Skip to main content

Body Language Cues လူကိုဖတ်ခြင်း

(ရေးထာတာ လွန်ခဲ့တဲ့ ၉ နှစ်တိတိကဖြစ်ပါတယ်။)

စိတ်ပညာရှင်အသိနဲ့ ရေးမှာပါ။ ဗေဒင်လက္ခဏာလို မဟုတ်ပါ။ လူတယောက်ကို သူပြောနေတာကို နားထောင်ပြီး တန်းမယုံပါနဲ့။ သူဘယ်လိုအသက်မွေးဝမ်းပြုနေတယ်၊ ဘာရာထူးရှိတယ်၊ ဘာဘွဲ့တွေရထားတယ်ကိုကြည့်ပြီး၊ တန်းမယုံပါနဲ့။ ပြောတာကိုရော ပြောစကားထဲမပာတာကိုပါ ရအောင်ဖတ်ပါ။ ဖုံးထားတဲ့မျက်နှာဖုံးနဲ့ မိက်ကပ်တွေခွါပြီး တကယ့်အစစ်ကို မှန်အောင်ကြည့်ပါ။ ကြိုတင်တင်ကူးယူဆထားချက်ကို ဘေးဖယ်ထားလိုက်ပါ။ ဦးနှောက်နဲ့ အာရုံကြောက သုံးသပ်ချက်ကို အသုံးချပါ။

(၁) Observe Body Language Cues ကိုယ်အမူအယာဖတ်ခြင်း 

သုတေသနတွေအရ လူတွေရဲ့ ကိုယ်အမူအယာဖတ်ခြင်းဟာ ၅၅% မှန်တယ်။ အသံအနိမ့်အမြင့်ဟာ ၃ဝ% မှန်တယ်။ အပြောစကားလုံးတွေဟာ ၇% သာမှန်တယ်။ (မှတ်ချက်။ သုတေသနထဲမှာ အရေးအသားမပါ။)

၁။ Pay Attention to Appearance အမြင်ကိုသတိထားပါ

ဘာဝတ်ထားလည်း။ တန်ဘိုးရှိလက်ဝတ်ရတနာတွေ၊ အင်္ကျီ၊ လုံခြည်၊ ဖိနပ်၊ စတာတွေကိုကြည့်ရင် ဘယ်လို ရည်မှန်းချက်နဲ့ ပွဲတက်လာသလည်းကို မှန်းနိုင်တယ်။ မိန်းကလေးတယောက် သူ့အသားအရေမြင်စေအောင် ဝတ်ထားရင်လည်း သိပါမယ်။ သာမန်ဝတ်စားထားရင် ခပ်ပေါ့ပေါ့နဲ့ အေးအေးဆေးဆေးအတွက်ဖြစ်မယ်။ ယောဂီဝတ်စုံ အပါအဝင် ယူနီဖေါင်းတွေကနေလည်း ပြောပြနေမယ်။

၂။ အနေအထားကိုကြည့်ပါ။

ခေါင်းမော့ထားလား။ လမ်လျှောက်တာ ဖြောင့်ဖြောင့်တန်းတန်းလား၊ ဟိုယိမ်းဒီယိုင်လား။ သူ့ကိုယ်သူ ယုံကြည်မှု နည်းတဲ့ပုံံလား။ ခပ်ကြွားကြွာလား။

၃။ လှုပ်ရှားမှုတွေကိုသတိပြုပါ

တခုခုကိုမှီနေတာလား။ သူတို့နှစ်သက်တဲဖက်ကိုညွတ်မယ်။ လက်ပိုက်ထားသလား။ အဲတာက ဒေသလား၊ သူ့က်ိုသူ ကာကွယ်နေတာလား။ ခြေခြင်းချိတ်၊ထားလား။ သူအဆင်ပြေမယ့့်သူဖက်ကို ခြေမတွေကဦးတည်ထားတယ်။ လက်တဖက်ဝှက်ထားလား။ အဲတာဆို တခုခုကိုဝှက်ထားတာဖြစ်မယ်။ လက်သည်း၊ ပါးစပ်နှုတ်ခမ်းကိုက်နေရင် သူ့မှာ ဖိအားသက်ရောက်ခံနေရတာ၊ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုနှစ်သိမ့်နေတာဖြစ်မယ်။

၄။ မျက်နှာကိုဖတ်ပါ

မျက်မှုံကုပ်နေရင် စိုးရိမ်မှုရှိနေတယ်။ တခုခုကို တွေးတောနေမယ်။ မျက်စိအစွန်တွေမှယ ငှက်ခြေလိုဖြစ်နေတာက ကျေနပ်နေတာ။ အောက်နှုတ်ခမ်းကိုတာက ဒေါသထွက်နေတာ။ မေးကြောတင်းနေတာလည်း ဒေါသ။

(၂) Listen to Your Intuition ကိုယ့်အသိကနေဘာပြောနေလည်း

လူကြည့်တာနဲ့ အလိုလိုသိနေတာမျိုး အတွေ့အကြုံရှိသူတိုင်းမှာရှိပါတယ်။

၁။ လူတယောက်ကို စတွေ့တွေ့ချင်း ဘယ်လိုမြင်သလည်းဆိုတဲ့ အမြင်တခုတည်းနဲ့ ကိုယ့်တိုင်အကဲဖြတ်ချက်ရှိတယ်။ ဆက်ဆံရေးအဆင်ပြေမယ့်သူလား မဟုတ်ဘူးလား။

၂။ ကြက်သီးထာတာဟာ ကြောက်စိတ်ရော၊ စိတ်တက်ကြွမှုရောဖြစ်မယ်။ တွေ့တာနဲ့ ကိုယ့်အရေပြားအသီးထတယ်၊ ကိုယ်မွှေးထတာဖြစ်မယ်။ တခါမှာမတွေဘူးကိုမြင်တော့ တွေ့ဘူးသလိုဖြစ်မယ်။

၃။ စကားပြောနေရင်း သူပြောလိုက်လို့ ကိုယ့်စိတ်ထဲမှာ ဝင်းလက်သလိုဖြစ်တာကိုသိပါ။ ကျောထဲစိမ့်သွားစေတာမျိုး ရှိတယ်။ သတိနဲ့နားထောင်ပါ။ လွတ်ထွက်သွားတတ်တယ်။

၄။ စကားနားထောင်ရင်း စာနာစိတ်ဝင်လာမယ်။ စိတ်လှုပ်ရှားမှုဖြစ်ပေါ်မယ်။

(၃) Sense Emotional Energy စိတ်လှုပ်ရှားမှုအတိုင်းအတာကိုသိပါ။ စိတ်မူဖြစ်ပေါ်မှုရှိမယ်။ အတူရှိနေရတာ မနေတတ်သလိုဖြစ်မယ်။ နေပျော်တာရှိမယ်။

၁။ အတူရှိနေတာဟာ အားတခုလိုဖြစ်သလား။ သူ့ဆီကနေကူးစက်လာတဲ့အားဖြစ်တယ်။ ဆွဲဆောင်မှုရှိတယ်။ (မှတ်ချက်။ ဆန့်ကျဖက်လိင်သဘော ထည့်မပြောပါ။)

၂။ သူ့မျက်လုံးကို ဖတ်ပါ။ မျက်လုံးချင်ဆုံရင် အင်နာဂျီရသက်ရောက်သလား။ လျှပ်စစ်သံလိုက်လှိုင်းလိုဖြစ်မယ်။ ဆွဲဆောင်မှုရှိသလား။ တည်ငြိမ်အေးချမ်းမှုရစေသလား။ ပြောင်းပြန်ခံစားသလား။

၃။ လက်ဆွဲနှုတ်ဆက်တဲ့အခါ၊ လက်ချင်းထိကိုင်တဲ့အခါ၊ ဖေက်လဲတကင်းလုပ်တဲ့အခါ သတိထားခံစားပါ။ နွေးထွေးမှုရသလား။ နေသာထိုင်သာရှိလား။ ပြောင်းပြန်လား။ (မှတ်ချက်။ ဆန့်ကျဖက်လိင်သဘော ထည့်မပြောပါ။)

၄။ အသံအနိမ့်အမြင့်ကို သတိထားပါ။ ရယ်သံကိုသတိပြုပါ။ အသံလှိုင်းတုန်ခါမှုကနေလာတာကို ခံစားကြည့်ပါ။ ကိုယ့်ကိုနှစ်သိမ့်စေသလား။ ပြောင်းပြန်လား။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

၃၁-၁၀-၂၀၁၅

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

ရှေးရေစက်

ရေး - ရွှေတိုင်ညွန့် ဆို - ဝင်းဦး + မာမာအေး လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ ချောလှတယ် သဘောကောင်းတဲ့ သူကလေးရယ် အတူဆုံဖို့ နဖူးစာရေးတယ် ယုံကြည်ဖွယ် မာယာနှောကာ ပြောတတ်တဲ့သက်လှယ်ရယ် နောင်ခါဝယ် မေရှင်ကလေးကို အရေးမစိုက်မှာ အလွန်စိုးတယ် ချစ်မှာလားကွယ်  မေတ္တာထားတယ်  ရှေးရေစက် ကံဆုံတယ် တူနှစ်သွယ် ဆုံဆည်းရတယ် ချစ်စရာကောင်းသူကလေးရယ် မောင့်စိတ်ထဲမှာ စွဲလန်းတယ် အဟုတ်ကိုပြောတာလားကွယ် လိမ်ဉာဏ်တွေပိုတယ်  ကရုဏာထားတာ အဟုတ်ပါပဲ မေတ္တာထားတယ် တကယ့်ကိုပဲ မင်းအလိုရှိရင်မောင့်အသည်း ခွဲကာပေးမယ်  တွေ့ရင်တော့ဖြင့် လွမ်းအောင်ချွဲ နောက်ကွယ်ကျရင်မေ့မှာပဲ အသည်းမှာစွဲတဲ့ ပျိုမေရှင်ကို အလိုလိုက်ရလိမ့်မယ်  တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ် တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ်  ချစ်တဲ့သူရယ်  ကြိုက်တဲ့သူရယ်  ရာသက်ပန်ရွယ်ကိုးလို့သာ အရိုးကျအောင် ပေါင်းပါ့မယ်  စိုးရိမ်ဖွယ် စိုးရိမ်ဖွယ် ယောက်ျားများဟာ ဖောက်ပြားလွယ် တကယ်ကြောက်အားပိုတယ် ယုံဘူး ယုံဘူး ချစ်ဦးပျိုသက်လှယ်  လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ

ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း

ကျွန်တော် ညက အိပ်မက် မက်ပါတယ်။ ဆောင်းအိပ်မက်က အကျအန။ နေ့ခင်းတုန်းက မိတ်ဆွေတဦးကနေ ဆရာ မြန်မာစာ ပန်ကျူယေးရှင်းအကြောင်း ကျမ်းတစောင်ရေးပါလားတဲ့။ ဟာ - ရာရာစစ၊ ကျွန်တော်က မြန်မာစာကို ဆရာလုပ်နိုင်တဲ့အထိ မတတ်ကျွမ်းပါ။ ဒါပေမဲ့ အိပ်မက်ထဲမှာ ကျမ်းတစောင် ရေးခဲ့တယ်။ မြန်မာစာရေးနည်းထဲက ယတိဘေဒ။ လက်ထဲမှာ လယ်တီဆရာတော်ဦးကေလာသ  (လယ်တီဒီပနီကို ရေးသားတော်၏မူတဲ့ လယ်တီဆရာတော်ကြီး မဟုတ်ပါ) ရေးတဲ့ ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း “ပီဒီအက်ဖ်” ဖိုင်ကို ရှေးစာကဗျာများနေရာကနေ ရထားတယ်။ ကျေးဇူး။ ယတိ (၁) = ရပ်ခြင်း။ ရပ်တန့်ခြင်း။ ချုပ်တည်းခြင်း။ စောင့်စည်းခြင်း။ ယတိ (၂) = ရဟန်း။ မြန်မာလိုမှာ ယတိပြတ်လို့ ရှိတယ်။ တစုံတခုကို တိတိကျကျ ဆုံးဖြတ်တာမျိုး။ သတ်မှတ်တာမျိူး။ ပိုင်းခြားလိုက်တာမျိုး။ မြန်မာစာရေးသားနည်းမှာ ယတိဆိုတာ စားလုံးတခုနဲ့တခု၊ စကားစုတခုနဲ့တခုကို ပိုင်းခြားခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနဲ့ အများဆုံးက ပုဒ်ထီးနဲ့ ပုဒ်မ။  ကွန်ပြူတာစာရိုက်နည်းမပေါ်ခင် လက်နှိပ်စက်ရိုက်နည်းမှာ စနစ်တကျသင်ကြရပါတယ်။ ပုဒ်ထီး၊ ပုဒ်မ မဟုတ်ဘဲ တကွက်ခြာ ရိုက်ရတာလည်းရှိတယ်။ အခုခေတ်မှာတော့ “စပေ့စ်ဘား” ခေါ်တယ်။ တကွက် ဆိုတာ နှစ်ကွက် သုံးကွက် မဟုတ်ရပါ။ စာ