်။ မြန်မာစာရေးနည်းထဲက ယတိဘေဒ။ လက်ထဲမှာ လယ်တီဆရာတော်ဦးကေလာသ  (လယ်တီဒီပနီကို ရေးသားတော်၏မူတဲ့ လယ်တီဆရာတော်ကြီး မဟုတ်ပါ) ရေးတဲ့ ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း “ပီဒီအက်ဖ်” ဖိုင်ကို ရှေးစာကဗျာများနေရာကနေ ရထားတယ်။ ကျေးဇူး။ ယတိ (၁) = ရပ်ခြင်း။ ရပ်တန့်ခြင်း။ ချုပ်တည်းခြင်း။ စောင့်စည်းခြင်း။ ယတိ (၂) = ရဟန်း။ မြန်မာလိုမှာ ယတိပြတ်လို့ ရှိတယ်။ တစုံတခုကို တိတိကျကျ ဆုံးဖြတ်တာမျိုး။ သတ်မှတ်တာမျိူး။ ပိုင်းခြားလိုက်တာမျိုး။ မြန်မာစာရေးသားနည်းမှာ ယတိဆိုတာ စားလုံးတခုနဲ့တခု၊ စကားစုတခုနဲ့တခုကို ပိုင်းခြားခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနဲ့ အများဆုံးက ပုဒ်ထီးနဲ့ ပုဒ်မ။  ကွန်ပြူတာစာရိုက်နည်းမပေါ်ခင် လက်နှိပ်စက်ရိုက်နည်းမှာ စနစ်တကျသင်ကြရပါတယ်။ ပုဒ်ထီး၊ ပုဒ်မ မဟုတ်ဘဲ တကွက်ခြာ ရိုက်ရတာလည်းရှိတယ်။ အခုခေတ်မှာတော့ “စပေ့စ်ဘား” ခေါ်တယ်။ တကွက် ဆိုတာ နှစ်ကွက် သုံးကွက် မဟုတ်ရပါ။ စာ