Skip to main content

ရေများ မီးနိုင်

ကွန်မင့်တခု = ငယ်ဆရာသေသေချာချာမသင်ခဲ့လို့လား ဒါမှမဟုတ်ဆရာကိုယ်တိုင်က စ လုံးနဲ့ ဆ လိမ် ကွဲကွဲ ပြာပြာမသိတာလား ဖတ်ရ မြင်ရတာတော့ တော်တော် ဆိုးပါ့

ဘယ်လို ဘာ့ကြောင့်ဆိုတဲ့အကြောင်းခံကို အသေအချာ သုတေသနပြုမှသာ အမှန်ကိုပြောနိုင်ပါတယ်။ အမျိုးမျိုးဖြစ်နိုင်တယ်။

သတ်ပုံတွေမှားရေးခြင်း၊ စာလုံးပေါင်းတွေလွဲခြင်းအတွက် တင်ပြတဲ့အခါ ကွန်မင့်ကနေ ထင်ကြေးတွေ ပေးကြပါတယ်။

• တချို့က အတန်းပညာနည်းလို့တဲ့။

• တချို့က ခေတ်လူငယ်တွေထင်တယ်တဲ့။

• တချို့က အလွယ်ရေးလို့ပါတဲ့။

• တချို့က တိုင်းရင်းသားထင်တယ်တဲ့။

• တချို့က ဘယ်လိုရေးရေး နားလည်ရင်ပြီးရောမဟုတ်လားတဲ့။

ကိုယ်အထင်ကိုသာ ပြောကြတယ်။ တချက်စီကို မဟုတ်မမှန်ပါကြောင်း တင်ပြထားပါတယ်။

ကျန်းမာရေးမေးခွန်းရေးသူတွေရဲ့ အသက်၊ ကျား၊ မ သိတယ်။ အများစုက အသက် မငယ်ကြပါ။ 

• အများစုက ဘွဲ့ရကြတယ်။

• အများစုက ရွှေဗမာတွေ။

• တ တလုံးနဲ့ ပြီးရမှာကို စသတ်နေတာ အလွယ်ရေးတာ မဟုတ်ပါ။ ကောင်းမှု ဆိုရင် ပြီးတာကို အောက်မြစ်ထည့်ရေးတာ အလွယ်မဟုတ်ပါ။

• တိုင်းရင်းသားထဲက စာရေးမှန်သူတွေကို နမူနာပေးပါတယ်။ ဥပမာ စိုင်ခမ်းလိတ်။

• ထုတ် နဲ့ ထုပ် မှားရေးရင် နားမလည်နိုင်။ ဖတ် နဲ့ ဖက် မှားရေးရင် နားမလည်နိုင်။ တတ် နဲ့ တက် မှားရေးရင် နားမလည်နိုင်။ စို နဲ့ ဆို မှားရေးရင် နားမလည်နိုင်။ 

ကျွန်တော်လည်း ရမ်းဖြေပါမယ်။

• ပညာကိုတန်ဖိုးမထားရာကနေ မိခင်ဘာသာစကားပါ ကျဆင်း ပျက်ယွင်းလာတာဖြစ်တယ်။

• နိုင်ငံတော်မူ မြန်မာအဘိဓာန်ကြီးကိုယ်၌က အမှားတွေပါနေတယ်။

• ခေတ်မကောင်းသေးသ၍ အပြင်ရခက်ဦးမယ်။

• ကျွန်တော်တို့လူမျိုးက အထက်အမိန့်ကိုသာ ခေါင်းငုံ့ခံတဲ့အကျင့် ဆယ်စုနှစ်တွေ များစွာ ကြာလှပြီ။ 

• အထက်လူကြီးတိုင်းကို ကြောက်နေကြရဆဲ။ 

• မှန်မှန် မှားမှား တရားဝင်ဖြစ်တာကို လိုက်နာရမယ်လို့ ပညာတတ်ဆိုသူတွေ၊ နာမည်ကြီးတွေ၊ အရာရှိကြီးတွေက ယူဆနေကြတယ်။

• သူတို့က သတ်ပုံကိစ္စ ဆွေးနွေးငြင်းခုန်ရေးဟာ သူတို့တာဝန်မဟုတ်ဘူးလို့ ယူဆကြတယ်။

• မကြာသေးခင်ကစပြီး မှန်အောင်ရေးသူဦးရေ တိုးတက်များပြားလာတယ်။ 

• ဒါပေမဲ့ ခေါင်က မိုးမလုံတဲ့အတွက် ရေများ မီးနိုင်ဆဲသာဖြစ်တယ်။

ဝိုင်းပြီးကြိုးစားကြရပါမယ်။

Dealing With Firewater After A Fire

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

ရှေးရေစက်

ရေး - ရွှေတိုင်ညွန့် ဆို - ဝင်းဦး + မာမာအေး လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ ချောလှတယ် သဘောကောင်းတဲ့ သူကလေးရယ် အတူဆုံဖို့ နဖူးစာရေးတယ် ယုံကြည်ဖွယ် မာယာနှောကာ ပြောတတ်တဲ့သက်လှယ်ရယ် နောင်ခါဝယ် မေရှင်ကလေးကို အရေးမစိုက်မှာ အလွန်စိုးတယ် ချစ်မှာလားကွယ်  မေတ္တာထားတယ်  ရှေးရေစက် ကံဆုံတယ် တူနှစ်သွယ် ဆုံဆည်းရတယ် ချစ်စရာကောင်းသူကလေးရယ် မောင့်စိတ်ထဲမှာ စွဲလန်းတယ် အဟုတ်ကိုပြောတာလားကွယ် လိမ်ဉာဏ်တွေပိုတယ်  ကရုဏာထားတာ အဟုတ်ပါပဲ မေတ္တာထားတယ် တကယ့်ကိုပဲ မင်းအလိုရှိရင်မောင့်အသည်း ခွဲကာပေးမယ်  တွေ့ရင်တော့ဖြင့် လွမ်းအောင်ချွဲ နောက်ကွယ်ကျရင်မေ့မှာပဲ အသည်းမှာစွဲတဲ့ ပျိုမေရှင်ကို အလိုလိုက်ရလိမ့်မယ်  တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ် တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ်  ချစ်တဲ့သူရယ်  ကြိုက်တဲ့သူရယ်  ရာသက်ပန်ရွယ်ကိုးလို့သာ အရိုးကျအောင် ပေါင်းပါ့မယ်  စိုးရိမ်ဖွယ် စိုးရိမ်ဖွယ် ယောက်ျားများဟာ ဖောက်ပြားလွယ် တကယ်ကြောက်အားပိုတယ် ယုံဘူး ယုံဘူး ချစ်ဦးပျိုသက်လှယ်  လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ

ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း

ကျွန်တော် ညက အိပ်မက် မက်ပါတယ်။ ဆောင်းအိပ်မက်က အကျအန။ နေ့ခင်းတုန်းက မိတ်ဆွေတဦးကနေ ဆရာ မြန်မာစာ ပန်ကျူယေးရှင်းအကြောင်း ကျမ်းတစောင်ရေးပါလားတဲ့။ ဟာ - ရာရာစစ၊ ကျွန်တော်က မြန်မာစာကို ဆရာလုပ်နိုင်တဲ့အထိ မတတ်ကျွမ်းပါ။ ဒါပေမဲ့ အိပ်မက်ထဲမှာ ကျမ်းတစောင် ရေးခဲ့တယ်။ မြန်မာစာရေးနည်းထဲက ယတိဘေဒ။ လက်ထဲမှာ လယ်တီဆရာတော်ဦးကေလာသ  (လယ်တီဒီပနီကို ရေးသားတော်၏မူတဲ့ လယ်တီဆရာတော်ကြီး မဟုတ်ပါ) ရေးတဲ့ ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း “ပီဒီအက်ဖ်” ဖိုင်ကို ရှေးစာကဗျာများနေရာကနေ ရထားတယ်။ ကျေးဇူး။ ယတိ (၁) = ရပ်ခြင်း။ ရပ်တန့်ခြင်း။ ချုပ်တည်းခြင်း။ စောင့်စည်းခြင်း။ ယတိ (၂) = ရဟန်း။ မြန်မာလိုမှာ ယတိပြတ်လို့ ရှိတယ်။ တစုံတခုကို တိတိကျကျ ဆုံးဖြတ်တာမျိုး။ သတ်မှတ်တာမျိူး။ ပိုင်းခြားလိုက်တာမျိုး။ မြန်မာစာရေးသားနည်းမှာ ယတိဆိုတာ စားလုံးတခုနဲ့တခု၊ စကားစုတခုနဲ့တခုကို ပိုင်းခြားခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနဲ့ အများဆုံးက ပုဒ်ထီးနဲ့ ပုဒ်မ။  ကွန်ပြူတာစာရိုက်နည်းမပေါ်ခင် လက်နှိပ်စက်ရိုက်နည်းမှာ စနစ်တကျသင်ကြရပါတယ်။ ပုဒ်ထီး၊ ပုဒ်မ မဟုတ်ဘဲ တကွက်ခြာ ရိုက်ရတာလည်းရှိတယ်။ အခုခေတ်မှာတော့ “စပေ့စ်ဘား” ခေါ်တယ်။ တကွက် ဆိုတာ နှစ်ကွက် သုံးကွက် မဟုတ်ရပါ။ စာ