Skip to main content

ဆရာမသို့ ပြန်စာ

(တကျောင်းတဂါထာ တရွာတပုဒ်ဆန်း)

ကွန်မင့်တခု = အဲ့လိုစနစ်ဆိုးကို ဆရာက စပြီးပြင်သင့်တယ်လို့ထင်ပါတယ်ဆရာ။ ကျွန်မတို့ဟာ မြန်မာနိုင်ငံမှာနေပြီး မြန်မာစာရေးသားနည်း နိဿရည်းတွေကို လေ့လာအသုံးပြုနေရသူ ပညာရေးဝန်ထမ်းတွေပါဆရာ။ အဲ့ဒီပြည်ပကနေ ကျွန်မတို့တိုင်းပြည်ရဲ့ လက်ရှိသင်ရိုး မြန်မာစာတွေကို လှမ်းပြီး မဖျက်ဆီးဖို့ တောင်းပန်ချင်ပါတယ်ဆရာ။ "တစ်"ကျောင်း"တစ်"ဂါထာ၊ "တစ်"ရွာ"တစ်"ပုဒ်ဆန်းဆိုတဲ့ စကားပုံနဲ့ သူ့အရပ်နဲ့သူ့ဇာတ်၊ သူ့တိုင်းပြည်နဲ့သူ့စည်းကမ်းကို သိနားလည်ပြီးသား မြန်မာနိုင်ငံရဲ့ အမြင့်ဆုံးအသက်မွေးဝမ်းကျောင်း ဆေးတက္ကသိုလ် တက်ခဲ့တဲ့ဆရာဟာ ဘာလို့များ အသိခေါက်ခက် အဝင်နက်ရတာလဲဆရာ။ ကျွန်မကမြန်မာနိုငံကပြည်သူ"တစ်"ယောက်အနေနဲ့ရော ကလေးတွေကို မှန်ကန်တဲ့ အသိပညာ၊ အတတ်ပညာတွေဖြန့်ဝေပေးနေရတဲ့ ကျောင်းဆရာမ"တစ်"ယောက်အနေနဲ့ပါ မေတ္တာရပ်ခံတာပါဆရာရှင့်။ ဆရာတို့ မိသားစု စိတ်၏ချမ်းသာခြင်း ကိုယ်၏ကျန်းမာခြင်းတို့နဲ့ပြည့်စုံကြပါစေရှင့်။

ပြန်စာ

ဟုတ် ဆရာမ။ ကျေးဇူး။

ကျွန်တော် မြန်စာအကြောင်း စာလေးတွေရေးနေတာ ၁၀ နှစ်ရှိပြီ။ စာပုဒ်ရေ ထောင်ဂဏန်း မနည်းတော့ပါ။

လေ့လာသုတေသနပြုပြီး ရေးသားပါတယ်။

အကြောင်းအရာလည်း စုံပါတယ်။ ဆရာမ ထောက်ပြချက်ကိုလည်း တင်ပြထားပြီးပါပြီ။

မြန်မာစာလုံးပေါင်းသတ်ပုံတွေ ပြောင်းလဲခြင်းသမိုင်းလည်း ပါတယ်။

စာလုံးပေါင်းသတ်ပုံကျမ်းတွေနဲ့ အဘိဓာန်စာရင်းလည်း ပါတယ်။

ဆရာမနဲ့ တိုက်ရိုက်သက်ဆိုင်မဲ့ ကျောင်းသုံးစာအုပ် -

ကျောင်းသုံးစာအုပ်ပါ သတ်ပုံအမှားတွေကိုသာမက အချက်အလက်အမှားတွေကိုလည်း သက်သေခံတွေနဲ့ တင်ပြထားပါသေးတယ်။

မြန်မာစာ၊ ပထဝီ နဲ့ သမိုင်း အမှားတွေကိုသာ အထောက်အထားတွေနဲ့တကွ တင်ပြပါတယ်။

နမူနာတခု

ပဥ္စမတန်း ပထဝီဝင် ဖတ်စာအုပ်မှာ မြောက်ယဉ်စွန်းတန်းကို အီကွေတာမျဉ်းလို့ပြထားတယ်။

ကျောင်းသုံးစာအုပ်ကို ကျွန်တော်က ဖျက်ဆီးနိုင်ခြင်း မရှိပါ။ ဖျက်ဆီးခြင်း မပြုပါ။

ကျွန်တော်တို့တိုင်းပြည်မှာ အရာရာကို အာဏာရှိသူကသာ လမ်းညွှန်၊ စေခိုင်း၊ သင်ကြားခိုင်းပါတယ်။

ကျွန်တော်ဆို ဝေးရော၊ ပြည်တွင်းနေ အာဏာမရှိတဲ့ပြည်သူတွေက ကျောင်းသုံးစာအုပ်ပါအမှားတွေကို လုပ်ဆောင်နိုင်ခြင်း အလျဉ်းမရှိပါခင်ဗျား။

ဆရာမခင်ဗျား တကျောင်းတဂါထာ တရွာတပုဒ်ဆန်းလို့ ရေးတာကသာ မှန်ကန်ပါတယ်။

ဆရာမနဲ့တကွ ကျောင်းဆရာ ဆရာမတွေ နေကောင်းကြပါစေသတည်း။

နာတာရှည် မိခင်မြန်မာစာ ပြန်လည်ကျန်းမာလာပါစေသတည်း။

ကွန်မင့်တခု = ကျောင်းသုံးစာအုပ်တခု(ပထမတန်း လို့ထင်တာပါပဲ)ထဲမှာ မန်ကျီး၊ မန်ကျည်း၊ မကျီး လို့ သုံးမျိုးလုံးရေးထားတာကို ဆရာမတယောက်က ပြလို့ ကြည့်ဘူးပြီး အံ့ဩရတယ်။

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ...

ဒါပေမဲ့

  ဒါပေမဲ့ ဒါပေမယ့် ဘယ်ဟာကအမှန်လဲဆရာ - စာဖတ်ကြဖို့ လိုတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဘယ်လိုစာအုပ်တွေကို ဘယ်လိုဖတ်ကြမလဲ။ (စာဖတ်တဲ့ အလေ့အထ - လူထုဦးလှ) - တမာရွက် နုချိန်မှာ ဆီးချဉ်သီးကလည်း ပေါ်တယ်။ တမာရွက်က ခါးတော့ အခါးကို အချဉ် ကလေးနဲ့ သတ်ပေးမှ အခါး သက်သာတယ် ဟုတ်လား။ အဲဒါ တခြား အချဉ်နဲ့သတ်ရင် ရတော့ ရတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဇီးဆီးသီး ချဉ်ကလေးက ဆီးနံ့လေး မွှေးတယ်လေ။ (အညာနဲ့တမာ လူထုဒေါ်အမာ) - သူက မကစားတာ အနှစ် နှစ်ဆယ် ကျော်ပြီတဲ့၊ ပန်းချီဆရာတဲ့၊ မြနန္ဒာ နာမည်ကြီးလွန်းလို့၊ မြင်ဖူးကြည့်ဖူးချင်လို့ ဖဲဝိုင်းကို လိုက်လာတာဆိုပဲ။ အဖြစ်သည်းလိုက်တာ။ ယောက်ျားများ သည်လိုပဲ။ ဒါပေမဲ့ မြနန္ဒာမှာ သူတကာထက် ဘာများ သာတာရှိလို့လဲကွယ်။ (မောင် ကိုကို နှင့် မြနန္ဒာ၊ ကြည်အေး)) - ဆရာအောင်သင်းရေးတဲ့ မူရင်းစာမှာ ဒါပင်မဲ့ ဟုတ် မဟုတ် မသိပါ။ ဒါပေမဲ့လို့သာ ရေးလေ့ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့်လို့လည်း ရေးတာရှိပါတယ်။ ခိုင်နှင့် ကျွန်တော် ဘဝမှာမူ နှစ်လွှာပေါင်းမှ တရွက်ဖြစ်ရသည့် စွယ်တော်ရွက်ပမာသာ ဖြစ်ခဲ့ရသည်။ တလွှာကြွေခဲ့လေပြီမင့် တရွက်မမည်လေတော့သော အထီးကျန် ဤဘဝဝယ် (တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်) ဒါပေမဲ့ မဲ့ မယ့် https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/09/blog-post_6...

ဂဏန်းရေးနည်း သင်ပုန်းကြီး

တရာ မှာ တ​ယောက်လား တစ်ရာ မှာ တစ်​ယောက် လား ဆရာ ပို့စ် တင်ပါမည်။ ၅-၁၀ ကြိမ်လောက်တော့ တင်ပြထားပြီး။ ဂဏန်းရေးနည်း ဘတ်နည်း ပုံစံ တစ် ၁ နှစ် ၂ သုံး ၃ လေး ၄ ငါး ၅ ခြောက် ၆ ခုနစ် ၇ ရှစ် ၈ ရှစ်ကိုး ၉ တဆယ် ၁၀ Numbers မှား မမှန် လွဲ လျှာရှည် https://burmese-spelling.blogspot.com/2023/06/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၂) https://burmese-spelling.blogspot.com/2022/08/numbers.html Numbers ဂဏန်းရေးနည်း (၃) https://burmese-spelling.blogspot.com/2024/01/numbers.html ဒေါက်တာတင့်ဆွေ