Skip to main content

“တည်း နဲ့ ထဲ” “လဲ နဲ့ လည်း” “ရင် နဲ့ ယင်”


၁။ ထဲနဲ့တည်းကိုလည်း အသုံးရောကြတယ်။ တယောက်တည်း၊ တယောက်ထဲ၊ ခဏခဏမှားတတ်ပါတယ်။ ဒီထဲမှာ၊ ထဲ တကတည်းမှဘဲ၊ တည်း ဇဝေဇဝါ ဖြစ်ရင် ဝေါဟာရရှောင်ပြီး ရေးလိုက်ရတယ်။

၂။ စနစ်တမျိုးထဲ ကျင့်သုံးရန်၊ စနစ်တမျိုးတည်း ကျင့်သုံးရန်၊ အမျိုးသားကျန်းမာရေးစီမံကိန်းစံနစ်လား စနစ်လားဆရာ။ National Health Plan မြန်မာ version စာမျက်နှာ 15 pdf စာမျက်နှာ 27 မှာတွေ့လို့ပါ။ ဘယ်ဟာက အမှန်လဲခင်ဗျာ။ လေးစားစွာဖြင့်။

စံနစ်တမျိုးတည်း ကျင့်သုံးရန်က မှန်ပါမယ်။

၃။ ဆရာမေးပါရစေ။ တခါတည်း၊ တယောက်ထဲ သတ်ပုံမှန်လေးပြောပြပါဦး။

တည်း နဲ့ ထဲ ရောထွေး ရေးခဲ့ကြပါတယ်။ အခုနောက်ပိုင်းမှာ ခွဲခြားရေးလာတယ်။ အိပ်ထဲမှာ တယောက်တည်းရှိသည်။ အရင်က ရေးထားခဲ့တာတွေကိုတော့ မပြင်သင့်ပါ။

တချစ်တည်းချစ်

တချစ်တည်း ချစ်တာ ဘာကြောင့် ဆိုသည်

ဟိုယခင် ဗြဟ္မာကအတည် ကမ္ဘာစသည်

မြေဆီမြေလွှာ သင်းရနံ့ အရသာ

ဗြဟ္မာကြီးတွေဟာ ကမြင်းပြီးတော့ ခံတွင်းသွင်းလို့ စားမျိုရှာသည်

ကိုယ်ရုန့်ရင်းလို့ အချို့အဆင်းလှ အချို့အဆင်းမလှ

လှတဲ့သူက မဲ့မထီ အတိမာနကြောင့် ကိုယ်ရောင်ညှိုးပျောက် ရသပထဝီကွယ်သည်

ရင် နဲ့ ယင်လည်း အဲလိုဘဲ ရေးခဲ့ ပြောင်းလာပါတယ်။

မောင်ဝပု နှင့် မဖြူစင်

အင်း ငါလဲ သူ့အတိုင်း လိုက်လုပ်ယင် ဒီရတနာဂူကြီးကို ငါတယောက်ထဲ ပိုင်မှာဘဲ ကဲ လုပ်ငန်းစမှပဲ

ရွှေသွေးဂျာနယ်၊ ၁၃-၆-၁၉၈၁ နေ့ထုတ်ထဲက ဖြစ်ပါတယ်။

အခုခေတ် မြန်မာစာလည်း တချို့က မှန်။ (တစ်)ချို့က မှား။ 

တည်း

ကျပ်တည်း၊

ချုပ်တည်းပါ။

စထွက်ကတည်းက၊

စာတည်း။

တခုတည်းသော၊

တချက်တည်း၊

တည်းခိုခန်း၊

တည်းဖြတ်၊

တည်းလည်းတန်းလမ်း၊

တည်းအပ်

တသမတ်တည်း၊

တသားတည်းမဟုတ်သော၊

တသားတည်းမဟုတ်သော။

တယောက်တည်း၊

ကြိုးနှင့်တည်း (ချည်နှောင်)၊

မှန်သည်တည်း၊

ဖြစ်တော့သတည်း၊

သူတည်းတယောက် ကောင်းဘို့ရောက်မူ၊

ထဲ

ထူထူထဲထဲဝတ်ပါ၊

ထဲဝင်ပြင်ထွက်၊

ဝမ်းထဲမျိုသိပ်ထားရတယ်၊

အိမ်ထဲကြွပါ၊

မြေထဲမြို့၊

ထဲနှီးအတွင်းခံအဝတ်။

- တည်း နဲ့ ထဲ လဲ နဲ့ လည်း ရောထွေး ရေးခဲ့ကြပါတယ်။ အခုနောက်ပိုင်းမှာ ခွဲခြားရေးလာတယ်။ အိပ်ထဲမှာ တယောက်တည်းရှိသည်။ အရင်က ရေးထားခဲ့တာတွေကိုတော့ မပြင်သင့်ပါ။

- နှစ်ယောက်ထဲနေချင်တယ် ရုပ်ရှင်

- နှစ်ယောက်တည်း သီချင်း

- တသွေးတသားတည်းဟူသော (လွတ်လပ်ရေးကြေညာစာတမ်း)

- သူတည်းတယောက် ကောင်းဘို့ရောက်မူ၊ တယောက်သူမှာ ပျက်လင့်ကာသာ ဓမ္မတာတည်း။ (အနန္တသူရိယအမတ်ရေး အမျက်ဖြေလင်္ကာ)

နှစ်ယောက်တည်း - မာမာအေး https://www.youtube.com/watch?v=B8RoFVhv1QI

တချစ်တည်းချစ်

ရေး - မြို့မငြိမ်း

ဆို - ညွှန့်ဝင်း + စမ်းစမ်းအေး

https://www.facebook.com/khinmh.05/videos/2125650631020733/UzpfSTEwMDAwNTMyMTgzNDQ4Njo5OTg5NzMzMTAyOTAwNTQ/

ဝင်းဦး တင်တင်မြ http://soundcloud.com/winmyat-nyein/14-ta-chit-htel-chit

တချစ်တည်းချစ် မာမာအေး (ရေး-မြိုမငြိမ်း) https://www.youtube.com/watch?v=aKCWVhFVX5w

တချစ်တည်းချစ် - ရှုမဝစမ်းစမ်းအေး https://www.youtube.com/watch?v=PM6-J70tztg

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ