Skip to main content

Earthquake effects ငလျင်ကြောင့် သက်ရောက်မှုများ

မြေငလျင်လှုပ်ခြင်းသည် မြေပြင်တုန်ခါခြင်း၊ မျက်နှာပြင်ချို့ယွင်းခြင်း၊ မြေပြိုကျခြင်း၊ မြေပြိုခြင်း၊ အရည်ပျော်ခြင်းနှင့် အချို့သောအခြေအနေများတွင် ဆူနာမီကြောင့် အခြေခံအဆောက်အအုံများ ပျက်စီးခြင်း၊ ထိခိုက်ဒဏ်ရာရခြင်းနှင့် အသက်ဆုံးရှုံးမှုများ အပါအဝင် သက်ရောက်မှုအမျိုးမျိုးကို ဖြစ်စေသည်။ 

ဤသည်မှာ ငလျင်၏ သက်ရောက်မှုများကို အသေးစိတ် ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာထားပါသည်။ Primary Effects မူလအကျိုးသက်ရောက်မှုများ

Ground Shaking မြေပြင်လှုပ်ခြင်း

ငလျင်၏ ချက်ခြင်းအကျဆုံးနှင့် အကျယ်ပြန့်ဆုံးသက်ရောက်မှုမှာ အဆောက်အအုံများ၊ အခြေခံအဆောက်အအုံများနှင့် အခြားအဆောက်အအုံများကို ထိခိုက်ပျက်စီးစေသည်။ 

Surface Faulting မျက်နှာပြင် မှားယွင်းခြင်း

မြေငလျင်များသည် ပြတ်ရွေ့ကြောများတလျှောက် မြေပြင်ကို ကွဲအက်စေပြီး မြင်သာသော အက်ကွဲကြောင်းများနှင့် ကမ္ဘာမြေမျက်နှာပြင်ကို ရွှေ့ပြောင်းသွားစေသည်။ 

Landslides and Avalanches မြေပြိုမှုနှင့် ပြိုကျမှုများ

မြေပြင်တုန်ခါမှုသည် တောင်စောင်းများကို မတည်မငြိမ်ဖြစ်စေနိုင်ပြီး မြေပြိုခြင်း၊ ကျောက်ဆောင်ပြိုကျခြင်းနှင့် နှင်းလျှောကျခြင်းများဖြစ်စေကာ သိသာထင်ရှားသော ပျက်စီးဆုံးရှုံးမှုများနှင့် အသက်ဆုံးရှုံးမှုများကို ဖြစ်စေနိုင်သည်။

Liquefaction အရည်ပျော်ခြင်း

မြေဆီလွှာပြည့်ဝသောနေရာများတွင် ငလျင်လှုပ်ခြင်းသည် မြေဆီလွှာအား ၎င်း၏ကြံ့ခိုင်မှုဆုံးရှုံးစေပြီး အရည်ကဲ့သို့ ပြုမူကာ မြေပြိုကျခြင်း၊ မြေပြိုကျခြင်းနှင့် အဆောက်အဦများနှင့် အခြေခံအဆောက်အအုံများ ပျက်စီးခြင်းတို့ကို ဖြစ်စေသည်။ 

Tsunamis ဆူနာမီများ

အထူးသဖြင့် ပြင်းအားကြီးမားသော သမုဒ္ဒရာကြမ်းပြင်အောက်ရှိ မြေငလျင်များသည် သမုဒ္ဒရာများကိုဖြတ်၍ ကျယ်ပြန့်သော ကမ်းရိုးတန်းရေကြီးမှုနှင့် ပျက်စီးဆုံးရှုံးမှုများကို ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်သည့် အင်အားပြင်းလှိုင်းများဖြစ်သည့် ဆူနာမီလှိုင်းများကို ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်သည်။ 

Secondary Effects ဒုတိယအကျိုးသက်ရောက်မှုများ

Building Damage and Collapse အဆောက်အဦ ပျက်စီးခြင်းနှင့် ပြိုကျခြင်း

မြေငလျင်လှုပ်ခြင်းသည် အဆောက်အဦများပြိုကျခြင်း သို့မဟုတ် သိသိသာသာ ပျက်စီးခြင်းတို့ကို ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်ပြီး ထိခိုက်ဒဏ်ရာရခြင်းနှင့် အသက်ဆုံးရှုံးမှုများ ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်သည်။ 

Infrastructure Damage အခြေခံအဆောက်အအုံ ပျက်စီးမှု

မြေငလျင်သည် လမ်းများ၊ တံတားများ၊ ပိုက်လိုင်းများ၊ ဓာတ်အားလိုင်းများနှင့် အခြားအရေးကြီးသော အခြေခံအဆောက်အအုံများကို ပျက်စီးစေကာ မရှိမဖြစ်လိုအပ်သော ဝန်ဆောင်မှုများကို နှောင့်ယှက်ကာ အရေးပေါ်တုံ့ပြန်မှုကို ဟန့်တားနိုင်သည်။ 

Fires မီးလောင်မှုများ

ပျက်စီးနေသော ဓာတ်ငွေ့လိုင်းများနှင့် လျှပ်စစ်စနစ်များသည် မီးလောင်ကျွမ်းမှုကို လျင်မြန်စွာ ကူးစက်နိုင်ပြီး နောက်ထပ် ပျက်စီးမှုများ ဖြစ်စေနိုင်သည်။ 

Loss of Life and Injuries အသက်ဆုံးရှုံးမှုနှင့် ဒဏ်ရာများ

မြေငလျင်လှုပ်ခြင်း၊ အဆောက်အဦများပြိုကျခြင်းနှင့် မြေပြိုခြင်းနှင့် မီးလောင်ကျွမ်းခြင်းကဲ့သို့သော နောက်ဆက်တွဲအန္တရာယ်များသည် ထိခိုက်ဒဏ်ရာရခြင်းနှင့် အသက်ဆုံးရှုံးမှုများကို ဖြစ်စေနိုင်သည်။ 

Earthquakes စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ သက်ရောက်မှုများ

မြေငလျင်များသည် အသက်ရှင်ကျန်ရစ်သူများအပေါ် သိသာထင်ရှားသော စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ သက်ရောက်မှုရှိနိုင်ပြီး စိုးရိမ်စိတ်၊ ဖိစီးမှုနှင့် စိတ်ဒဏ်ရာလွန်ရောဂါ (PTSD) တို့ကို ဖြစ်စေသည်။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ...

ဒါပေမဲ့

  ဒါပေမဲ့ ဒါပေမယ့် ဘယ်ဟာကအမှန်လဲဆရာ - စာဖတ်ကြဖို့ လိုတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဘယ်လိုစာအုပ်တွေကို ဘယ်လိုဖတ်ကြမလဲ။ (စာဖတ်တဲ့ အလေ့အထ - လူထုဦးလှ) - တမာရွက် နုချိန်မှာ ဆီးချဉ်သီးကလည်း ပေါ်တယ်။ တမာရွက်က ခါးတော့ အခါးကို အချဉ် ကလေးနဲ့ သတ်ပေးမှ အခါး သက်သာတယ် ဟုတ်လား။ အဲဒါ တခြား အချဉ်နဲ့သတ်ရင် ရတော့ ရတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဇီးဆီးသီး ချဉ်ကလေးက ဆီးနံ့လေး မွှေးတယ်လေ။ (အညာနဲ့တမာ လူထုဒေါ်အမာ) - သူက မကစားတာ အနှစ် နှစ်ဆယ် ကျော်ပြီတဲ့၊ ပန်းချီဆရာတဲ့၊ မြနန္ဒာ နာမည်ကြီးလွန်းလို့၊ မြင်ဖူးကြည့်ဖူးချင်လို့ ဖဲဝိုင်းကို လိုက်လာတာဆိုပဲ။ အဖြစ်သည်းလိုက်တာ။ ယောက်ျားများ သည်လိုပဲ။ ဒါပေမဲ့ မြနန္ဒာမှာ သူတကာထက် ဘာများ သာတာရှိလို့လဲကွယ်။ (မောင် ကိုကို နှင့် မြနန္ဒာ၊ ကြည်အေး)) - ဆရာအောင်သင်းရေးတဲ့ မူရင်းစာမှာ ဒါပင်မဲ့ ဟုတ် မဟုတ် မသိပါ။ ဒါပေမဲ့လို့သာ ရေးလေ့ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့်လို့လည်း ရေးတာရှိပါတယ်။ ခိုင်နှင့် ကျွန်တော် ဘဝမှာမူ နှစ်လွှာပေါင်းမှ တရွက်ဖြစ်ရသည့် စွယ်တော်ရွက်ပမာသာ ဖြစ်ခဲ့ရသည်။ တလွှာကြွေခဲ့လေပြီမင့် တရွက်မမည်လေတော့သော အထီးကျန် ဤဘဝဝယ် (တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်) ဒါပေမဲ့ မဲ့ မယ့် https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/09/blog-post_6...

ဂဏန်းရေးနည်း သင်ပုန်းကြီး

တရာ မှာ တ​ယောက်လား တစ်ရာ မှာ တစ်​ယောက် လား ဆရာ ပို့စ် တင်ပါမည်။ ၅-၁၀ ကြိမ်လောက်တော့ တင်ပြထားပြီး။ ဂဏန်းရေးနည်း ဘတ်နည်း ပုံစံ တစ် ၁ နှစ် ၂ သုံး ၃ လေး ၄ ငါး ၅ ခြောက် ၆ ခုနစ် ၇ ရှစ် ၈ ရှစ်ကိုး ၉ တဆယ် ၁၀ Numbers မှား မမှန် လွဲ လျှာရှည် https://burmese-spelling.blogspot.com/2023/06/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၂) https://burmese-spelling.blogspot.com/2022/08/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၃) https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/01/numbers.html ဒေါက်တာတင့်ဆွေ