Skip to main content

အာကာသ သျှတ္တရပျို့

ကြာသာပတေး၊ 

ရန်ဝေးသောက်ြာ၊     ဂြိုဟ်နှစ်ဖြာတို့

တိမ်ဖြာလှစ်ထွင်း၊    လကို နှင်းသော်

မင်းနှင့် မိဖုရား၊        နှစ်ပါးစုရုံး

နှလုံးချည်ဘူး၊          မရွှင်မြူးလိမ့်

ဗုဒ္ဓဟူးကျော်တိုး၊      ချင်းနင်းညှိုးမူ

သည်ရိုးကံမြောက်၊   တိမ်းစောင်းပေါက်ကြွေ

စနေကြယ်လွန်၊        ချင်္သေ့ဟန်ကြောင့်

ပစ္စန္တရွာ၊                   စစ်ကြီးလာအံ့

ပြိတ္တာရာသီ၊             ဂြိုဟ်သောရီသည်

ကပ်မှီခရီး၊               လကိုစီးအံ့

စစ်ကြီးပေါ်ရာ၊          အင်္ဂါ စနေ

နှစ်ထွေခေါ်ထ၊           နတ်ဒေဝတို့

ဗျဂ္ဃစရိယာ၊               သီဟဇာသွား

အစွမ်းအားဖြင့်၊         တခြား မာဃ

ပုဏ္ဏပသျှု၊                ခေါ်မှု အသာလိတ်

ဖိတ်ဖိတ်ရဲနီ၊     

ရေဝတီ စိမ်းမြ၊          ဟဿထတို့

လကို ချင်းနင်း၊          တိုက်ကြလျှင်းအံ့

စိုးမင်းမှူးမတ်၊            စဲပြတ်ခန္ဓာ

ပြောင်းကြွကွာချိမ့်၊     အင်္ဂါဂြိုဟ်သည်

ရောင်ခြည်တောက်ပ၊  ဝိသာခါ့ထက်

တကွချင်းဖြတ်၊          ဖောက်ထွင်းလတ်သော်

ငတ်မွတ်ခေါင်းပါး၊     ရေစာရှားအံ့

ပတ္တမြားရောင်နု၊        ဂုရုဂြဟာ

ဂြိုဟ်ဆရာသည်၊       လျင်စွာသွားလေ

စနေ တသွယ်၊            အင်္ဂါကြယ်တို့

အကယ် မယုတ်၊        နောက်သို့ဆုတ်အံ့

ရာဇုတ္တမ၊                  နရိန္ဒသည်

ဘဝ ပြောင်းဘွယ်၊     ဟောရိုးသွယ်၏

အကယ်သဖြင့်၊          မပြောလင့်မူ

မင်းနှင့် မှူးမတ်၊         ညီညွတ်ယိုယွင်း

အချင်းချင်းလျှင်၊      နှိပ်နှင်းယိမ်းယွန်း

ညည့်ဝန်းတိုက်သတ်၊ ခုတ်ဖြတ်ကြမည်

ယင်းသည်ထိုကပ်၊     ကင်းကွာလပ်သည်

အရပ်တပါး၊              တိုင်းတခြားမှ

လှံ ဒါး ပြောင်လက်၊   စစ်ကြီးထွက်အံ့

အချက် မယုတ်၊         လဆုတ်သောခါ

ဖြစ်တတ်စွာ၏

ချင်းရာ တသွယ်၊       ထိုဂြိုဟ်ကြယ်တို့

အကယ် မပျက်၊        တံခွန်ထွက်အံ့

လက်လက်ရောင်ဝှန်၊ ကျောင်းကန် ကုဋီ

စေတီ ပုထိုး၊              ဂူလိုင်မျိုးတို့

ပျက်ကျိုး လျော့ရွေ့၊  ဇရာငွေ့ချိမ့်

အရှေ့ မျက်နှာ၊           ရပ်ခန်းဝါက

တံခွန်ပြအံ့

သဗ္ဗရဋ္ဌာ၊                    မြို့ပြည်ရွာကို

မဟာဝိနာယ၊              ပျက်ကြိမ်ကျ၍

လောကဖွယ်ရာ၊          မလွတ်သာသည်

ကြမ္မာ ဝိပါက် ရောက်ပြီတည့်။    ။ (ပိုဒ်-၁၄)

(မုံရွေးဆရာတော်)

ရှေးစာကဗျာများ

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

ရှေးရေစက်

ရေး - ရွှေတိုင်ညွန့် ဆို - ဝင်းဦး + မာမာအေး လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ ချောလှတယ် သဘောကောင်းတဲ့ သူကလေးရယ် အတူဆုံဖို့ နဖူးစာရေးတယ် ယုံကြည်ဖွယ် မာယာနှောကာ ပြောတတ်တဲ့သက်လှယ်ရယ် နောင်ခါဝယ် မေရှင်ကလေးကို အရေးမစိုက်မှာ အလွန်စိုးတယ် ချစ်မှာလားကွယ်  မေတ္တာထားတယ်  ရှေးရေစက် ကံဆုံတယ် တူနှစ်သွယ် ဆုံဆည်းရတယ် ချစ်စရာကောင်းသူကလေးရယ် မောင့်စိတ်ထဲမှာ စွဲလန်းတယ် အဟုတ်ကိုပြောတာလားကွယ် လိမ်ဉာဏ်တွေပိုတယ်  ကရုဏာထားတာ အဟုတ်ပါပဲ မေတ္တာထားတယ် တကယ့်ကိုပဲ မင်းအလိုရှိရင်မောင့်အသည်း ခွဲကာပေးမယ်  တွေ့ရင်တော့ဖြင့် လွမ်းအောင်ချွဲ နောက်ကွယ်ကျရင်မေ့မှာပဲ အသည်းမှာစွဲတဲ့ ပျိုမေရှင်ကို အလိုလိုက်ရလိမ့်မယ်  တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ် တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ်  ချစ်တဲ့သူရယ်  ကြိုက်တဲ့သူရယ်  ရာသက်ပန်ရွယ်ကိုးလို့သာ အရိုးကျအောင် ပေါင်းပါ့မယ်  စိုးရိမ်ဖွယ် စိုးရိမ်ဖွယ် ယောက်ျားများဟာ ဖောက်ပြားလွယ် တကယ်ကြောက်အားပိုတယ် ယုံဘူး ယုံဘူး ချစ်ဦးပျိုသက်လှယ်  လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ

ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း

ကျွန်တော် ညက အိပ်မက် မက်ပါတယ်။ ဆောင်းအိပ်မက်က အကျအန။ နေ့ခင်းတုန်းက မိတ်ဆွေတဦးကနေ ဆရာ မြန်မာစာ ပန်ကျူယေးရှင်းအကြောင်း ကျမ်းတစောင်ရေးပါလားတဲ့။ ဟာ - ရာရာစစ၊ ကျွန်တော်က မြန်မာစာကို ဆရာလုပ်နိုင်တဲ့အထိ မတတ်ကျွမ်းပါ။ ဒါပေမဲ့ အိပ်မက်ထဲမှာ ကျမ်းတစောင် ရေးခဲ့တယ်။ မြန်မာစာရေးနည်းထဲက ယတိဘေဒ။ လက်ထဲမှာ လယ်တီဆရာတော်ဦးကေလာသ  (လယ်တီဒီပနီကို ရေးသားတော်၏မူတဲ့ လယ်တီဆရာတော်ကြီး မဟုတ်ပါ) ရေးတဲ့ ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း “ပီဒီအက်ဖ်” ဖိုင်ကို ရှေးစာကဗျာများနေရာကနေ ရထားတယ်။ ကျေးဇူး။ ယတိ (၁) = ရပ်ခြင်း။ ရပ်တန့်ခြင်း။ ချုပ်တည်းခြင်း။ စောင့်စည်းခြင်း။ ယတိ (၂) = ရဟန်း။ မြန်မာလိုမှာ ယတိပြတ်လို့ ရှိတယ်။ တစုံတခုကို တိတိကျကျ ဆုံးဖြတ်တာမျိုး။ သတ်မှတ်တာမျိူး။ ပိုင်းခြားလိုက်တာမျိုး။ မြန်မာစာရေးသားနည်းမှာ ယတိဆိုတာ စားလုံးတခုနဲ့တခု၊ စကားစုတခုနဲ့တခုကို ပိုင်းခြားခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနဲ့ အများဆုံးက ပုဒ်ထီးနဲ့ ပုဒ်မ။  ကွန်ပြူတာစာရိုက်နည်းမပေါ်ခင် လက်နှိပ်စက်ရိုက်နည်းမှာ စနစ်တကျသင်ကြရပါတယ်။ ပုဒ်ထီး၊ ပုဒ်မ မဟုတ်ဘဲ တကွက်ခြာ ရိုက်ရတာလည်းရှိတယ်။ အခုခေတ်မှာတော့ “စပေ့စ်ဘား” ခေါ်တယ်။ တကွက် ဆိုတာ နှစ်ကွက် သုံးကွက် မဟုတ်ရပါ။ စာ