Skip to main content

ကျွန်ခေတ်ကို ပြန်သွားစို့

၁။ Khin Min 

သူ့ခေတ်နဲ့သုပေါ့ ဆရာက တရားသေသမားပါ ဘာမှမပြောင်းလဲခြင်ဘူးလား။

မပြာင်းလဲချင်လို့ ရေးရတယ်။

မိဘ ဆရာကို ရိုသေခြင်းအစဉ်အလာကို ခေတ်အမြင်ဆိုပြီး ပြောင်းချင်သူတွေရဲ့ ကမောက်ကအတွေးမှားနဲ့ တူနေသည်။ မလုပ်ကောင်းခင်ဗျား။ အစ်မေ အစ်ဖေလို ရေးချင်သူ။

၂။ ေနာ္ပိုင္ မႈးသစ္

ပထမနွေတညနဲ့ နောင်ထပ်နွေတစ်ညနဲ့အမှားသိလို့အမှန်ပြင်တာလားဆရာ

ယနေ့ခေတ်မှာ မြန်မာစာသာမက တချို့လူတွေရဲ့ စဉ်းစားတွေးမြင်မှုပါ ကျဆင်း ယိုယွင်း ပျက်စီးလာနေတယ်။ လူတိုင်းတာ့ မဟုတ်ပါ။

တချို့က မူရင်းစာအုပ်အမှန်ကို မှားအောင်ပြင်ထုတ်တာကိုသာ ဖတ်ဖူးကြတယ်။ မူရင်းအမှန်နဲ့ ပြင်ထုတ်အမှားကို ယှဉ်ပြီး တင်ပြတဲ့အခါ အခုလိုကွန်မင့်မျိုးတွေလာတယ်။ ခပ်ဆင်ဆင်ကွန်မင့်မျိုးရေးသူ လူ ၂၀ ကျော်ပြီ။

- မြသန်းတင့်စာအုပ် ပြင်ထုတ်တွေကို မူရင်းနဲ့တွဲတင်ပြတော့ ဆရာမြသန်းတင့် မှားတယ်တဲ့။

- မင်းသုဝဏ်ကဗျာမူရင်းတွေကို နောက်ပြင်အမှားတွေနဲ့ တွဲပြီးတင်ပြတော့ စာရိုက်သူတွေက မှားတာထင်တယ်တဲ့။

- ဇော်ဂျီကဗျာ မူရင်းနဲ့ ပြင်ထုတ်ကို ယှဉ်ပြီးတင်ပြတော့ ရှေးလူကြီးတွေက နမော်မဲ့နမာမဲ့တဲ့။

လွတ်လပ်ရေးကျောက်တိုင်ကြီးရှိပါသည်။ စာတွေလည်း မှန်အောင်ရေးထိုးထားပါသည်။ ကျောက်တိုင်ကြီးကစာတွေကိုပြင်ပြီး ကျောက်တိုင်သစ်တော့ မလုပ်ကြစေလိုပါ။

ရှေးကဟာတွေကို မှားတယ်ထင်သူတွေက တိုင်းပြည်လွတ်လပ်ရေးရတာကိုလည်း မှားတယ်လေို့ ပြောကြပါလိမ့်မည်။

ကျွန်ခေတ်ကို ပြန်သွားစို့။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ...

ဒါပေမဲ့

  ဒါပေမဲ့ ဒါပေမယ့် ဘယ်ဟာကအမှန်လဲဆရာ - စာဖတ်ကြဖို့ လိုတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဘယ်လိုစာအုပ်တွေကို ဘယ်လိုဖတ်ကြမလဲ။ (စာဖတ်တဲ့ အလေ့အထ - လူထုဦးလှ) - တမာရွက် နုချိန်မှာ ဆီးချဉ်သီးကလည်း ပေါ်တယ်။ တမာရွက်က ခါးတော့ အခါးကို အချဉ် ကလေးနဲ့ သတ်ပေးမှ အခါး သက်သာတယ် ဟုတ်လား။ အဲဒါ တခြား အချဉ်နဲ့သတ်ရင် ရတော့ ရတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဇီးဆီးသီး ချဉ်ကလေးက ဆီးနံ့လေး မွှေးတယ်လေ။ (အညာနဲ့တမာ လူထုဒေါ်အမာ) - သူက မကစားတာ အနှစ် နှစ်ဆယ် ကျော်ပြီတဲ့၊ ပန်းချီဆရာတဲ့၊ မြနန္ဒာ နာမည်ကြီးလွန်းလို့၊ မြင်ဖူးကြည့်ဖူးချင်လို့ ဖဲဝိုင်းကို လိုက်လာတာဆိုပဲ။ အဖြစ်သည်းလိုက်တာ။ ယောက်ျားများ သည်လိုပဲ။ ဒါပေမဲ့ မြနန္ဒာမှာ သူတကာထက် ဘာများ သာတာရှိလို့လဲကွယ်။ (မောင် ကိုကို နှင့် မြနန္ဒာ၊ ကြည်အေး)) - ဆရာအောင်သင်းရေးတဲ့ မူရင်းစာမှာ ဒါပင်မဲ့ ဟုတ် မဟုတ် မသိပါ။ ဒါပေမဲ့လို့သာ ရေးလေ့ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့်လို့လည်း ရေးတာရှိပါတယ်။ ခိုင်နှင့် ကျွန်တော် ဘဝမှာမူ နှစ်လွှာပေါင်းမှ တရွက်ဖြစ်ရသည့် စွယ်တော်ရွက်ပမာသာ ဖြစ်ခဲ့ရသည်။ တလွှာကြွေခဲ့လေပြီမင့် တရွက်မမည်လေတော့သော အထီးကျန် ဤဘဝဝယ် (တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်) ဒါပေမဲ့ မဲ့ မယ့် https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/09/blog-post_6...

ဂဏန်းရေးနည်း သင်ပုန်းကြီး

တရာ မှာ တ​ယောက်လား တစ်ရာ မှာ တစ်​ယောက် လား ဆရာ ပို့စ် တင်ပါမည်။ ၅-၁၀ ကြိမ်လောက်တော့ တင်ပြထားပြီး။ ဂဏန်းရေးနည်း ဘတ်နည်း ပုံစံ တစ် ၁ နှစ် ၂ သုံး ၃ လေး ၄ ငါး ၅ ခြောက် ၆ ခုနစ် ၇ ရှစ် ၈ ရှစ်ကိုး ၉ တဆယ် ၁၀ Numbers မှား မမှန် လွဲ လျှာရှည် https://burmese-spelling.blogspot.com/2023/06/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၂) https://burmese-spelling.blogspot.com/2022/08/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၃) https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/01/numbers.html ဒေါက်တာတင့်ဆွေ