Skip to main content

သီတာသောင်ခြေဖွဲ့ ပတ်ပျိုး



(ရေးသူ - တောင်သမန်စား ဦးဖေငယ်)

ယမုန်န္နာ

သီတာ သောင်ခြေ-ဦးမှာလလေ။ 

သနားဘွယ်၊

လူ့နှယ်ခေါ်သံ ထူးလို့လေး။   ။ 

ကြည်နူးဘွယ့် မယ့်တကိုယ်၊ 

ရွှေဟင်္သာ မောင်နှံငှက်ကယ်တို့၊ 

ကြင်ဘော်မှာ ကြင်ဘော်ဘက်ကယ်နှင့်၊ 

တူပျော်ပျော် ဘယ်ခါမှစက်ရပါ့၊ 

လည်ယှက်ကာ သူတို့လို။   ။ 

မ, ဖိုခေါ်သံ၊ 

လူ့နှယ်သူ့ဟန်။ 

ဘော်ကွာသူ ဆွေးစေဘ်ို့ဖန်။ 

သဲတဲ့ သဲငွေလျှံ၊ 

ဝဲတဲ့ ဝဲကာပျံ။   ။ 

အို - ငါးကြင်းတွေဆန်၊ 

ငါးတန်တွေ သောင်ရေစီးမှာလ၊ 

ကိုတံငါ လှေယာဉ်စီးပါလို့၊ 

ပိုက်ကြီးနဲ့ ရေ-ချလာ။   ။ 

ဒေါင်-ဒင် သံသာသာနှင်၊့ 

တံငါလှေလောင်းဆင်း။ 

အို - နဒီတွင်းမှာလ၊ 

နှင်းငွေ့ဆော်။ 

ချမ်းလို့ တုန်၊ 

မလုံကွေးတယ်၊ 

ကိုယ်ရေး ကြုံတော့နော်။   ။ 

တပေါင်း- တန်ခူး၊ 

မိုဃ်းသား-ကြူး၊ 

လေရူး ဆော်လှာပုံ။ 

နဒီ တွင်းမှာလ၊ 

ကို-ငါးကြင်းငယ်တို့၊ 

ပိုက်တွင်းမှာ သူတို့ခုန်။   ။ 

လွမ်းလေ ပူပုံပွားပါလို့၊ 

ခွန်အားက-ကုန်။ 

လွမ်းလေ ပူပုံပွားပါလို့၊ 

အားက-ကုန်။   ။ 

သောင်ယံမှာ၊

မောင်နှံငှက်ကယ်တို့၊ 

လည်ချင်းယှက်ပါလို့၊ 

နွှဲကာပျော်စံ၊ 

ဆွေးစေဘို့-ဖန်။ 

ကြင်ဖေါ်ကွဲသူတို့၊ 

ဝဲကာ ပျံတယ်၊ 

သည်သောင်ယံက မခွာရက်တယ်၊ 

ကြံခက်လို့ပန်း။   ။ 

သဖြန်

ရစ်သန်းငယ်ကာ၊ 

ယမုန္နာ ငွေသောင်ခုံက၊ 

လွမ်းပုံကို ဖြေမရွှင်ဘု၊ 

ပွေအင်ပူမီး။   ။ 

ငွေနှင်းငယ်လျှံ၊ 

လေညှင်း တညံညံနှင့်၊ 

ရေဆင်သံ ဂယက်ဝိုင်းငယ်၊ 

လှိုင်း-ထလို့စီး။   ။

ကူးတင်ထားကြတာတွေ အတော်များများ မှားနေတယ်။ မှန်အောင် ပြင်သင့်ကြပါတယ်။ ကျွန်တော်လည်း အရင်က ရရာကို ကူးတင်မိလို့ ပြင်ရဦးမယ်။ ဆောရီး။

(ပုံအတွက် ရှေးစာကဗျာများ ကျေးဇူး။)

ဒေါက်တာတင့်ဆွေ

Comments

Popular posts from this blog

ဝိဘတ်များ

ရေး မြို့ကကြိုဆိုပါ၏ နဲ့  ​ရေးမြို့မှ ကြိုဆိုပါ၏ ဘယ်ဟာအမှန်လဲဆရာ ရန်ကုန်မြို့က ကြိုဆိုပါ၏စာကို တင်တယ်။ ကွန်မင့်တွေလည်း များတယ်။ မက်စင်ဂျာကနေလည်း လာတယ်။ တချို့က နားမလည်။ အမှားကိုသာ မှန်တယ်ထင်ပြီး ရေးကြတယ်။ မတတ်နိုင်။ မှ နဲ့ က ကို ၂၀၁၇ ကတည်းက တင်ပြထားပြီးပါပြီ။ ကို နဲ့ အား လည်းရေးထားတယ်။ ရ နဲ့ က မှားနေကြပြန်တယ်။ နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည်ကိုလည်းကောင်း၊ ကြိယာ၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းကြိယာ၏ ကာလနှင့် အမျိုးအစားကို လည်းကောင်း ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော စကားလုံးကို ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ ဝိဘတ် (၂) မျိုး ရှိသည်။ ၁။ နာမ်ဝိဘတ် ၂။ ကြိယာဝိဘတ် နာမ်ဝိဘတ် နာမ်၊ နာမ်စားတို့၏ နောက်၌တည်၍ ၄င်းတို့သည် ကတ္တားဖြစ်သည်၊ ကံဖြစ်သည် စသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားပြသော ဝိဘတ်ကို နာမ်ဝိဘတ်ဟု ခေါ်သည်။ နာမ်ဝိဘတ် (၁၇) မျိုး ရှိသည်။ 1. ကတ္တားဝိဘတ် 2. ကံဝိဘတ် 3. ထွက်ခွာရာပြဝိဘတ် 4. ရှေးရှုရာပြဝိဘတ် 5. ဆိုက်ရောက်ပြဝိဘတ် 6. အသုံးခံပြဝိဘတ် 7. အကြောင်းပြဝိဘတ် 8. လက်ခံပြဝိဘတ် 9. နေရာပြဝိဘတ် 10. အချိန်ပြဝိဘတ် 11. ပိုင်ဆိုင်ခြင်းပြဝိဘတ် 12. လိုက်လျောပြဝိဘတ် 13. ယှဉ်တွဲပြဝိဘတ် 14. ခွဲထုတ်ရာပြဝိဘတ် 15. ရည်စူးချက်ပ

ပဲ နဲ့ ဘဲ ဋီကာ

၁။ ပဲမှန်သမျှ ဘဲလား ဆရာခင်ဗျ အငြင်းအနေနဲ့မှ ဘဲ သုံးရတာလားဗျ ခွဲခြားမသိလို့ပါဆရာ ၂။ ဆရာခင်ဗျာ 'ပန်းပန်လျက်ပဲ' မှားတယ်ဆိုတော့ ပဲနဲ့ဘဲ အသုံးလေးရှင်းပြစေလိုပါတယ်ခင်ဗျာ ၃။ ပဲ နဲ့ ဘဲ သုံးတာ ပုံထဲကအတိုင်း မှန်လား မှားလား ဆိုတာ သိချင်ပါတယ် ဆရာ။ ၄။ ချောင်းအစွယ်လား ချောင်းအဆွယ်လားဆရာ မူကွဲတွေကလည်း ကွဲဘဲကွဲနိုင်လွန်း ၅။ မနက်စာ စားပဲဖြစ်ဖြစ် အဆာပြေလေးဖဲဖြစ်ဖြစ် - ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၆။ အထင်ကရအစားအစာ တစ်ခုဖဲလေနော် - တခုပဲ (ဘဲ) လေနော်လို့ ရေးရ။ ‘တစ်ခု’ ဆိုရင် မျိုမကျတဲ့အစားအစာ။ ဖဲဆိုတာ ဖဲရိုက်တာ။ ၇။ ငါပဲလုပ်မယ်လားဗျ ပဲ လား ဘဲ လား ဇဝေဇဝါဗျ ၈။ ပဲနဲ့ဘဲကို အမြဲမှားပါတယ် ဒါပဲလို့ပြောယင် အမှားပါလားရှင် - ပန်းပန်လျက်ပဲ မှားတယ်။ ဆိတ်အုပ်ကဗျာ။ - သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည်ခိုင် မှားတယ်။ သူငယ်ချင်းလို့ပဲ ဆက်၍ခေါ်မည် ဆိတ်မ။ ဗေဒါလမ်း ညိုပြာပြာ လတာပြင်ခြေရင်း လှိုင်းတက်ရာ ဗေဒါတက်၊ လှိုင်းသက်ရာဆင်း။ ဆင်းရလဲ မသက်သာ အုန်းလက်ကြွေရေပေါလော၊ မျောစုန်လို့လာ အဆင်းနဲ့အလာ၊ ဗေဒါမ အထွေး အုန်းလက်ကြွေ သူ့နံဘေး၊ ဆောင့်ခဲ့ရသေး။ ဆောင့်ခဲ့လဲ မသက်သာ နောက်တချီ ဒီတလုံးက၊ ဖုံးလိုက်ပြန်ပါ မြုပ်လေပေါ့ ပေါ်မလာ၊ မဗေဒါအလှ တလံကွာ လှ

အဘရောဂါ ကျဆုံးပါစေ

ဒီစာကို ခေါင်းစဉ်အမျိုးမျိုးနဲ့ အခါတရာလောက်တင်ပြီးသား။ စစ်ယူနီဖေါင်းနဲ့လူတွေ့တိုင်း အဘခေါ်ခိုင်းတာ နဝတ ခေတ်ကစတယ်။ နောက်တော့ လူတွေ့တိုင်း အဘဖြစ်လာတယ်။  ကိုယ့်အဖွားမှာ အိမ်ထောင်ဘက်တွေ များရော။ မလုပ်ကောင်းပါ။ ကန်တော့။ မြန်မာစာမှာပါ အဘရောဂါ ကူးစက်လာတယ်။ အခုဘဲ တယောက်က အဘ။ အဘအသုံးဟာ ယဉ်ကျေးမှု စသဖြင့် အရင်လူတွေရေးသလို ရေးလာပြန်တယ်။ အဘအသုံး နည်းလာပြီ။ အသစ်က Hi နဲ့ နော်။  စောစောက ထပ်မံတင်ပြသေးတယ်။ သားနဲ့ သမီး။ ကျွန်တော်၊ ကျနော်၊ ကျမ၊ ဗျ၊ ခင်ဗျ၊ ခင်ဗျာ၊ ရှင်၊ ရှင့် အသုံးတွေ ပျောက်ကွယ်လာလာတာအတွက် အင်မတန် နှမြောပါတယ်။  အဘမခေါ်ရမနေနိုင်သူတွေ ကျွန်တော့ဆီတော့ စာမရေးသားကြစေလိုပါ။ အခေါ်ခံချင်သူတွေ အများကြီး။  သူများကိုအဘခေါ်သူတွေ ကြီးလာရင် အဘလိုလုပ်ကြလိမ့်မယ်။ အဘရောဂါ ပျောက်ပါစေသတည်း။ အဘခေတ် ကျဆုံးပါစေသတည်း။ ယဉ်ကျေးမှုဖြစ်တယ်၊ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ် ပြန်မရေးစေလိုပါ။ ဆရာဝန်ကို ဆရာလို့ မခေါ်ချင်သူတွေလည်း မမေးကြစေလိုပါ။ ဒေါက်တာတင့်ဆွေ