Skip to main content

“တည်း နဲ့ ထဲ” “လဲ နဲ့ လည်း” “ရင် နဲ့ ယင်”


၁။ ထဲနဲ့တည်းကိုလည်း အသုံးရောကြတယ်။ တယောက်တည်း၊ တယောက်ထဲ၊ ခဏခဏမှားတတ်ပါတယ်။ ဒီထဲမှာ၊ ထဲ တကတည်းမှဘဲ၊ တည်း ဇဝေဇဝါ ဖြစ်ရင် ဝေါဟာရရှောင်ပြီး ရေးလိုက်ရတယ်။

၂။ စနစ်တမျိုးထဲ ကျင့်သုံးရန်၊ စနစ်တမျိုးတည်း ကျင့်သုံးရန်၊ အမျိုးသားကျန်းမာရေးစီမံကိန်းစံနစ်လား စနစ်လားဆရာ။ National Health Plan မြန်မာ version စာမျက်နှာ 15 pdf စာမျက်နှာ 27 မှာတွေ့လို့ပါ။ ဘယ်ဟာက အမှန်လဲခင်ဗျာ။ လေးစားစွာဖြင့်။

စံနစ်တမျိုးတည်း ကျင့်သုံးရန်က မှန်ပါမယ်။

၃။ ဆရာမေးပါရစေ။ တခါတည်း၊ တယောက်ထဲ သတ်ပုံမှန်လေးပြောပြပါဦး။

တည်း နဲ့ ထဲ ရောထွေး ရေးခဲ့ကြပါတယ်။ အခုနောက်ပိုင်းမှာ ခွဲခြားရေးလာတယ်။ အိပ်ထဲမှာ တယောက်တည်းရှိသည်။ အရင်က ရေးထားခဲ့တာတွေကိုတော့ မပြင်သင့်ပါ။

တချစ်တည်းချစ်

တချစ်တည်း ချစ်တာ ဘာကြောင့် ဆိုသည်

ဟိုယခင် ဗြဟ္မာကအတည် ကမ္ဘာစသည်

မြေဆီမြေလွှာ သင်းရနံ့ အရသာ

ဗြဟ္မာကြီးတွေဟာ ကမြင်းပြီးတော့ ခံတွင်းသွင်းလို့ စားမျိုရှာသည်

ကိုယ်ရုန့်ရင်းလို့ အချို့အဆင်းလှ အချို့အဆင်းမလှ

လှတဲ့သူက မဲ့မထီ အတိမာနကြောင့် ကိုယ်ရောင်ညှိုးပျောက် ရသပထဝီကွယ်သည်

ရင် နဲ့ ယင်လည်း အဲလိုဘဲ ရေးခဲ့ ပြောင်းလာပါတယ်။

မောင်ဝပု နှင့် မဖြူစင်

အင်း ငါလဲ သူ့အတိုင်း လိုက်လုပ်ယင် ဒီရတနာဂူကြီးကို ငါတယောက်ထဲ ပိုင်မှာဘဲ ကဲ လုပ်ငန်းစမှပဲ

ရွှေသွေးဂျာနယ်၊ ၁၃-၆-၁၉၈၁ နေ့ထုတ်ထဲက ဖြစ်ပါတယ်။

အခုခေတ် မြန်မာစာလည်း တချို့က မှန်။ (တစ်)ချို့က မှား။ 

တည်း

ကျပ်တည်း၊

ချုပ်တည်းပါ။

စထွက်ကတည်းက၊

စာတည်း။

တခုတည်းသော၊

တချက်တည်း၊

တည်းခိုခန်း၊

တည်းဖြတ်၊

တည်းလည်းတန်းလမ်း၊

တည်းအပ်

တသမတ်တည်း၊

တသားတည်းမဟုတ်သော၊

တသားတည်းမဟုတ်သော။

တယောက်တည်း၊

ကြိုးနှင့်တည်း (ချည်နှောင်)၊

မှန်သည်တည်း၊

ဖြစ်တော့သတည်း၊

သူတည်းတယောက် ကောင်းဘို့ရောက်မူ၊

ထဲ

ထူထူထဲထဲဝတ်ပါ၊

ထဲဝင်ပြင်ထွက်၊

ဝမ်းထဲမျိုသိပ်ထားရတယ်၊

အိမ်ထဲကြွပါ၊

မြေထဲမြို့၊

ထဲနှီးအတွင်းခံအဝတ်။

- တည်း နဲ့ ထဲ လဲ နဲ့ လည်း ရောထွေး ရေးခဲ့ကြပါတယ်။ အခုနောက်ပိုင်းမှာ ခွဲခြားရေးလာတယ်။ အိပ်ထဲမှာ တယောက်တည်းရှိသည်။ အရင်က ရေးထားခဲ့တာတွေကိုတော့ မပြင်သင့်ပါ။

- နှစ်ယောက်ထဲနေချင်တယ် ရုပ်ရှင်

- နှစ်ယောက်တည်း သီချင်း

- တသွေးတသားတည်းဟူသော (လွတ်လပ်ရေးကြေညာစာတမ်း)

- သူတည်းတယောက် ကောင်းဘို့ရောက်မူ၊ တယောက်သူမှာ ပျက်လင့်ကာသာ ဓမ္မတာတည်း။ (အနန္တသူရိယအမတ်ရေး အမျက်ဖြေလင်္ကာ)

နှစ်ယောက်တည်း - မာမာအေး https://www.youtube.com/watch?v=B8RoFVhv1QI

တချစ်တည်းချစ်

ရေး - မြို့မငြိမ်း

ဆို - ညွှန့်ဝင်း + စမ်းစမ်းအေး

https://www.facebook.com/khinmh.05/videos/2125650631020733/UzpfSTEwMDAwNTMyMTgzNDQ4Njo5OTg5NzMzMTAyOTAwNTQ/

ဝင်းဦး တင်တင်မြ http://soundcloud.com/winmyat-nyein/14-ta-chit-htel-chit

တချစ်တည်းချစ် မာမာအေး (ရေး-မြိုမငြိမ်း) https://www.youtube.com/watch?v=aKCWVhFVX5w

တချစ်တည်းချစ် - ရှုမဝစမ်းစမ်းအေး https://www.youtube.com/watch?v=PM6-J70tztg

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

ရှေးရေစက်

ရေး - ရွှေတိုင်ညွန့် ဆို - ဝင်းဦး + မာမာအေး လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ ချောလှတယ် သဘောကောင်းတဲ့ သူကလေးရယ် အတူဆုံဖို့ နဖူးစာရေးတယ် ယုံကြည်ဖွယ် မာယာနှောကာ ပြောတတ်တဲ့သက်လှယ်ရယ် နောင်ခါဝယ် မေရှင်ကလေးကို အရေးမစိုက်မှာ အလွန်စိုးတယ် ချစ်မှာလားကွယ်  မေတ္တာထားတယ်  ရှေးရေစက် ကံဆုံတယ် တူနှစ်သွယ် ဆုံဆည်းရတယ် ချစ်စရာကောင်းသူကလေးရယ် မောင့်စိတ်ထဲမှာ စွဲလန်းတယ် အဟုတ်ကိုပြောတာလားကွယ် လိမ်ဉာဏ်တွေပိုတယ်  ကရုဏာထားတာ အဟုတ်ပါပဲ မေတ္တာထားတယ် တကယ့်ကိုပဲ မင်းအလိုရှိရင်မောင့်အသည်း ခွဲကာပေးမယ်  တွေ့ရင်တော့ဖြင့် လွမ်းအောင်ချွဲ နောက်ကွယ်ကျရင်မေ့မှာပဲ အသည်းမှာစွဲတဲ့ ပျိုမေရှင်ကို အလိုလိုက်ရလိမ့်မယ်  တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ် တူမောင်မယ် မေတ္တာအကြောင်းနဲ့ ပေါင်းဖို့ရာ ဆုတောင်းမယ်  ခင်နဲ့မောင် သစ္စာထား သိကြားနတ်တွေ အကုန်သိတယ်  ချစ်တဲ့သူရယ်  ကြိုက်တဲ့သူရယ်  ရာသက်ပန်ရွယ်ကိုးလို့သာ အရိုးကျအောင် ပေါင်းပါ့မယ်  စိုးရိမ်ဖွယ် စိုးရိမ်ဖွယ် ယောက်ျားများဟာ ဖောက်ပြားလွယ် တကယ်ကြောက်အားပိုတယ် ယုံဘူး ယုံဘူး ချစ်ဦးပျိုသက်လှယ်  လူမြင်ရင် ချစ်ချင်ဖွယ် ရူပါရုံ

ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း

ကျွန်တော် ညက အိပ်မက် မက်ပါတယ်။ ဆောင်းအိပ်မက်က အကျအန။ နေ့ခင်းတုန်းက မိတ်ဆွေတဦးကနေ ဆရာ မြန်မာစာ ပန်ကျူယေးရှင်းအကြောင်း ကျမ်းတစောင်ရေးပါလားတဲ့။ ဟာ - ရာရာစစ၊ ကျွန်တော်က မြန်မာစာကို ဆရာလုပ်နိုင်တဲ့အထိ မတတ်ကျွမ်းပါ။ ဒါပေမဲ့ အိပ်မက်ထဲမှာ ကျမ်းတစောင် ရေးခဲ့တယ်။ မြန်မာစာရေးနည်းထဲက ယတိဘေဒ။ လက်ထဲမှာ လယ်တီဆရာတော်ဦးကေလာသ  (လယ်တီဒီပနီကို ရေးသားတော်၏မူတဲ့ လယ်တီဆရာတော်ကြီး မဟုတ်ပါ) ရေးတဲ့ ယတိဘေဒ ခေါ် မြန်မာစာရေးနည်း “ပီဒီအက်ဖ်” ဖိုင်ကို ရှေးစာကဗျာများနေရာကနေ ရထားတယ်။ ကျေးဇူး။ ယတိ (၁) = ရပ်ခြင်း။ ရပ်တန့်ခြင်း။ ချုပ်တည်းခြင်း။ စောင့်စည်းခြင်း။ ယတိ (၂) = ရဟန်း။ မြန်မာလိုမှာ ယတိပြတ်လို့ ရှိတယ်။ တစုံတခုကို တိတိကျကျ ဆုံးဖြတ်တာမျိုး။ သတ်မှတ်တာမျိူး။ ပိုင်းခြားလိုက်တာမျိုး။ မြန်မာစာရေးသားနည်းမှာ ယတိဆိုတာ စားလုံးတခုနဲ့တခု၊ စကားစုတခုနဲ့တခုကို ပိုင်းခြားခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနဲ့ အများဆုံးက ပုဒ်ထီးနဲ့ ပုဒ်မ။  ကွန်ပြူတာစာရိုက်နည်းမပေါ်ခင် လက်နှိပ်စက်ရိုက်နည်းမှာ စနစ်တကျသင်ကြရပါတယ်။ ပုဒ်ထီး၊ ပုဒ်မ မဟုတ်ဘဲ တကွက်ခြာ ရိုက်ရတာလည်းရှိတယ်။ အခုခေတ်မှာတော့ “စပေ့စ်ဘား” ခေါ်တယ်။ တကွက် ဆိုတာ နှစ်ကွက် သုံးကွက် မဟုတ်ရပါ။ စာ